Gå til innhold

Har du hamstret hermetikk eller har du tenkt til å hamstre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som ikke bruker hermetikk ellers kommer ikke til å begynne bruke det om det blir karantene heller, de har andre matvarer i fryser og skap og trenger ikke hamstre noe de aldri bruker.

De som bruker hermetikk kan sikkert kjøpe noen bokser ekstra og ha det å gå på om det blir karantene.

De fleste av oss har nok mat i skap og fryser til at vi slipper å sulte ihjel selv om det blir karantene i to uker, kanskje litt kjedelig mat en stun, men vi klarer nok mekke sammen noe vi kan spise

Anonymkode: cb9d6...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte faktisk titte innom hermetikkhylla da jeg handlet i går. Her er det fulle hyller. Ser ikke ut som hamstringen har nådd hit ennå. 

Anonymkode: 645f8...4eb

Skrevet

Nei og nei. Vi skal forøvrig ha spaghetti ala capri til middag i morgen, helt frivillig, nam! Og før noen blir helt fra seg, 95 % av tiden spiser vi sunn og hjemmelaget middag, men i morgen skal han med cøliaki bort og de andre ungene spurte så fint om å få spaghetti ala capri. 

Anonymkode: 9cf6d...b02

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I så fall hva?

Jeg var på butikken på fredag og der var flere av hyllene med hermetikk nesten tomme, spesielt boksene med middager og boksen med erter og gulrøtter. Hvordan er det der du bor?

Anonymkode: 83136...396

Har ikke tenkt det, nei. 

Lurer veldig på dem som hamstrer. Hva som foregår i huet på dem.

Anonymkode: ce82d...18a

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn. 

Anonymkode: f2d6b...faf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke tenkt det, nei. 

Lurer veldig på dem som hamstrer. Hva som foregår i huet på dem.

Anonymkode: ce82d...18a

Jeg jobber med matvarer og vet hvor lite det egentlig skal til før vi går tomme for innsatsfaktorer vi er avhengi av. Jeg har ikke hamstret matvarer, men jeg har brukt mye tid sste ukefor å forsøke å sikkre oss ting som embalasje, gjødsel, hansker, munnbind og andre ting vi trenger i probdusjonen.

Vi importerer ca 50% av maten vår. Selv om vi ikke kommer til å sulte ser jeg det som ganske sansynlig at detvkommer til å bli tomt for envdel varer.

Anonymkode: dc857...30d

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei og nei. Vi skal forøvrig ha spaghetti ala capri til middag i morgen, helt frivillig, nam! Og før noen blir helt fra seg, 95 % av tiden spiser vi sunn og hjemmelaget middag, men i morgen skal han med cøliaki bort og de andre ungene spurte så fint om å få spaghetti ala capri. 

Hvorfor i all verden føler du det nødvendig med en så omstendig forklaring? Tror du noen bryr seg filla om hva dere spiser?

Anonymkode: ca623...311

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden føler du det nødvendig med en så omstendig forklaring? Tror du noen bryr seg filla om hva dere spiser?

Anonymkode: ca623...311

Fordi noen i andre tråder har forklart at de mener retten er verre enn hundemat og at folk som spiser dette er enkle i hodet og lite opptatt av kosthold og helse.

Skrevet

Folk for spise hva de ønsker. En ting er sikkert vi kjøper MYE matvarer når vi først er i butikken nå. Ikke for å hamstre men rett og slett så vi kan gå mye sjeldnere i butikken

Anonymkode: d02aa...c2b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi noen i andre tråder har forklart at de mener retten er verre enn hundemat og at folk som spiser dette er enkle i hodet og lite opptatt av kosthold og helse.

Spis akkurat hva du vil😊 liker du boksen så liker du boksen 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, svogeren min elsker joikakaker fra boks. Svigerinnen min er veldig flinkt til å lage mat, og lager allverdens mat fra bunnen av, men akkurat joikakakene klarer hun ikke å lage altså. Han må ha joikakaker og potetstappe av og til ;)

16-åringen min like lapskaus fra boks, ingen andre her i huset synes det er veldig godt, men han lager seg gjerne en boks etter trening f.eks og synes det er helt topp.

Disse tingene hadde jo ikke vært på butikken om ingen spiste det, så dere er ikke alene om å like a la capri altså :)

Anonymkode: cb9d6...38d

Skrevet

Jeg har 4 bokser med mais....

Anonymkode: 5bb14...930

Skrevet

Nei og nei

Anonymkode: 4dd88...6d7

Skrevet

Jeg synes det var litt tomt i smågodthyllen. 

Anonymkode: cc048...5bd

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

I så fall hva?

Jeg var på butikken på fredag og der var flere av hyllene med hermetikk nesten tomme, spesielt boksene med middager og boksen med erter og gulrøtter. Hvordan er det der du bor?

Nei, så hysterisk er jeg ikke, og virker som de fleste rundt meg og de som bor i nærheten tenker likt som meg. bor i østfold

Anonymkode: af4a5...2fb

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke. Jeg kjøper aldri hermetikk. Ingen virus i verden vil få meg til å spise spagetti a la Capri. 

Vi har kjøtt og fisk i fryseren og en del tørrvarer allerede (kjøpt på tilbud). Tror ikke strømmen går så jeg hamstrer ikke hermetikk.

Anonymkode: b8426...30c

Du vil heller sulte enn å spise spagetti a la capri kanskje?

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det var litt tomt i smågodthyllen. 

Anonymkode: cc048...5bd

Det er viktig proviant det da :)

Hi

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil heller sulte enn å spise spagetti a la capri kanskje?

Hi

Litt satt på spissen kanskje men det er myyye jeg ville spist før jeg serverte familien den boksen altså. Poenget er vel at de aller fleste har reelle alternativ 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva da?  Jeg har smakt sodd på boks, og det var så vidt spiselig.

Fiskeboller uten saus er stusselig. Eller har du hamstret tørrmelk kanskje..

Skulle jeg hamstret måtte det blitt noen fenalår 😋

Anonymkode: 74ef2...8af

Har en laktosefri melk i kjøleskapet mitt som går ut 8 juni. Så det kan man fint kjøpe en del av.

Jeg hamstrer ingenting foreløpig, men skulle det bli ille, er det vel lurt å kjøpe litt ekstra. Men jeg tror og faktisk vi fint hadde hatt nok mat i 2-3 uker, med det vi har i skap og fryser. 

Anonymkode: 8938b...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...