Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #26 Skrevet 5. mars 2020 Jeg synes dere som tenker sånn om seksualitet mellom kvinner er veldig rare. Jeg er bifil, selv om jeg ikke er så glad i det ordet, det kan sende feil signaler. Jeg er gift med en mann. Jeg har vært sammen med kvinner tidligere. Jeg forelsker meg innimellom i kvinner, men det blir med tanken. Jeg kan selvfølgelig ikke ha et forhold til en annen kvinne. Jeg ville jo ansett det som like ekte, reelt og romantisk "viktig" som et forhold til en mann. Å ha et opplegg med en kvinne der mannen min, eller hennes *grøss*, skulle være med "på leken", er virkelig uaktuelt. Jeg kan knapt tenke meg noe eklere. Skal jeg ha en kvinne, skal jeg ha henne for meg selv, i en romantisk og seksuell relasjon som betyr noe for oss begge. Jeg respekterer at folk er forskjellige, og det må være helt greit at noen har det som du har det. Dette virker ganske utbredt blant primært heterofile damer med en biseksuell side. Men med den holdningen til betydningen av relasjonen mellom kvinner er det jo ikke så rart at lesber ofte er skeptiske til bifile generelt. Anonymkode: 244a8...d80
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #27 Skrevet 5. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes dere som tenker sånn om seksualitet mellom kvinner er veldig rare. Jeg er bifil, selv om jeg ikke er så glad i det ordet, det kan sende feil signaler. Jeg er gift med en mann. Jeg har vært sammen med kvinner tidligere. Jeg forelsker meg innimellom i kvinner, men det blir med tanken. Jeg kan selvfølgelig ikke ha et forhold til en annen kvinne. Jeg ville jo ansett det som like ekte, reelt og romantisk "viktig" som et forhold til en mann. Å ha et opplegg med en kvinne der mannen min, eller hennes *grøss*, skulle være med "på leken", er virkelig uaktuelt. Jeg kan knapt tenke meg noe eklere. Skal jeg ha en kvinne, skal jeg ha henne for meg selv, i en romantisk og seksuell relasjon som betyr noe for oss begge. Jeg respekterer at folk er forskjellige, og det må være helt greit at noen har det som du har det. Dette virker ganske utbredt blant primært heterofile damer med en biseksuell side. Men med den holdningen til betydningen av relasjonen mellom kvinner er det jo ikke så rart at lesber ofte er skeptiske til bifile generelt. Anonymkode: 244a8...d80 Men du er jo ikke fasiten på noe som helst selv om du er bifil. Det finnes tusener av varianter når det gjelder kjønn, sex og forhold. Selv fatter jeg f eks ikke hvorfor folk kaller det «utroskap» når noen har mer enn én partner. Jeg tar jo ikke noe fra samboeren selv om jeg ligger med en annen eller tredje eller fjerde person - der er nok til alle! Anonymkode: 9629d...174
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #28 Skrevet 5. mars 2020 Du er jo utro. Hva om mannen hadde et slik forhold til kompisen sin? dessuten kan mannen din bli smittet av kjønnssykdommer siden du har sex med andre. du må enten si fra til mannen din (og hun hennes) og se om dette er noe han vil godta. eller så må dere involvere BEGGE mennene i forholdet, ikke kun ha en av dem med på sex. Anonymkode: aa168...1c0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #29 Skrevet 5. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du er jo utro. Hva om mannen hadde et slik forhold til kompisen sin? dessuten kan mannen din bli smittet av kjønnssykdommer siden du har sex med andre. du må enten si fra til mannen din (og hun hennes) og se om dette er noe han vil godta. eller så må dere involvere BEGGE mennene i forholdet, ikke kun ha en av dem med på sex. Anonymkode: aa168...1c0 Du må ditten, du må datten... nei, det må hun da ikke! 😂 De trenger ikke involvere verken den ene eller begge fyrene heller. Ingen har «rett» til sex. Anonymkode: 9629d...174
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #30 Skrevet 5. mars 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du er jo ikke fasiten på noe som helst selv om du er bifil. Det finnes tusener av varianter når det gjelder kjønn, sex og forhold. Selv fatter jeg f eks ikke hvorfor folk kaller det «utroskap» når noen har mer enn én partner. Jeg tar jo ikke noe fra samboeren selv om jeg ligger med en annen eller tredje eller fjerde person - der er nok til alle! Anonymkode: 9629d...174 Selvfølgelig er jeg ikke fasiten. Og det skriver jeg jo også. Vi er nokså forskjellig skrudd sammen, emosjonelt og seksuelt. Vi leter likevel ofte etter likhetstrekk og ting vi kan relatere oss til. Det er nok ganske vanlig å oppleve det som rart med folk som responderer på måter som man selv synes er helt fremmede. Og grunnen til at jeg skrev om det her, er at jeg synes det er interessant at tankene om det å ha et forhold til en av samme kjønn er såpass forskjellige, også hos kvinner som er bifile eller biseksuelle. Det er en forskjell her, som jeg har tenkt litt på. I likhet med de fleste damer som liker damer har jeg vært ute for jenter med liknende tanker om forhold til andre kvinner som HI. Etterhvert lærer man seg jo tegnene og styrer unna, men det virker ganske utbredt. Dermed blir det et fenomen man må forholde seg til. Anonymkode: 244a8...d80
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #31 Skrevet 5. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er jeg ikke fasiten. Og det skriver jeg jo også. Vi er nokså forskjellig skrudd sammen, emosjonelt og seksuelt. Vi leter likevel ofte etter likhetstrekk og ting vi kan relatere oss til. Det er nok ganske vanlig å oppleve det som rart med folk som responderer på måter som man selv synes er helt fremmede. Og grunnen til at jeg skrev om det her, er at jeg synes det er interessant at tankene om det å ha et forhold til en av samme kjønn er såpass forskjellige, også hos kvinner som er bifile eller biseksuelle. Det er en forskjell her, som jeg har tenkt litt på. I likhet med de fleste damer som liker damer har jeg vært ute for jenter med liknende tanker om forhold til andre kvinner som HI. Etterhvert lærer man seg jo tegnene og styrer unna, men det virker ganske utbredt. Dermed blir det et fenomen man må forholde seg til. Anonymkode: 244a8...d80 Hva vet du om HIs tanker på emnet? Hun har ikke sagt så mye om det. Hun har ikke flagget de holdningene du mener noen har, så det blir jo rart å tillegge henne dette. Anonymkode: 9629d...174
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #32 Skrevet 5. mars 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må ditten, du må datten... nei, det må hun da ikke! 😂 De trenger ikke involvere verken den ene eller begge fyrene heller. Ingen har «rett» til sex. Anonymkode: 9629d...174 Så det er greit å være utro med en annen dame? Men ikke en annen mann? du ville syntes det var helt greit om du fikk vite via andre at mannen din hadde sex med kompisen sin? Anonymkode: aa168...1c0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #33 Skrevet 5. mars 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva vet du om HIs tanker på emnet? Hun har ikke sagt så mye om det. Hun har ikke flagget de holdningene du mener noen har, så det blir jo rart å tillegge henne dette. Anonymkode: 9629d...174 Dette synes jeg fremgår tydelig av innleggene hennes, og slike oppfatninger gir også flere andre i tråden uttrykk for. Det fremgår at HI på flere måter ikke betrakter et forhold til en kvinne som på linje med et forhold til en mann. Det virker ikke som hun synes det er utroskap på samme måte. Mannen har visst ingen grunn til å føle seg truet av forholdet. Forholdet er ikke eksklusivt romantisk, det er spørsmål om mennene vil "være med". Alt dette er en fremmed verden for en del kvinner som liker kvinner, og de forskjellene synes jeg - fra mitt perspektiv, som sikkert er et annet enn ditt - er interessante. Anonymkode: 244a8...d80
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #34 Skrevet 5. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes dere som tenker sånn om seksualitet mellom kvinner er veldig rare. Jeg er bifil, selv om jeg ikke er så glad i det ordet, det kan sende feil signaler. Jeg er gift med en mann. Jeg har vært sammen med kvinner tidligere. Jeg forelsker meg innimellom i kvinner, men det blir med tanken. Jeg kan selvfølgelig ikke ha et forhold til en annen kvinne. Jeg ville jo ansett det som like ekte, reelt og romantisk "viktig" som et forhold til en mann. Å ha et opplegg med en kvinne der mannen min, eller hennes *grøss*, skulle være med "på leken", er virkelig uaktuelt. Jeg kan knapt tenke meg noe eklere. Skal jeg ha en kvinne, skal jeg ha henne for meg selv, i en romantisk og seksuell relasjon som betyr noe for oss begge. Jeg respekterer at folk er forskjellige, og det må være helt greit at noen har det som du har det. Dette virker ganske utbredt blant primært heterofile damer med en biseksuell side. Men med den holdningen til betydningen av relasjonen mellom kvinner er det jo ikke så rart at lesber ofte er skeptiske til bifile generelt. Anonymkode: 244a8...d80 I mine øyne er denne tankegangen et resultat av at kvinners seksualitet ses på sekundær til menns. Det er ikke ekte sex uten en mann og penetrering, og derfor blir sex mellom kvinner liksom ufarlig. Men hvis man skjuler at man ligger med noen andre, er man utro uavhengig av hvilket kjønn man ligger med. Som lesbisk irriterer konseptet "jentesex" meg grønn. Uskyldig og kosete, fnisete og hyggelig etter tre glass vin. Og så hjem til mannen for å få en ordentlig omgang? *grøss* Sex mellom kvinner klarer seg helt fint selv uten det mannlige blikket. Anonymkode: db4a7...99d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #35 Skrevet 5. mars 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: I mine øyne er denne tankegangen et resultat av at kvinners seksualitet ses på sekundær til menns. Det er ikke ekte sex uten en mann og penetrering, og derfor blir sex mellom kvinner liksom ufarlig. Men hvis man skjuler at man ligger med noen andre, er man utro uavhengig av hvilket kjønn man ligger med. Som lesbisk irriterer konseptet "jentesex" meg grønn. Uskyldig og kosete, fnisete og hyggelig etter tre glass vin. Og så hjem til mannen for å få en ordentlig omgang? *grøss* Sex mellom kvinner klarer seg helt fint selv uten det mannlige blikket. Anonymkode: db4a7...99d Enig. Jeg tror dog det er et helt reelt fenomen at det er en del damer der ute som søker noe annet enn det jeg oppfatter som "the real deal". Såkalt "jentesex" virker å ha betydelig appell til både en del kvinner og menn i heterofile forhold. Og det er sikkert fint for dem, så får vi andre heller jobbe med å fininnstille radaren og unngå blingater. Det er ikke aktuelt for meg nå. Men hadde jeg vært i situasjonen hadde jeg blitt omtrent like irritert som da jeg var ung og fri og oppdaget at det var en del jenter som gjerne ville flørte og kline av uklare grunner, uten å egentlig være interessert. Ofte kunne det dreie seg om å vekke oppmerksomheten til enn eller annen fyr på festen. Anonymkode: 244a8...d80
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #36 Skrevet 6. mars 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette synes jeg fremgår tydelig av innleggene hennes, og slike oppfatninger gir også flere andre i tråden uttrykk for. Det fremgår at HI på flere måter ikke betrakter et forhold til en kvinne som på linje med et forhold til en mann. Det virker ikke som hun synes det er utroskap på samme måte. Mannen har visst ingen grunn til å føle seg truet av forholdet. Forholdet er ikke eksklusivt romantisk, det er spørsmål om mennene vil "være med". Alt dette er en fremmed verden for en del kvinner som liker kvinner, og de forskjellene synes jeg - fra mitt perspektiv, som sikkert er et annet enn ditt - er interessante. Anonymkode: 244a8...d80 Hun har bare skrevet to innlegg og ingen av dem forteller noe som helst i denne retningen, nei. Selv leser jeg innleggene hennes som beskrivelse av polyamorøse personer, som har ett kjerneforhold og ett til i tillegg. Uten at vi trenger å ta inn kjønnsaspektet i det hele tatt. Men siden dette ikke låter «ekte» nok for deg, siden dine fordommer tilsier at man må velge, eller rangere, så tolker du det til at hun ser på det som kun tidtrøyte FORDI det er med en kvinne. Ikke at hun ser det som tidtrøyte OG det er (tilfeldigvis) en kvinne... Anonymkode: 9629d...174
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #37 Skrevet 6. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Jeg tror dog det er et helt reelt fenomen at det er en del damer der ute som søker noe annet enn det jeg oppfatter som "the real deal". Såkalt "jentesex" virker å ha betydelig appell til både en del kvinner og menn i heterofile forhold. Og det er sikkert fint for dem, så får vi andre heller jobbe med å fininnstille radaren og unngå blingater. Det er ikke aktuelt for meg nå. Men hadde jeg vært i situasjonen hadde jeg blitt omtrent like irritert som da jeg var ung og fri og oppdaget at det var en del jenter som gjerne ville flørte og kline av uklare grunner, uten å egentlig være interessert. Ofte kunne det dreie seg om å vekke oppmerksomheten til enn eller annen fyr på festen. Anonymkode: 244a8...d80 Hvis en mann vil flørte og kline uten at det er «seriøst», hva tenker du da? Må enhver kontakt være begrunnet i forelskelse eller i at de «egentlig er interessert»? Da jeg var ung ble jeg jo ustanselig sjekket opp av menn som ikke egentlig var interessert, de skulle bare ha litt spenning. Er det noe verre om kvinner gjør det samme? Du kliner da uansett bare med dem du ønsker å kline med... Anonymkode: 9629d...174
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #38 Skrevet 6. mars 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er greit å være utro med en annen dame? Men ikke en annen mann? du ville syntes det var helt greit om du fikk vite via andre at mannen din hadde sex med kompisen sin? Anonymkode: aa168...1c0 Han tar ikke noe fra meg selv om han gir noe til andre. Så nei, jeg ser ikke på det som en stor forskjell om det er med en kvinne eller en mann. Det er den som eier kroppen som bestemmer hvordan den skal brukes. Anonymkode: 9629d...174
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #39 Skrevet 6. mars 2020 Overrasket over hvor mange som sier du kan holde på slik uten å fortelle mannen din det. Hadde de sagt det samme om en mann holdt på slik med en kompis bak konas rygg? Du er utro og oppfører deg forkastelig. Avslutt ekteskapet ditt eller fortell dette til mannen din og la han få være med å bestemme hva som skal skje Anonymkode: 64a4f...aa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå