Gå til innhold

Nyinnkjøpte planter og skadedyr

Anbefalte innlegg

Holdt på en del med plantene i går og i dag da jeg mistenker skadedyr. Har vel funnet ut at den ne garantert har det, men den står i gangen for seg selv. Klødde meg i nakken i dag etter jeg var ferdig med å skylle noen andre planter og endte opp med denne lille rakkeren på fingeren (se vedlagt bilde.) Hva er dette for noe? Trodde bladlus og sånt kun satt på plantene, og ikke fløy rundt for å plage oss. Har klødd og klød helt siden jeg begynte i går kveld. Har helt noia nå og vil bare hive alle plantene ut på balkongen!20200308_155836.thumb.jpg.8e1d34ed1d71d5bcd27eb8e859e9d073.jpg

Anonymkode: 15df3...f75

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser de ut som dette? Litt vanskelig å se på bildet ditt skjønner du.

91440A5C-FB78-4D0C-A1D1-752E4785E67E.jpeg

Anonymkode: 77c14...18e

I så tilfelle ville jeg ha sjekket ungene mine grundige også. For da har dere lus i hus. Og den kom ikke med planten. Når de har blitt så store som det ser ut på bildet ditt er det mist 3-4 uker siden du fikk de. 

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta en kam/børste og gre håret ditt over vasken. Gjør det samme med barna dine i morgen. Jeg tror faren er der for at dette er lus. En fullvoksen lus er 2-3 mm stor. Men, nymfene er mye mindre. 

Får ta en grundig sjekk på alle i morgen. Men jeg synes ikke dette ligner på hodelusbildene jeg får opp når jeg googler. Kanskje heller støvlus da

Anonymkode: 15df3...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...