Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg har (bl.a) ei jente på 14, som har en formening om at når jeg føder skal hun ha umiddelbar beskjed, og dra fra skolen, og helst bli kjørt til sykehuset. Hun argumenterer med at hun ikke kan konsentrere seg uansett. Terminen er nå, og hun gleder seg veldig. Jeg tenker at det er naturlig å gi henne beskjed dersom vi drar til sykehuset, fordi det da ikke er noen hjemme etter skolen. Det har aldri vært noe tema at hun skal med på fødselen, men heller ikke at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem. Dramaqueen som hun er har hun selvsagt fått vridd det til det nemlig. Lar en 14-åring seg realitetsorientere nok til at hun noen gang vil forstå det urimelige i sin måte å tenke på? Anonymkode: 9bf70...57d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Mine barn har fått møte sine søsken rett etter de ble født. Har da virkelig aldri latt dem vente til vi kom hjem, det er jo et par dager.... De gleder seg jo veldig over å få småsøsken, så for meg er det helt naturlig at de møtes så fort som mulig. Anonymkode: 741bf...91e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Her var storesøster bare 18 måneder og skjønte ikke stort av det på forhånd så vi ventet med møtet til vi kom hjem fra sykehuset, men litt anderledes med tenåring da. Anonymkode: ef58d...5b4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Min da 3-åring traff babyen så fort vi var klar.. Babyen ble født på morgenkvisten, storebror kom på besøk på ettermiddagen. Å vente til man har kommet hjem synes jeg blir veldig rart. Hvorfor skulle hun ikke få se babyen? Anonymkode: 593ad...a0b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Så rar du er hi. Jeg tenker at det er en selvfølge at storesøsken får møte babyen rett etter fødsel. Her er de, det er det du som er. ikke hun som er dramaqueenen. Hvorfor mener du at hun ikke skal få møte babyen før dere kommer hjem? Anonymkode: a81e4...f9c
FrkKværner Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Det naturlige for meg er å hente barna etter skolen , slik at de kan få hilse på søsken så fort det lar seg gjøre. Hun gleder seg sikkert kjempe mye og det er klart det blir lenge å vente til dere kommer hjem. Men jeg hadde aldri fått noen til å hente henne i skoletiden. Klarer hun ikke å konsentrere seg (naturlig nok) hadde jeg heller sendt henne melding 5min før skoleslutt om at «lillesøster er født, Geir henter deg på parkeringsplassen nå slik at du kan bli med til sykehuset å hilse på». Noe i den duren , bare med litt mer kjærlighet i teksten 😜. At søsken skal få møte den lille snarlig er for meg en selvfølge .
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 De har fått kommet samme dag (har født på tidlig morgen/ formiddag alle tre gangene). Kunne ikke falt meg inn å ikke ta imot besøk av, sålenge formen var grei. Det dere derimot kan snakke om, er at noen fødeavdelinger nå setter restriksjoner på besøkende mtp coronavirus. Hos oss (jeg er jordmor) er det snakk om å begrense besøket til KUN far! Dette mtp smitterisiko. Anonymkode: 6eebc...409
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Her gikk det flere dager. Det var under svineinfluenzaepidemiem og på barselgangen var det kun faren som fikk komme på besøk. Anonymkode: 286ec...3d5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Fødte halv 4 på natta, og da far hentet storebror(3 år) i bhg samme dag, så kom de rett på sykehuset for å møte lillebror. Var en selvfølge at han skulle få møte lillebror først. Anonymkode: 125b3...614
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så rar du er hi. Jeg tenker at det er en selvfølge at storesøsken får møte babyen rett etter fødsel. Her er de, det er det du som er. ikke hun som er dramaqueenen. Hvorfor mener du at hun ikke skal få møte babyen før dere kommer hjem? Anonymkode: a81e4...f9c Herregud, dere anonyme er minst like drama queen som 14-åringen. Hi mener ikke at hun ikke skal få møte ungen før de kommer hjem, men at hun ikke får dra fra skolen tidlig for å møte babyen. Hun kan vente til skoledagen er over, så får hun komme på sykehuset da. Hva hun mener om det er vel fullstendig irrelevant. Anonymkode: 201e3...85a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, dere anonyme er minst like drama queen som 14-åringen. Hi mener ikke at hun ikke skal få møte ungen før de kommer hjem, men at hun ikke får dra fra skolen tidlig for å møte babyen. Hun kan vente til skoledagen er over, så får hun komme på sykehuset da. Hva hun mener om det er vel fullstendig irrelevant. Anonymkode: 201e3...85a Jeg legger meg helt flat, hadde oversett et ikke der. Anonymkode: a81e4...f9c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 Jenta vår fikk vite det da hun våknet om morgen og mormoren var hos henne fordi vi hadde dratt til sykehuset om natta og født i morgentimene. Vi hadde forberedt henne på at vi kunne komme til å måtte dra på sykehuset om natta eller mens hun var i barnehagen. Hun fikk komme og besøke lillesøsteren sin samme formiddag. I ditt tilfelle ville jeg latt jenta komme straks skolen er ferdig. Anonymkode: bf5ad...dd6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har (bl.a) ei jente på 14, som har en formening om at når jeg føder skal hun ha umiddelbar beskjed, og dra fra skolen, og helst bli kjørt til sykehuset. Hun argumenterer med at hun ikke kan konsentrere seg uansett. Terminen er nå, og hun gleder seg veldig. Jeg tenker at det er naturlig å gi henne beskjed dersom vi drar til sykehuset, fordi det da ikke er noen hjemme etter skolen. Det har aldri vært noe tema at hun skal med på fødselen, men heller ikke at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem. Dramaqueen som hun er har hun selvsagt fått vridd det til det nemlig. Lar en 14-åring seg realitetsorientere nok til at hun noen gang vil forstå det urimelige i sin måte å tenke på? Anonymkode: 9bf70...57d Som jeg skriver har det aldri vært snakk om at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem, det er hun som får vridd det til det. I hennes hode et det enten å dra hjem fra skolen så fort fødselen er i gang (og gjøre ingenting) eller at hun må vente til vi kommer hjem. Planen har hele tiden vært å gi beskjed så fort som mulig, og å hente henne og søsken så fort det lar seg gjøre når barnet er født for å hilse på. Anonymkode: 9bf70...57d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 Her har storesøsken fått komme på besøk ettermiddagen etter fødselen. Har født tidlig på morgenen 3 ganger (kom samme ettermiddag) og på kvelden 1 gang (kom neste ettermiddag). Kan dere skylde på visittiden og regler for visitt? Og forklare at det er derfor hun ikke kan komme før på ettermiddagen/kvelden? Anonymkode: ba76f...839
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som jeg skriver har det aldri vært snakk om at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem, det er hun som får vridd det til det. I hennes hode et det enten å dra hjem fra skolen så fort fødselen er i gang (og gjøre ingenting) eller at hun må vente til vi kommer hjem. Planen har hele tiden vært å gi beskjed så fort som mulig, og å hente henne og søsken så fort det lar seg gjøre når barnet er født for å hilse på. Anonymkode: 9bf70...57d Hvorfor gleder du deg ikke over at hun er så spent? Du høres jo bare muggen ut og drittlei hele 14 åringen. Superviktig å la søsken føle seg viktige her så de ikke blir sjalu på nytt søsken eller føler seg oversett/byttet ut! Om mulig, hent henne så fort dere kan, det er neppe hver dag hun får søsken... Anonymkode: 7ec7b...752
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har (bl.a) ei jente på 14, som har en formening om at når jeg føder skal hun ha umiddelbar beskjed, og dra fra skolen, og helst bli kjørt til sykehuset. Hun argumenterer med at hun ikke kan konsentrere seg uansett. Terminen er nå, og hun gleder seg veldig. Jeg tenker at det er naturlig å gi henne beskjed dersom vi drar til sykehuset, fordi det da ikke er noen hjemme etter skolen. Det har aldri vært noe tema at hun skal med på fødselen, men heller ikke at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem. Dramaqueen som hun er har hun selvsagt fått vridd det til det nemlig. Lar en 14-åring seg realitetsorientere nok til at hun noen gang vil forstå det urimelige i sin måte å tenke på? Anonymkode: 9bf70...57d Her var eldste med frem til riene ble intense, og kom hjem så fort de våknet neste dag... Da var vel yngste 2-3t gammel? Så fikk han være hjemme med oss resten av dagen. Selv var jeg 13år når mitt yngste søsken ble født. Ble vekket når fødselen var over og fikk komme opp på sykehuset samme kveld/natt, så dro jeg hjem igjen og på skolen noen timer senere. -Klarer liksom ikke helt å se urimligheten i deres 14åring sitt ønske 🤔 Anonymkode: 06245...95d
Twintipp Skrevet 9. mars 2020 #17 Skrevet 9. mars 2020 Det første jeg gjorde rett etter hun var ute var å ringe på FaceTime til storebror på 12 år. Han ventet og var selvsagt kjempespent. Han kjørte da rett til sykehuset, og kom rett etter jeg hadde blitt sjekket at alt var bra. Skjønner jenta di godt jeg da❤️
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Skrevet 9. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor gleder du deg ikke over at hun er så spent? Du høres jo bare muggen ut og drittlei hele 14 åringen. Superviktig å la søsken føle seg viktige her så de ikke blir sjalu på nytt søsken eller føler seg oversett/byttet ut! Om mulig, hent henne så fort dere kan, det er neppe hver dag hun får søsken... Anonymkode: 7ec7b...752 Jeg gleder meg veldig over det, og er slettes ikke lei av henne. Dramaqueen-tendensene blir jeg en smule oppgitt og frustrert over av og til da. Planen er, og har alltid vært, å hente henne så fort som mulig. Dette vet hun også. FaceTime var lurt! Det er en god times kjøring til sykehuset, så det vil naturlig nok ta tid uansett hvor raske vi er. Anonymkode: 9bf70...57d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Skrevet 9. mars 2020 Storeaøsken fikk besøske oss ved første visitt. De får uansett ikke komme inn på føden eller barsel utenom visittiden, så hva de evt hadde ønsket hadde ikke hatt noe å si. (Min far sneik seg inn på føden når jeg hadde født. Jeg er helt sikker på at han hadde utsatt ett ærend han hadde der kun pga at jeg hadde termin. Han kunne sikkert tatt det på telefonen også, men han kom innom på besøk mens jeg fortsatt lå på fødestuen. Han som aldri skiftet en bleie på sine egene unger, ble plutselig helt tussete) Anonymkode: 3d6fd...09f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #20 Skrevet 9. mars 2020 Her fikk storesøsken komme inn på fødestua før lillesøster var vaska. De fikk se at hun ble vaska, veid og målt. De var tilfeldigvis i nærheten med bestefar. Anonymkode: 11626...02d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #21 Skrevet 9. mars 2020 Jeg synes ikke det er urimelig av jenta å ville se søskenet så fort som mulig etter fødsel. Jeg synes også argumentasjonen om at hun uansett ikke vil få noe ut av skoledagen er god. Det som ville vært spørsmålet for min del var hva som var praktisk mulig. Hvor langt er det fra skolen til sykehuset? Finnes det noen som har anledning til å hente henne? Er det eventuelt mulig at hun drar med buss? Er det nørt nok til at man ikke blir ruinert av en taxitur? Så snat det var praktisk og økonomisk mulig ville jeg strukket meg langt for å innfri 14 åringens ønske. Hun gleder seg til å bli storesøster, og jeg tenker at det er vikitg at dere bygger oppunder den gleden, ikke spenner bein for den. Husk at selv om hun begynner å bli stor er hun fortsatt et barn, et barn som får sin familie snudd på hodet, samtidig som hun er full av hormoner. Jeg hadde vært villig til å strekke meg ganske langt for å unngå at 14 åringen følte seg utenfor i denne situasjonen! Anonymkode: a0ed8...d75
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #22 Skrevet 10. mars 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har (bl.a) ei jente på 14, som har en formening om at når jeg føder skal hun ha umiddelbar beskjed, og dra fra skolen, og helst bli kjørt til sykehuset. Hun argumenterer med at hun ikke kan konsentrere seg uansett. Terminen er nå, og hun gleder seg veldig. Jeg tenker at det er naturlig å gi henne beskjed dersom vi drar til sykehuset, fordi det da ikke er noen hjemme etter skolen. Det har aldri vært noe tema at hun skal med på fødselen, men heller ikke at hun ikke skal få møte babyen før vi kommer hjem. Dramaqueen som hun er har hun selvsagt fått vridd det til det nemlig. Lar en 14-åring seg realitetsorientere nok til at hun noen gang vil forstå det urimelige i sin måte å tenke på? Anonymkode: 9bf70...57d Prøver du å legge opp til et dårlig forhold mellom søsknene? Vente til du kommer hjem med baby? Hvis hun er en dramaqueen, så skjønner jeg hvem hun slekter på! Anonymkode: 557ca...759
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #23 Skrevet 10. mars 2020 Herregud, hun sier jo ikke at hun må vente til de er hjemme fra sykehuset? Hvorfor leser dere ting som ikke står?? Her har de pent måtte være på skolen også har vi henta de og tatt de med når dagen er over der. Med siste fødte jeg kl 5 og var hjemme igjen kl 11 så det gikk av seg selv. Men hun får da være på skolen til ungen er født i det minste Anonymkode: 889b6...06f
Pobie Skrevet 10. mars 2020 #24 Skrevet 10. mars 2020 Ville ikke hentet på skolen, men ville sendt melding rett før skoleslutt om at noen er der for å hente og kjøre til sykehuset. Selvfølgelig skal hun få møte babyen rett etter skolen. Det forutsetter selvsagt at det ikke har oppstått komplikasjoner og at du er frisk og opplagt nok til å få besøk så raskt. Og selv om du skulle være utslitt ville jeg hvertfall latt henne treffe babyen, selv om det bare er for 20 minutter. Vår første var ikke 2 år ennå da lillesøsteren ble født, og han ventet 5-6 timer før han fikk komme.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #25 Skrevet 10. mars 2020 Jeg var selv 16 når mamma og pappa fikk ny baby, vi reiste og hilste på babyen før skolen . Lillebroren vår ble født midt på natten og pappa hentet oss ved 7 tiden den morgenen. (ja vi alle samme samme foreldre ) Anonymkode: e621a...1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå