Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Vår eneste barn skal konfirmeres til våren. Vi har ikke så stor familie, og blir absolutt max 25 gjester. Ingen barn. Vi skal ha middag og kaffe i ei kantine. Så vi må pynte mye da lokalet ikke er så pent i seg selv. Jeg tenker en del heliumsbalonger, sånne litt store, ikke som er oppi taket men festet til ballongvekter på gulvet. Vannperler med blomster i på borene, ta med en del lysestaker hjemme fra og kubbelys. Noen små bord-stafilier til å ha bilder av konfirmanten på feks gavebord, og velkomstbord. Tenker velkomst bord med velkomst drink (alkoholfri så klart, Mosell) og kaffe, og ett fat med noe frukt og eller noe sånt. Dette forde jeg selv har opplevd å stå å "sparke småstein " og sånn før konfirmasjonen lissom kommer i gang. Hvite papirduker med sånn rosa løper på midten. Fargene går i rosa, lilla og hvit etter hennes ønske. Hvite trekk på stolene, og rosa sløyfer. Bordskjørt på velkomstbordet, på gavebordet, og på bordet der maten står og kakene. Navnet hennes i heliumsbalonger på veggen. Og rosa og lilla sånne fine rosetter til å henge i taket. Føler det sier stopp i jo det no, kommer ikke på mere.... Konfirmant-jenta har vert og er med på planlegging og innkjøp selv. Anonymkode: 739bf...f63
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Høres helt greit ut synes jeg. Ville nok selv valgt å gå på f.eks Jysk og kjøpt hvitt stoff på rull, det ser mye bedre ut på bordene enn papirduker, men koster ikke noe særlig mer. Helium er jeg litt imot, det er et grunnstoff vi bruker opp, så å bruke det til fest når de trenger det på sykehus er i mine øyne ugreit. Men vi hadde også ballonger i konfirmasjonen til ene sønnen her, han hadde turkis og sort som farger og vi lagde en ballongsøyle i fargene hans. Anonymkode: de9a7...683
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Jeg hadde heller aldri brukt papirduk i konfirmasjon. Det er for meg i beste fall godt nok til barnebursdag. Ellers syns jeg planene høres grei ut. Har sett folk pynte med feks barnets første sko og type hentesett fra de var født. Anonymkode: 7c35d...08f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Dropp helimsbalongene og bruk skikkelige duker og ikke pair så blir det sikkert bra. Anonymkode: a7a32...e19
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Litt vell mye ballonger. .. Får litt sånn usa følelse. Hva med å pynte et flott og stilfullt bord i de valgte fargene? Et minnbord, med koselige minner fra livet til jenta. Anonymkode: f95d6...2e9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 Gurimalla! Brems litt, da! Dette høres ut til å bli voldsomt mye stæsj! Får helt USA-følelse. Det enkle er ofte det beste, skjønner du. Og kutt ut heliumballonger. Fullstendig absurd å misbruke et grunnstoff det ikke finnes all verden av. Anonymkode: 43329...948
CherryC Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 Har du spurt henne hva hun ønsker? For meg ble dette helt Texas, men om jenta vil ha det selv er jo det ok. Vi er vant med at «det enkle er ofte zet beste» og synes det er mye mer smakfullt . Men om jenta ønsker det så sier jeg kjør på:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Ja jenta liker det selv. Det med at vi har lite helium har jeg aldrig tengt på..... Minneord, så artig....hva har man der? Og første sko....kult. Men ang duker.....har de så billige duker på jysk?? Anonymkode: 739bf...f63
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jenta liker det selv. Det med at vi har lite helium har jeg aldrig tengt på..... Minneord, så artig....hva har man der? Og første sko....kult. Men ang duker.....har de så billige duker på jysk?? Anonymkode: 739bf...f63 På mine barns minnebord hadde jeg hentesettene fra da de ble født. Tegninger, diplomer, pokaler, noen ferieminner, litt forskjellige ting de har laget. Kosebamse og klut. Noen babyklær. Første fotballskoa. Leker som betydde mye for de.. Anonymkode: f95d6...2e9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 Jeg tror at konfirmanten min hadde blitt skikkelig sur om jeg hadde pyntet huset med ballonger, men om din ønsker det så er det ok, så lenge det ikke er helium. I mitt hodet er det skikkelig overkill med hvite trekk og rosa sløyfer på stolene, det er noe av det styggeste, og mest unødvendige jeg kan tenke jeg, Men igjen, det er dere som skal like det. Jeg skjønner at vi har så ulik smak at jeg egentlig ikke burde ha svart på denne tråden. For du gjør selvfølgelig det du vil og det dere liker. Hadde heller ikke brukt papirduk til konfirmasjon. Om det er "Nervøs fløyel" som mener med duker på rull, så hadde jeg ikke brukt det, i alle fall ikke om jeg ikke hadde fått vasket dem en haug med ganger først. Noen av dem loer noe forferdelig, kjedelig å plukke av bunader og mørke kjoler og bukser etterpå. Jeg kjøpte rimelig hvite duker på Kids,tror jeg det var, husker ikke hva jeg betalte, men det var mindre enn jeg trodde. Har du ordentlig hvite duker, kan du spare på annen pynt og du trenger ikke noe løper på midten. Anonymkode: 51329...7e0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jenta liker det selv. Det med at vi har lite helium har jeg aldrig tengt på..... Minneord, så artig....hva har man der? Og første sko....kult. Men ang duker.....har de så billige duker på jysk?? Anonymkode: 739bf...f63 Kan du ikke låne duker av venner og familie? Anonymkode: a7a32...e19
endeligsøsken Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 Høres innmari mye ut. Men hver sin smak, hvis hun vil ha det slik så er det jo hennes dag. Jeg har også konfirmant i år. Sko, bamse, klær har vi. Enkel bordpynt, men mer fokus på hvem konfirmanten er. Jeg holder på å lage en quiz om konfirmanten hvor jeg også setter inn bilder fra ulike epoker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå