Gå til innhold

Har du hamstret hermetikk eller har du tenkt til å hamstre det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke sjekket, har ikke kjøpt noe selv. Har lenge tenkt å kjøpe litt pga de greiene vi fikk i posten for lenge siden, men glemmer det hele tiden.

Men vi har fryseren full av mat siden vi handler inn på tilbud, så regner med vi klarer oss en stund. Er vel ingen grunn til at strømmen skal forsvinne med det første.

Anonymkode: 088a5...1d6

Eg har hamstra litt. Bog skinke, lapskaus og sodd. Har også kjøpt litt ekstra pulvermat, som supper. Og knekkebrød. 

Veit ikkje korleis hyllene ser ut her, pga. gjorde det for mange uker sidan. 

Anonymkode: d207d...952

Bortsett fra at det var litt tynt i hyllen med håndsåpe sist jeg var på butikken har jeg ikke sett tegn til hamstring.

Jeg har kjøpt litt ekstra inn selv - men det er bare småting. To bokser minimais, to bokser finhakket tomat, en flaske rapsolje og to pakker pasta. Og så litt ekstra godteri som jeg har gjemt i boden. Og en refill av håndsåpe.

Mel og gjær, egg osv har jeg uansett alltid i huset. 

Ideen fra min side er bare at vi skal ha tilstrekkelig mat i huset om det tar en dag eller to å få organisert hjelp til å handle på butikken om vi plutselig blir satt i karantene. Store matlagre tror jeg ikke vi trenger. 

Anonymkode: 516b5...2d0

Annonse

Vet ikke. Jeg kjøper aldri hermetikk. Ingen virus i verden vil få meg til å spise spagetti a la Capri. 

Vi har kjøtt og fisk i fryseren og en del tørrvarer allerede (kjøpt på tilbud). Tror ikke strømmen går så jeg hamstrer ikke hermetikk.

Anonymkode: b8426...30c

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke. Jeg kjøper aldri hermetikk. Ingen virus i verden vil få meg til å spise spagetti a la Capri. 

Vi har kjøtt og fisk i fryseren og en del tørrvarer allerede (kjøpt på tilbud). Tror ikke strømmen går så jeg hamstrer ikke hermetikk.

Anonymkode: b8426...30c

Det finnes jo andre ting enn spagetti a la capri da

Hi

Anonymkode: 83136...396

Annonse

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Det finnes jo andre ting enn spagetti a la capri da

Hi

Hva da?  Jeg har smakt sodd på boks, og det var så vidt spiselig.

Fiskeboller uten saus er stusselig. Eller har du hamstret tørrmelk kanskje..

Skulle jeg hamstret måtte det blitt noen fenalår 😋

Anonymkode: 74ef2...8af

Jeg har ikke hamstret, og skjønner ærlig talt ikke hva man tenker at et lager med hermetikk skal hjelpe mot?

Om man må i karantene i 14 dager kan man få andre til å handle om det blir nødvendig. 

Eneste utfordringen jeg ser mtp vareutvalg er at import av varer kan stoppe opp og at man må klare seg med ting som blir produsert i Norge. 

Vi har kjøtt i fryseboksen, mel, gjær og sukker, så vi kan nok klare oss en stund uten melk og ferske grønnsaker. 

Anonymkode: ca623...311

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lapskaus, skinke, joikakaker, snurring, maxboller, erter/kjøtt og flesk, leverpostei, makrell i tomat, peppermakrell, tunfisk, tomater, bønner, mais, erter&gulrøtter, erter, supper og sikkert mye annet

Hi

Har ingen planer om å hamstre hermetikk nei. 

Vi har alltid mel, tørrgjær, bakepulver og sånne ting i skapet 

Har alltid knekkebrød og vanlig brød i frysa

Har kjøtt og fisk i frysa 

Har en del tørrvarer som pasta og ris 

Ost, syltetøy osv kjøper jeg når det er salg så vi har en del av det også 

Det vi nok ville gått tom for ganske fort er melk, frukt, grønnsaker og egg. 

Jeg har noen poser med pannekake og vaffelmix i skapet som bare skal blandes med vann forresten, brukes av og til av ungene når de kjapt vil røre sammen noe godt, de kan jo også brukes i en evt karantene 

Tror ikke vi sulter ihjel 😉

Anonymkode: cb9d6...38d

På ingen måte. Vi har nok og heldigvis er det kun mais som er på boks. Vi har fryser full av god mat og masse tørrmat . Den dagen det står så dårlig til at jeg kaster meg over en hermetikkboks når jeg skal lage middag.....

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hamstret, og skjønner ærlig talt ikke hva man tenker at et lager med hermetikk skal hjelpe mot?

Om man må i karantene i 14 dager kan man få andre til å handle om det blir nødvendig. 

Eneste utfordringen jeg ser mtp vareutvalg er at import av varer kan stoppe opp og at man må klare seg med ting som blir produsert i Norge. 

Vi har kjøtt i fryseboksen, mel, gjær og sukker, så vi kan nok klare oss en stund uten melk og ferske grønnsaker. 

Anonymkode: ca623...311

Her har det hjulpet da mannen mista jobben bla.a.

Anonymkode: 6cede...09e

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. Vi har nok og heldigvis er det kun mais som er på boks. Vi har fryser full av god mat og masse tørrmat . Den dagen det står så dårlig til at jeg kaster meg over en hermetikkboks når jeg skal lage middag.....

Ja, huff. Glem kreft og aids, men å spise hermetisert mat? Blir ikke fiskeboller som ikke er hjemmelaga😂

Nei, har ingen planer om det heller. Har basisvarer (tørrmat som mel, sukker, tomater på boks, og kjøtt og fisk i fryseren). Skulle vi mot formodning havne i karantene så lider vi ingen nød.

Anonymkode: 1c1ef...942

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, huff. Glem kreft og aids, men å spise hermetisert mat? Blir ikke fiskeboller som ikke er hjemmelaga😂

Hva har kreft og aids med dette å gjøre??? Jeg klarer ikke på noen måte å se at det skulle stå så dårlig til i heimen at hermetikk er eneste alternativet for oss. Det måtte ha betydd at vi først hadde tømt frysere og alle skap med tørrmat 

Endret av mamma til adhd gutt<3

Tipper at folk i Milano for en måned siden også så på hamstring som hysterisk. Når blir det karantene i stor stil, vent og se på videoene om tomme butikkhyller i løpet av uka.

Anonymkode: e2b49...b9f

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tørmelk er av de tingene jeg bestandig har et par pakker av. 

Når det gjelder hermetikk har jeg et par bokser kjøttboller og et par bokser fiskeboller, noen bokser med forskjellige typer bønner, kikerter, erter, mais, ananas, fersken, tomatsaus, noe "indisk" ferdigsaus, syltetøy og vaniljekrem + sikkert noe mer jeg ikke husker nå. Dette er ting jeg bestandig har i huset, men nå har jeg litt mer. I tillegg har jeg en del tørmat som potetmospulver, ris, pasta, mel, sukker mm. Desuten har jeg noen flasker saft i beredskap. Det gjær det enklere å få alle til å drikke nok om de blir syke.

Anonymkode: dc857...30d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...