Gå til innhold

Misforstå meg rett

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå lo jeg godt! Denne kan det hende jeg blir nødt til å stjele!

Man har gjerne driti på dragen da, siden man har fått sjegget fult av postkasser?

Anonymkode: 5e01b...c01

🤣🤣🤣 Det har kan definitivt! 

Anonymkode: 5c186...43c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vet de er unntaket og ikke regelen. Flertallet er dumme som brød.

Anonymkode: 8944a...004

Tror ikke det, nei. 

Seriøse idrettsutøvere er strukturerte og disiplinerte.. De må være det for å rekke skole, trening, mat og søvn. De fleste jobber seg godt gjennom ungdomsskole og videregående, og legger dermed godt grunnlag for videre studier. Blant de som satser aller mest, de få som kommer på landslag o.l., er det en del som setter studier på vent mens de er profesjonelle utøvere på toppnivå. Men siden de la godt grunnlag i den første delen av utdannelsen, så koster det dem lite å friske opp stoffet før de starter på høyere utdanning som litt voksne. 

Anonymkode: b32b8...f0b

Skrevet

Kan du klare å forklare hvordan uttrykket kan brukes i praksiss slik at du viser den språklige finessen?

Anonymkode: da688...d2a

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen av disse var morsomme første gangen de ble brukt. Men så går de over til å bli standarduttrykket, fordi de blir brukt så mye. F eks blandingen av "i hytt og vær" og "død og pine" - som nå lyder "i hytt og pine". 

Unge folk tror faktisk noen steder at en bjørnetjeneste er en stor tjeneste. Gud vet hvor det startet, men i alle fall er finessene morsomst når de brukes av én person og ikke en hel befolkning.

Gjest Antarctica
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her hvor jeg bor sier man også gjerne «eg meinte ke du forstod». 
Dersom noen forklarer/sier noe «rotete», svarer man dette i stede for at man forstår hva personen mener. 

Anonymkode: 8c8e7...6ac

Pappa sier konsekvent "ille var det verre, føre er det nå, store er dem alle både gærne og små".

Skrevet

Jeg liker å knote med at vi ikke må hive perler på bjørnen før den gjør sine hoser grønne.

Jada. Very funny! 

Skrevet
42 minutter siden, prebs skrev:

Jeg liker å knote med at vi ikke må hive perler på bjørnen før den gjør sine hoser grønne.

Jada. Very funny! 

Hva betyr det?

Skrevet

Jeg syntes det var morsomt i starten, men når en vits gjentas tusen ganger slutter den å være morsom. Finn på noe nytt, hvis du vil være original og kreativ!

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

På seg selv kjenner man andre

Anonymkode: 0f5b9...9eb

Jaså? Vel, at du er imponert over at det faktisk finnes et par toppidrettsutøvere med intellektuell kapasitet til en normal utdannelse sier vel egentlig mer om deg.

Anonymkode: 8944a...004

Skrevet
7 timer siden, Pashla skrev:

Pappa sier konsekvent "ille var det verre, føre er det nå, store er dem alle både gærne og små".

Hva mener han med det? Hva er det egentlig han vil uttrykke?

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener han med det? Hva er det egentlig han vil uttrykke?

Det er et tøysevers. Eller, tøyseversjonen av et tøysevers: «ille var det føre, verre er det nå, gærne er dem alle, både store og små». 

Gjest Antarctica
Skrevet
5 timer siden, prebs skrev:

Jada. Very funny! 

Noen vil bare mele sin egen syke mor!

Skrevet
4 minutter siden, Pashla skrev:

Det er et tøysevers. Eller, tøyseversjonen av et tøysevers: «ille var det føre, verre er det nå, gærne er dem alle, både store og små». 

Men hva er poenget med å gjennra det samme verset stadig vekk hvis han ikke mener noe med det? Orginalen betyr jo noe. Mener han det samme? Det omvendte? Noe helt annet?

Gjest Antarctica
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva er poenget med å gjennra det samme verset stadig vekk hvis han ikke mener noe med det? Orginalen betyr jo noe. Mener han det samme? Det omvendte? Noe helt annet?

Tja, hva han MENER med det? Han prøver vel neppe å nå fram til noen med et budskap. Det er vel omtrent på linje med å plystre litt eller synge en sang. Noe man framfører for moro skyld.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det?

Det er en sammenblanding av minst tre ordtak. Bare tøv og tøys. Akkurat som å mele sin egen syke mor. Hva galt har den stakkars mora gjort som skal meles? Syk er hun også. Huff. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...