Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Noen som ærlig kan si de gjør det her? Hva kjøper dere da? Det er snakk om en 17 åring . Trenger ingen formaninger om at det er ulovlig osv for det vet jeg. Anonymkode: 9f367...1c5
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 I vennegjengen til min sønn er det mange foreldre som gjør det Anonymkode: 9f367...1c5
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Min mor gjorde det. Men jeg respekterte alltid avtalen om å kun drikke det hun kjøpte, alltid si hvor jeg var og alltid komme hjem. Anonymkode: b8c32...5e0
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 Nei, jeg gjør ikke det. De får tak i alkohol uansett altså, og når du kjøper kan totalen bli ganske mye... Har en sønn på 18 år og da han var under 18 hadde bestekameraten en storesøster som var et år eldre, og de hadde også andre bekjente som skaffet dem alkohol Har en sønn på 16 år også, som såvidt har begynt drikke litt på fest. Jeg kjøper ikke til han, og det gjør ikke storebror heller. Men kompiser til storebror og andre kjente gjør jo det, så igjen, de får tak i det de "trenger". All forskning viser at de som får alkohol hjemme drikker mest. Jeg sier til mine barn at jeg ikke synes det er greit de drikker før de fyller 18, at jeg ikke kjøper til dem, men skulle de gå på en smell så må de for guds skyld ringe meg for da vil jeg komme og hente dem hjem. Anonymkode: dfbf1...b19
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 Her betaler de 100 kr ekstra til den gjøken på 20 som kjøper til de på polet... Anonymkode: 9f367...1c5
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 Føler meg heldig, for her har det aldri vært aktuelt (seriøse idrettsungdommer). Hadde ikke gjort det uansett. Anonymkode: f669a...607
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 Har noen få år igjen til min er der. Men selv drakk jeg bare hjemmebrent da jeg var på den alderen, så hvis det er alternativet vil jeg faktisk heller kjøpe noe skikkelig å sende med. Anonymkode: d3512...9b2
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 Nei, jeg kommer aldri til å kjøpe alkohol til mindreårige. Hvis det blir borte små mengder alkohol hjemme vil jeg ikke gjøre noe stort nummer av det, men kommer til å følge med.. Anonymkode: 3cf9e...088
*Miss Marple* Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 Nei, det har jeg aldri gjort. Ungene har hatt bedre vett enn å spør oss om det.
KellyTaylor Skrevet 29. februar 2020 #10 Skrevet 29. februar 2020 Nei det har jeg aldri gjort, men min mor gjorde det til meg da jeg ytret ønske om Peach Caneii. Holdt meg kun til den av respekt for mine foreldre som også ALLTID hentet meg da festen var slutt. Finnes forresten Peach Caneii fremdeles?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #11 Skrevet 29. februar 2020 3 minutter siden, KellyTaylor skrev: Nei det har jeg aldri gjort, men min mor gjorde det til meg da jeg ytret ønske om Peach Caneii. Holdt meg kun til den av respekt for mine foreldre som også ALLTID hentet meg da festen var slutt. Finnes forresten Peach Caneii fremdeles? Jepp https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Italia/Peach-Canei/p/270101 Anonymkode: 64799...bc8
KellyTaylor Skrevet 29. februar 2020 #12 Skrevet 29. februar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Italia/Peach-Canei/p/270101 Anonymkode: 64799...bc8 Se der ja
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #13 Skrevet 29. februar 2020 Men det står at den er utgått og ikke kan bestilles lenger. Anonymkode: 6c067...484
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #14 Skrevet 29. februar 2020 Mine barn er ikke i den alderen enda, men jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg fikk av foreldrene mine da jeg var på den alderen, og i motsetning til dere over her, så drakk jeg mye mer enn det jeg fikk med hjemmefra. Ganske utrolig at det gikk så bra som det gikk med meg. Kom meg på en eller annen måte alltid hjem. Det er blitt folk av meg også altså, men jeg kommer ikke til å gjøre det med egne barn, og kommer til å insistere på å hente hver gang de skal på fest. Anonymkode: cb9aa...9dc
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #15 Skrevet 29. februar 2020 Kjøpte øl og cider/smirnof ice. Han er 18 år nå og har forsatt ikke tatt av når det gjelder bruk av alkohol, her snakker vi om 2 alkohol enheter per måned. Anonymkode: 51fb7...bdd
frk Nilsen Skrevet 29. februar 2020 #16 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, KellyTaylor skrev: Nei det har jeg aldri gjort, men min mor gjorde det til meg da jeg ytret ønske om Peach Caneii. Holdt meg kun til den av respekt for mine foreldre som også ALLTID hentet meg da festen var slutt. Finnes forresten Peach Caneii fremdeles? Å gud, det fikk jeg og + 1/2 vargtass 🙈
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #17 Skrevet 29. februar 2020 Nei, skjer ikke! Anonymkode: dd045...59c
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #18 Skrevet 29. februar 2020 Nei, og atter nei. Helt uaktuelt. Ikke har de spurt heller. De har drukket som 17- åringer, men aldri mer enn at de tror selv at de lurer meg når de kommer hjem. Barna mine veit mitt standpunkt når det gjelder alkohol, de veit at jeg sitter oppe i edru tilstand til de er hjemme og i seng, og de veit at jeg kommer og henter om de ringer. Jeg kommer også om de ikke er hjemme til gitt frist, uten å ha ringt og bedt om utsatt frist. Jeg har blitt oppringt av barna på grunn av fulle venner som ikke tør ringe egne foreldre. Jeg har hentet, redd opp gjesterommet og sendt SMS til mor og far om at barnet er hos oss. Ikke noe om tilstanden, men jeg ville svart om de spurte. Dette gjør jeg av to grunner: 1. Det er nødvendig. 2. Barna mine skal vite at jeg ikke blir sjokkert av full tenåring. Situasjonen er som den er, og man kan alltid ringe mor og far. Anonymkode: 633aa...5d0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #20 Skrevet 1. mars 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Har noen få år igjen til min er der. Men selv drakk jeg bare hjemmebrent da jeg var på den alderen, så hvis det er alternativet vil jeg faktisk heller kjøpe noe skikkelig å sende med. Anonymkode: d3512...9b2 Enig med deg. Har en ungdomsøster, hun fikk noe skvip jeg hadde i skapet 😂 Så hun syntes ikke det smakte så gøy. Pappa ga oss en slant vodtka og to øl, gikk bra det. Venninnen min fikk aldri smake noe hjemme, hun var den mest gærne og drakk mest. Anonymkode: 5a527...85e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #22 Skrevet 1. mars 2020 Nei. Har en 16 åring og fant øl på rommet hans. Det kastet jeg etter å ha konfrontert han. Anonymkode: e0759...f30
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #23 Skrevet 1. mars 2020 Ja, de er 16 og 17 Anonymkode: aa9ce...642
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #24 Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Har en 16 åring og fant øl på rommet hans. Det kastet jeg etter å ha konfrontert han. Anonymkode: e0759...f30 Det ølet skulle de fått helt ut i vasken under tilsyn her i huset! Nei, kommer ikke til å kjøpe alkohol til mine tenåringer. Anonymkode: 85d9c...dda
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #25 Skrevet 1. mars 2020 Ikke Foreløbig, men jeg kommer til å gjøre det. Han er 16. Han var på 18års dagen til en kompis for noe uker siden. Da hadde han drukket tre øl og to cider. Han var ærlig med meg, og det var jeg som hentet. Han spurte om jeg kunne kjøpe noen få cider til han neste gang, og jeg sa ja. Men da skal avtalen om henting og at jeg skal vite hvor han er holdes! Han er en sunn ungdom, elsker musikk og spiller gitar. Veldig mye hjemme, med eller uten kompiser. Jeg har god kontakt med vennene hans. Vi sitter en del sammen, og vi snakker åpent om alle temaer. (Jeg sier ikke at han forteller meg alt, men at vi snakker om alle temaer, som alkohol, vold, narkotika, mobbing, sex, nettvett osv osv, har fine samtaler og diskusjoner) Mamma kjøpte for meg også. Anonymkode: 3085b...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå