Gå til innhold

Pris for å fjerne en visdomstann kirurgisk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må operere ut en visdomstann som ligger godt gjemt under tannkjøtt og bein 😳

Gruer meg mildt sagt til det. Ligger nede. 
Noen som har gjort dette? Smerter? Sykemelding? 
pris ?🤔

Anonymkode: 9b8fa...46f

Skrevet

Mulig du får noe støtte til dette, så det bør du sjekke.

Skrevet

Husker ikke helt hva jeg betalte, var det døye 3.000 kr tro?

Var i fjor, betalte når jeg fjernet stingene.

Det gikk helt greit altså, blir godt bedøvet også syr de igjen etterpå. Tiden etterpå var verre når jeg trakk en visdomstann på vanlig måte synes jeg, med et "krater" det falt matrester ned i som ikke var sydd igjen.

Anonymkode: 63c0c...7b7

Skrevet

Jeg fikk operert ut en som vokste bakover og inn i kjevebenet for 5-6 år siden. Tanna hadde «gravd» bort en del av benet. Mener prisen lå i underkant av 3000. Utført av kirurg på en privat tannklinikk. 

Det var vondt i flere dager. Fikk smertestillende og tok det med ro. Måtte inn og fjerne en slags tampong som lå nede i hulrommet etter noen dager. Fikk infeksjon etter det. Endte med antibiotikakur. Var i svangerskapspermisjon, hvis ikke måtte jeg nok fått noen dagers sykemelding, som ville blitt forlenget pga infeksjonen. 

Anonymkode: 16116...7a4

Skrevet

Jeg betalte rundt 1100-1300kr for første tann, da var det egenandel fordi det var støtte. Den andre lå på 2300kr og da uten støtte eller med mindre støtte.

Støtte var aldri noe jeg ba om det bare fikset tannlegen selv og jeg fikk vite det når jeg betalte etter "operasjonen". Om det er en operasjonen eller ikke er avhengig om du må kutte i tannkjøttet og hvordan tannen sitter. Trodde det skulle bli operasjonen på begge men det var kun nødvendig på den ene av visdomstennene. 

Anonymkode: 26235...1db

Skrevet

Må legge til at min tannlege var veldig flink, jeg kjente det ikke engang. Spurte han er det lenge igjen han svarte at tanna var ute. Kjente rykk og napp selvfølgelig men aldri noe smerte. Gikk jo til timen med den oppfattning at dette skulle gjøre veldig vondt men det var det ikke. En par timer senere kjente jeg dunk i tanna men fikk gode smertestillende tabeletter så det gikk helt fint. 

Anonymkode: 26235...1db

Skrevet

Jeg måtte til spesialist og fjerne mine visdomtenner. Tok 2 og 2. De på høyre side samtidig og uka etter tok jeg de på venstre side.  Jeg betalte  ca2000 kr pr tann + div bruk, Så ble ca 5000 kr pr gang.  Så 10 000 kr for 4 tenner.. 

Stingene tok jeg selv. Måtte sikkert betalt for å fjerne de, men fjerner alltid sting selv samme hva jeg syr. 

Men du kommer nok ikke borti noen fasit på priser. Er alltids en grunn til at man skal operere de bort, så da b\vil det jo være dib priser også..

Jeg ble ikke sykmeldt. Fikk med meg resept på sterk ibux. Men jeg tåler ikke ibux, så de hentet jeg aldri. 

Men lykke til iallefall.. 

Anonymkode: a89aa...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...