Gå til innhold

Jeg skal lage «bleiekake»

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør droppe det. Jeg fikk det. For en håpløs ting å få! Tar masse plass, og bleiene støver ned. Ville mye heller hatt noen pakker bleier.

Anonymkode: 53a8b...7e8

Nå har jeg aldri sett en bleiekake annet enn på bilder, så muligens et dumt spørsmål, Hvorfor bruker du ikke bleiene? Og mye plass, man har den vel ikke ståendes lenge etterpå?

Anonymkode: 53b11...5b0

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg aldri sett en bleiekake annet enn på bilder, så muligens et dumt spørsmål, Hvorfor bruker du ikke bleiene? Og mye plass, man har den vel ikke ståendes lenge etterpå?

Fikk den nesten to måneder før fødsel.

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er vel fremdeles bare å ta den fra hverandre og legge bleiene i en skuff eller noe

Ja, hvis man har skuter som er tiltenkt bleier, så. (Høres upraktisk ut!) Vi hadde bare bleiene i en pakke ved siden av stellebordet. mye mer plundrete å ha hundre løse bleier. Og hvilke voksne mennesker synes egentlig det er morsomt å dandere bleier så de ser ut som en kake? 

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvis man har skuter som er tiltenkt bleier, så. (Høres upraktisk ut!) Vi hadde bare bleiene i en pakke ved siden av stellebordet. mye mer plundrete å ha hundre løse bleier. Og hvilke voksne mennesker synes egentlig det er morsomt å dandere bleier så de ser ut som en kake? 

Jeg synes bleiekaker er litt sært selv, men hadde likevel greid å ta fra hverandre bleiene og lagt dem i en passende kurv/pose/boks fram til jeg kunne bruke dem opp. Det er jo liksom meningen det da... litt løsningsorientert er det jo lov å være...

Anonymkode: 16897...6e4

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes bleiekaker er litt sært selv, men hadde likevel greid å ta fra hverandre bleiene og lagt dem i en passende kurv/pose/boks fram til jeg kunne bruke dem opp. Det er jo liksom meningen det da... litt løsningsorientert er det jo lov å være...

Anonymkode: 16897...6e4

Ja, vi fant en løsning, men det var en upraktisk gave å få. Ville heller hatt bleiepakken, eller penger til bleier. Syntes det var tullete med hundre løse bleier.

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi fant en løsning, men det var en upraktisk gave å få. Ville heller hatt bleiepakken, eller penger til bleier. Syntes det var tullete med hundre løse bleier.

Altså, jeg har aldri likt bleiekaker, men jeg hadde tross alt syntes det var hyggeligere om noen gledestrålende hadde gitt meg en bleiekake de hadde laget selv enn om de hadde gitt meg 24 kr lissom 🥳

Anonymkode: e945b...357

Nå får man vel ikke bleiekake fordi det er så praktisk, det lages som en dekorasjon på en babyshower og pyntes med div småting man får bruk for.

Selv er jeg for gammel for denne tradisjonen, men ser da at den yngre garde har moro av dette.

Anonymkode: d2af4...ae6

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg har aldri likt bleiekaker, men jeg hadde tross alt syntes det var hyggeligere om noen gledestrålende hadde gitt meg en bleiekake de hadde laget selv enn om de hadde gitt meg 24 kr lissom 🥳

Der er vi uenige. Det var en klein og upraktisk gave.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi uenige. Det var en klein og upraktisk gave.

Men hvorfor tror du at vi bryr oss om hva du mener om bleiekake? Det var jo ikke his spørsmål i det hele tatt. 

Anonymkode: b21ed...039

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hjelp, du minner meg om Ruth i Snøfall. 

Den har jeg ikke sett, så det vet jeg ikke om stemmer. Men ja, jeg synes det er inderlig kleint å dandere bleier som en kake. Ser absolutt ikke noe humor i det. Som å lage kake av doruller. Og ja, det er forferdelig upraktisk å oppbevare bleier som tar ti ganger mer plass enn i pakke.

Mitt råd til HI: Finn på noe annet.

Bleiekake er litt rart, men det er jo en del av opplegget på babyshower :) Jeg anbefaler str. 2, da noen babyer hopper glatt over str. 1. Jeg anbefaler også å kjøpe ordentlige bleier, f. eks. Libero touch. Jeg fikk bleiekake med billigbleier som hadde dårlig passform.

Oii så surmaga gjeng i denne tråden! Jeg har fått to bleiekaker. Synes de var kjempefine og veldig greie gaver. Flott dekorasjon i babyshower og i ventetida. Jeg åpnet aldri den siste, så den står fortsatt på barnerommet. Det er halvannet år siden. 

Til spørsmålet ditt: bruk gjerne str 2 eller større. Jeg har selv lagt i str 2 og 3. Siste var ei lilla kake, da ble det med litt lillafarger på bleiene i tillegg. Jeg pyntet med håndlagde hårklyper/spenner med silikonlåsing, som sitter godt i babyhår. Fine som pynt og fine som hårpynt. 
Et ekstra tips er å bruke ei vinflaske (alkoholfri eller alkoholholdig, alt etter som) som grunnstøtte for tårnet. 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. La det være, HI, kjøp en gave i stedet.

Anonymkode: e771c...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...