Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #26 Skrevet 10. mars 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke det er urimelig av jenta å ville se søskenet så fort som mulig etter fødsel. Jeg synes også argumentasjonen om at hun uansett ikke vil få noe ut av skoledagen er god. Det som ville vært spørsmålet for min del var hva som var praktisk mulig. Hvor langt er det fra skolen til sykehuset? Finnes det noen som har anledning til å hente henne? Er det eventuelt mulig at hun drar med buss? Er det nørt nok til at man ikke blir ruinert av en taxitur? Så snat det var praktisk og økonomisk mulig ville jeg strukket meg langt for å innfri 14 åringens ønske. Hun gleder seg til å bli storesøster, og jeg tenker at det er vikitg at dere bygger oppunder den gleden, ikke spenner bein for den. Husk at selv om hun begynner å bli stor er hun fortsatt et barn, et barn som får sin familie snudd på hodet, samtidig som hun er full av hormoner. Jeg hadde vært villig til å strekke meg ganske langt for å unngå at 14 åringen følte seg utenfor i denne situasjonen! Anonymkode: a0ed8...d75 Så fort som mulig er jeg helt enig i. Men jeg ser ingen grunn til at hun ikke kan være på skolen under fødselen, hun skal uansett ikke delta på den. Det er en god times kjøring en vei mellom skole og sykehus. Etter fødsel skal vi få henne ned enten selv, eller via andre som kommer på besøk. Det går ikke buss, og taxi koster for mye. Anonymkode: 9bf70...57d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #27 Skrevet 10. mars 2020 De første menneskene utenom jordmor og oss til å se baby var storesøsken. Da jeg fikk Nr 2 kl 21.30 på kvelden, kom storesøster dagen etter kl 10 Når jeg fikk Nr 3 var de 2 andre søsknene der kl 10 dagen etter. Pappaen og jeg mener at de skal inkluderes først så raskt som mulig. Så klart ikke 2 timer etter fødsel , men fortest mulig i vårt tilfelle. Pappaen deres hentet dem tidlig på bhg og tok dem med 😊 Anonymkode: c78a4...7d2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #28 Skrevet 10. mars 2020 Vårt minste barn var alvorlig syk ved fødsel og ble lagt på nyfødtintensiv. Der fikk ikke barn under skolealder lov til å komme inn. Da lot vi begge storebrødrene vente. Vi kunne ikke la eldste se lillesøster, mens mellomste måtte vente. De fikk først se lillesøster etter 1 uke. Da var hun frisk nok til å komme ut av intensiven. De har et sterkt søskenbånd selv om det gikk en uke fra fødsel til første møte altså. Synes ikke 14-åringen må varsles om start av fødsel. Er hun på skolen får hun beskjed etter endt dag. Anonymkode: 8ccf9...255
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #29 Skrevet 10. mars 2020 Alle mine er født sent på ettermiddagen, så det ble naturlig å vente til neste dag før søsken fikk hilse på. Syns absolutt at tenåringen din kan vente til etter skoletid før hun kommer på besøk. Anonymkode: fbc51...af4
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #30 Skrevet 10. mars 2020 På 9.3.2020 den 15.03, Anonym bruker skrev: Jeg har (bl.a) ei jente på 14, som har en formening om at når jeg føder skal hun ha umiddelbar beskjed, og dra fra skolen, og helst bli kjørt til sykehuset. Hun argumenterer med at hun ikke kan konsentrere seg uansett. Terminen er nå, og hun gleder seg veldig. Jeg tenker at det er naturlig å gi henne beskjed dersom vi drar til sykehuset, fordi det da ikke er noen hjemme etter skolen. Det har aldri vært noe tema at hun skal med på fødselen, men heller ikke at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem. Dramaqueen som hun er har hun selvsagt fått vridd det til det nemlig. Lar en 14-åring seg realitetsorientere nok til at hun noen gang vil forstå det urimelige i sin måte å tenke på? Anonymkode: 9bf70...57d Snakker du om din biologiske datter? Du høres ikke mye hjertelig ut. La 14 åringen ta del i dette, hvis du vil ha et godt forhold til din datter da. Anonymkode: fedcb...e7b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #31 Skrevet 10. mars 2020 På 9.3.2020 den 15.03, Anonym bruker skrev: Jeg har (bl.a) ei jente på 14, som har en formening om at når jeg føder skal hun ha umiddelbar beskjed, og dra fra skolen, og helst bli kjørt til sykehuset. Hun argumenterer med at hun ikke kan konsentrere seg uansett. Terminen er nå, og hun gleder seg veldig. Jeg tenker at det er naturlig å gi henne beskjed dersom vi drar til sykehuset, fordi det da ikke er noen hjemme etter skolen. Det har aldri vært noe tema at hun skal med på fødselen, men heller ikke at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem. Dramaqueen som hun er har hun selvsagt fått vridd det til det nemlig. Lar en 14-åring seg realitetsorientere nok til at hun noen gang vil forstå det urimelige i sin måte å tenke på? Anonymkode: 9bf70...57d Er du rar eller?! Selvsagt skal hun vel få møte sitt nyfødte søsken så snart det er mulig! Dummeste jeg har hørt. Du kaller HENNE dramaqueen? Noen gangrer jeg at jeg leser innlegg her fordi jeg blir så opprørt og nå synes jeg veldig synd på denne 14 åringen som må krangle seg til å treffe sitt nye søsken.... Anonymkode: 426e4...4b8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #32 Skrevet 10. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakker du om din biologiske datter? Du høres ikke mye hjertelig ut. La 14 åringen ta del i dette, hvis du vil ha et godt forhold til din datter da. Anonymkode: fedcb...e7b Garantert ikke biologisk datter. En skikkelig stemor fra helv_ gjetter jeg på. Anonymkode: 426e4...4b8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #33 Skrevet 10. mars 2020 Min biologiske datter ja. Og les nå hi riktig før dere svarer🙄 Anonymkode: 9bf70...57d
LME1001 Skrevet 10. mars 2020 #34 Skrevet 10. mars 2020 (endret) Storebror på halvannet fikk møte lillesøster da vi kom hjem fra sykehuset. Da var lillesøster 20 timer gammel. De fikk møte sin minste søster på føden da baby var ca 3 timer. Storesøsken var da 4 og 6 år. Endret 10. mars 2020 av LME1001
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #35 Skrevet 10. mars 2020 Jeg fikk en lillebror da jeg var 15 og måtte vente til dagen etter med å treffe ham. Jeg ble ikke lei meg for det, var bare glad for at han var kommet. Men han ble født på ettermiddagen, og det var 2 timer kjøring til sykehuset, så jeg forstod jo at pappa ikke ville reise fra dem med en gang for å hente oss søsknene. Anonymkode: 24ed5...f2a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #36 Skrevet 10. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min biologiske datter ja. Og les nå hi riktig før dere svarer🙄 Anonymkode: 9bf70...57d Det har jeg gjort og Du har ikke forståelse for at din 14 åring vil besøke den nyfødte på sykehuset. Hun må vente til dere kommer hjem. Hvorfor?? Anonymkode: 426e4...4b8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #37 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har jeg gjort og Du har ikke forståelse for at din 14 åring vil besøke den nyfødte på sykehuset. Hun må vente til dere kommer hjem. Hvorfor?? Anonymkode: 426e4...4b8 Du har tydeligvis IKKE lest HI ordentlig. Anonymkode: 24ed5...f2a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #38 Skrevet 10. mars 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har jeg gjort og Du har ikke forståelse for at din 14 åring vil besøke den nyfødte på sykehuset. Hun må vente til dere kommer hjem. Hvorfor?? Anonymkode: 426e4...4b8 Prøv igjen du😉 Anonymkode: 9bf70...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå