Gå til innhold

Hva er dette? Flere som opplever perioder med hvite sår i munn og svelg. Dritvondt!

Anbefalte innlegg

Jeg skakker ikke om vanlige kvitsår eller munnskjold. Får det i blant og er overkommelig.

Men ca fire ganger i året får jeg ekstreme smerter bak i munnen, halsen og tungen. 
Jeg klarer nesten ikke svelge spytt og snakker som jeg har fått vepsestikk på tungen. Klarer ikke snakke tydelig. Tunga får ei hissig hvit stripe på siden. 
Etter ei uke går det over, jeg kan begynne å spise og snakke normalt igjen. 
Blir ikke syk, bare helt lammet av smerter.

Jeg har tatt det opp med legen, men han hadde ikke svar.

Anonymkode: ab428...5d5

Fortsetter under...

Kan være sopp! Jeg hadde det. Legen sa først at det ikke var det, og jeg fikk ingen medisin. Gikk ikke over, bare forverret seg. Gikk til en annen lege, han så at det var sopp. Fikk behandling, borte etter 6 dager ca. 

Jeg hadde sår og hvite blemmer på tunge, og ganen. Vanskelig å svelge og ekstremt smertefullt å spise/drikke mat. Brennende følelse i svelget. 

Anonymkode: 6d008...0fd

Annonse

Har det samme. Det eneste som hjelper er å skylle munnen med listerine som du kjøper på matbutikken. Kan ha rundt 10 sår samtidig. Svir skikkelig når du skyller, men det hjelper. 

Anonymkode: ba653...76a

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

kan det være oral lichen planus?
Anbefaler tur til tannlege ved utbrudd, de er bedre skolert på lesjoner i munnhulen. 

Anonymkode: 1ab68...064

Takk for alle svar.

Dessverre minnet det om dette👎

Anonymkode: ab428...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...