Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Har periodevis, siden jul tipper jeg, hatt vondt/stikninger på et spesifikt punkt/område i magen akkurat der blindtarmen er. Det gjør vondt helt ut i huden. Litt vanskelig å forklare. Den siste uken nå så kommer disse smertene hyppigere.. Jeg har vondt hver dag, men kan plutselig ha pause. Dette er ingen uutholdelig smerte, men den kjennes godt. Litt sånn brennende/stikkende smerte. Jeg lurer på om dette kan være blindtarmen? Men, kan den murre over så lang tid? Har ikke feber, kvalme eller andre symptomer. Skal bestille legetime i morgen. Men, vil gjerne høre andres erfaring evt. Anonymkode: df7c1...41d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Høres mer ut som det kan være en cyste på eggleder/eggstokk. Hadde du hatt blindtarmbetennelse siden jul hadde du vært dau for lenge siden. Anonymkode: 68dcd...893
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Ja, jeg har hatt det. Slitt med det i noen år, faktisk. Starta på samme punktet hver gang. Aldri feber feks. Brukte å gå over om jeg gikk på do, eller jeg spiste. En dag kom det igjen, vondere enn vanlig. Hjalp ikke å gå på do eller spise. Endte med at jeg dro til legevakta. Ble sjekka, legen der trodde det var blindtarmen. Sendt på akutten, undersøkt i HALVANNET DØGN!!!! Tok GU, sjekka for cyster, ultralyd av nyrer (fant nyrestein og), og til slutt var det en lege som kapitulerte og bestilte CT og det vet blindtarmen. Ingen feber. Ingen høy crp. Ingen klassiske tegn. Men det var blindtarmen,... Anonymkode: 1e2be...971
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres mer ut som det kan være en cyste på eggleder/eggstokk. Hadde du hatt blindtarmbetennelse siden jul hadde du vært dau for lenge siden. Anonymkode: 68dcd...893 Tror ikke det nødvendigvis er så riktig. Kroppen responderer ofte med å kapsle den betente blindtarmen inn i fett. Så det er ikke sånn at man absolutt må få sprukket blindtarm, bukhulebetennelse, sepsis og multippel organsvikt eller hva du nå ser for deg. Anonymkode: 20083...699
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Det er ikke så langt ned som til eggstokken smertene sitter. Og det er en veldig lokal smerte på kun et punkt. Enten kreft eller blindtarmen 🙈 HI Anonymkode: df7c1...41d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 Var på GU i gjort høst og ingen cyste å se da ihvertfall. Aldri fått beskjed om at jeg har hatt det noen gang. HI Anonymkode: df7c1...41d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 Ektemannen min hadde spesielle, periodevise smerter i mageregion over måneder. Endte med blindtarmoperasjon, ingen lignede smerter i ettertid. Jeg tror han hadde betent blindtarm, som "gikk over av seg selv". Tror jeg da 🤷🏼♀️ Anonymkode: a6288...165
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Jeg har så å si akkurat det samme som deg. Har vært hos gynekolog, på MR av bekken, ct av mage og koloskopi uten at de har funnet noe galt. Legen på koloskopien mistenkte inflammatorisk tarmsykdom fordi tarmen så betent ut i blindtarmsområdet, men biopsiene viste ingen tegn til betennelse, så da vet jeg ikke hva det kan være. Har hatt smerter i ett år nå og det har blitt verre og verre. Oppdater gjerne hvis du finner ut hva smertene dine skyldes! God bedring! Anonymkode: 631e6...d35
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har så å si akkurat det samme som deg. Har vært hos gynekolog, på MR av bekken, ct av mage og koloskopi uten at de har funnet noe galt. Legen på koloskopien mistenkte inflammatorisk tarmsykdom fordi tarmen så betent ut i blindtarmsområdet, men biopsiene viste ingen tegn til betennelse, så da vet jeg ikke hva det kan være. Har hatt smerter i ett år nå og det har blitt verre og verre. Oppdater gjerne hvis du finner ut hva smertene dine skyldes! God bedring! Anonymkode: 631e6...d35 Så merkelig! Har du noen andre symptomer da? Det som er spesielt er at jeg har vondt på kun et spesifikt sted, og det er ikke som mageknip. Mer som en brennende og stikkende følelse. Anonymkode: df7c1...41d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så merkelig! Har du noen andre symptomer da? Det som er spesielt er at jeg har vondt på kun et spesifikt sted, og det er ikke som mageknip. Mer som en brennende og stikkende følelse. Anonymkode: df7c1...41d Jeg har også vondt på et helt spesifikt sted, som er der blindtarmen er (visstnok). Det verker kraftig, men av og til er det mer brennende og kan også være sårt som et ferskt sår uten skorpe eller til og med litt kløende. Ofte sprenger det veldig, og noen ganger sprenger det så voldsomt at det kjennes som om noe skal sprekke. Jeg kjenner det også på siden av skjeden på samme side. Kjennes ikke som mageknip her heller. I begynnelsen gjorde det bare vondt mens jeg lå og ble mye bedre når jeg stod opp og det kom og gikk. Nå har jeg det (så godt som) hele tiden og det kan være nesten like ille når jeg sitter eller er i bevegelse som når jeg ligger. Jeg aner ikke hva det er for noe, men det er forferdelig frustrerende, for jeg får ofte ikke sove om natten pga smertene og verken paracet eller ibux har noen som helst effekt. Utifra hva legen sa sist, så er det neste som må undersøkes urinveiene. Jeg syntes egentlig det minnet en del om kronisk blindtarmbetennelse ut i fra hva jeg har lest om det, men isåfall burde det vel ha syntes på koloskopi eller ct. Har også vært inne på tanken om det kan være endometriose siden det har en variasjon med forbedringer og forverringer, men jeg har ikke klart å se at det følger syklus likt hver gang. Anonymkode: 631e6...d35
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har også vondt på et helt spesifikt sted, som er der blindtarmen er (visstnok). Det verker kraftig, men av og til er det mer brennende og kan også være sårt som et ferskt sår uten skorpe eller til og med litt kløende. Ofte sprenger det veldig, og noen ganger sprenger det så voldsomt at det kjennes som om noe skal sprekke. Jeg kjenner det også på siden av skjeden på samme side. Kjennes ikke som mageknip her heller. I begynnelsen gjorde det bare vondt mens jeg lå og ble mye bedre når jeg stod opp og det kom og gikk. Nå har jeg det (så godt som) hele tiden og det kan være nesten like ille når jeg sitter eller er i bevegelse som når jeg ligger. Jeg aner ikke hva det er for noe, men det er forferdelig frustrerende, for jeg får ofte ikke sove om natten pga smertene og verken paracet eller ibux har noen som helst effekt. Utifra hva legen sa sist, så er det neste som må undersøkes urinveiene. Jeg syntes egentlig det minnet en del om kronisk blindtarmbetennelse ut i fra hva jeg har lest om det, men isåfall burde det vel ha syntes på koloskopi eller ct. Har også vært inne på tanken om det kan være endometriose siden det har en variasjon med forbedringer og forverringer, men jeg har ikke klart å se at det følger syklus likt hver gang. Anonymkode: 631e6...d35 Glemte å skrive at jeg har vært en del kvalm, men ikke de siste ukene, så vet ikke om det har noe med magesmertene å gjøre. Anonymkode: 631e6...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå