Gå til innhold

Upålitelig pannetermometer:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt på apoteket for over 500 kr, så trodde jo jeg kunne stole på det. Men nå er begge barna tydelig feberpåvirket og måleren viser 0 feber. Tidligere har den vist ulike tall i store spenn ved hver måling. Gjerne mellom 37,3-39,8 grader, alt etter om jeg flytter bittelitt på det knapt en halv mm😳

Hver gang jeg måler rektalt i tillegg vises oftest et mye høyere tall dersom det er feber. Nytter ikke å bare måle pannen og legge på 0,5 heller, for her snakker vi jo ofte om spenn på nærmere 2 grader😳🙈 

Så nå har jeg endelig bestemt meg for å kaste det, for det er jo rett og slett ubrukelig. Og syns det er nokså rart apotekene har lov å selge slike pannemåler uten advarsler.
Så vurderer å ta det med til apoteket hvor jeg kjøpte det og informere dem på en fin måte om hvor upålitelig og direkte skummelt det er om noen faktisk stoler på det.

Samtidig regner jeg jo nesten med andre har klagd, og de har likevel valgt å fortsette å selge det flere år senere siden der kom på markedet for fullt..Så kanskje klagingen ikke har noe for seg?😕

Når dette er sagt, så er jeg fullt klar over at det er rektal måling som er den eneste 100% pålitelige febermålingen, men dette er oftest klin umulig å få til her av ulike årsaker..og derfor kun gjort en sjelden gang, når vi mistenker alvorlig sykdom eller svært høy feber.

Anonymkode: 4f1de...2cf

Skrevet

Jeg klagde på vårt og fikk pengene igjen, helt ubrukelig.

Anonymkode: c36df...b1f

Skrevet

Jeg har også kastet vårt. Ubrukelig. Sverger til øretermometer (har større barn, så rektalt er utelukket!🤣)

Skrevet

Jeg har det samme med den øre termometeret jeg kjøpte uansett hvem jeg måler på og hvor langt inn jeg presser den har den aldri vist mer en 35 grader! Helt ubrukelig og jeg ble skikkelig skuffet! Kostet nesten 700 på apoteket. Det er apotekets eget merke. Kanskje det er det samme med panne termometeret

Anonymkode: b1dc2...b3e

Skrevet

Jeg har funnet ut at det er ganske pålitelig dersom jeg måler under armen. Jeg har testmålt på meg selv før jeg har målt barna. 
Men enig. Det er upålitelig i panna. 

Anonymkode: 1f6bc...afb

Skrevet

Her har det fungert veldig greit de gangene jeg har kontrollert med rektalt. Men det er mye hensyn å ta. Har de vært ute må de helst vært inne 30 minutter i ro uten å ligge. Er rommet for kaldt (soverom) blir panna litt kaldere. På de høye temperaturer er det jo best med noe annet men den fungerer fint som en veileder på om det er høyt og stigende. Å vite nøyaktig temp er ikke så viktig når det er under 39 synes jeg. Paracet gis på almenntilstanden. 

Anonymkode: d1b15...486

Skrevet
På 27.2.2020 den 5.50, Anonym bruker skrev:

Jeg har det samme med den øre termometeret jeg kjøpte uansett hvem jeg måler på og hvor langt inn jeg presser den har den aldri vist mer en 35 grader! Helt ubrukelig og jeg ble skikkelig skuffet! Kostet nesten 700 på apoteket. Det er apotekets eget merke. Kanskje det er det samme med panne termometeret

Apotekets merke her også ‘A1’? Kanskje det rett og slett er disse modellene som er ekstra dårlige?🤔 Hører mye positivt og et Braun øretermometer sommer det samme de bruke på legevakten og sykehuset her..Så vurderer å prøve det, ta vare på kvitteringen og ha lav terskel for å reklamere dersom det er like ubrukelig!

Skrevet
På 27.2.2020 den 6.40, Anonym bruker skrev:

Jeg har funnet ut at det er ganske pålitelig dersom jeg måler under armen. Jeg har testmålt på meg selv før jeg har målt barna. 
Men enig. Det er upålitelig i panna. 

Anonymkode: 1f6bc...afb

Ja det har jeg også merket meg. Både godt inni armhulen og i øret stemmer mye mer sammenlignet med rektalt, enn i pannen. Men kan jo uansett ikke stole på dette så lenge det kun er ment for bruk i pannen...

Skrevet

Jeg kjøpte testvinneren og det viser inntil 1,5 grader forskjellig temperatur med sekunders mellomrom. Litt forskjell på 37 og 39,5, liksom... Hånden min er mer pålitelig enn termometeret. 😞

Anonymkode: 55eb1...d5e

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Apotekets merke her også ‘A1’? Kanskje det rett og slett er disse modellene som er ekstra dårlige?🤔 Hører mye positivt og et Braun øretermometer sommer det samme de bruke på legevakten og sykehuset her..Så vurderer å prøve det, ta vare på kvitteringen og ha lav terskel for å reklamere dersom det er like ubrukelig!

Jaaa! Samme merket var ganske dyr og så er skikkelig skuffet

Skrevet

Vi slutta å bruke pannetermometer på sykehuset og gikk over til øre av samme grunn.

Anonymkode: 07313...6b4

Skrevet

Jeg forsøkte også pannetermometer, men ga opp av samme grunn som de over har beskrevet. Totalt ubrukelig. 

Jeg gad ikke gå tilbake og klage, men nå tenker jeg at det burde jeg sikkert ha gjort. Hvis mange nok sier fra, så kanskje de slutter å selge disse håpløse greiene.

Skrevet

Vi hadde det i barnehagen, gikk ikke an å bruke

Anonymkode: e52b2...a5a

Skrevet

Vi bruker testvinneren braun sitt øretermometer. Pluss er på en halv grad. Jeg føler det er relativt pålitelig.

Skrevet

Skulle kjøpe pannetermometer for et par år siden for eg syntes det så så kjekt ut. Ble frarådet det på apoteket, de mente selv det var ubrukelig... så eg kjøpte øretermometer i stedet og ble fornøgd.

Anonymkode: b1a78...399

Skrevet

Vi har Lloyds pharmasy sitt pannetermometer. Bruker i tillegg øre- og/eller rektaltermometer for å dobbeltsjekke, men alt i alt veldig fornøyd med det. Her har akkurat alle i huset ligget med influensa og høy feber. Pannetermometeret har vist riktig det, ca 0.2-0.5 i forskjell de gangene jeg har dobbeltsjekket rektalt. Den i øret viste derimot 37.3 da både panne- og rektaltermometeret viste nærmere 40. Og ingen tvil om feber for å si det sånn. Så må da være litt forskjell på merkene og. Det øretermometeret vi har skal hvertfall kasseres😅 

Anonymkode: 119f9...5bc

Skrevet
På 29.2.2020 den 8.00, Anonym bruker skrev:

Vi slutta å bruke pannetermometer på sykehuset og gikk over til øre av samme grunn.

Kan jeg få spørre om hvilket øretermometer dere bruker på sykehuset? Samme som her, Braun thermoscan 7?

Av fare for å drive gratis markedsføring her nå🙈😅

Skrevet

Leverte det tilbake. Og da kunne de endelig fortelle at de hadde sluttet å selge det pga mange klager🌸

Skrevet
På 29.2.2020 den 14.31, Anonym bruker skrev:

Vi har Lloyds pharmasy sitt pannetermometer. Bruker i tillegg øre- og/eller rektaltermometer for å dobbeltsjekke, men alt i alt veldig fornøyd med det. Her har akkurat alle i huset ligget med influensa og høy feber. Pannetermometeret har vist riktig det, ca 0.2-0.5 i forskjell de gangene jeg har dobbeltsjekket rektalt. Den i øret viste derimot 37.3 da både panne- og rektaltermometeret viste nærmere 40. Og ingen tvil om feber for å si det sånn. Så må da være litt forskjell på merkene og. Det øretermometeret vi har skal hvertfall kasseres😅 

Kan jeg spørre hvilket øretermometer dere hadde?

Skrevet

Har pannetermometer fra ridian og det fungerer veldig bra. Men må holde det helt inntil huden og måler på samme plass hver gang (rett over tinningen). Må ikke ligge hår mellom og det må oppbevares i samme romtemp som det måles i, ikke ta fra varmt bad og måle på kaldt soverom feks. 

Skrevet

Samme her, helt håpløst, alt fra 36,1-41,7(!!) ulike steder i panna om man har feber. Går ikke an å stole på det...

Anonymkode: 0f705...40a

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvilket øretermometer dere hadde?

Det var Braun, men husker ikke hva mer det evt het.. Kan ha vært Braun thermoscan? 🤔

Skrevet

Braun øretermometer er den beste.  Jeg har et barn som er mye syk.  Da hun var baby  kontroll målte jeg i rumpa og det  stemte.  De gangene vi er på legevakt eller lege måler vi  nesten likt. Sykepleier kan spørre hvor høy feber har hun og jeg sier fks 39,8 så kan helsevesen måle 39,7 39,6 men ikke stor forskjell på  det vi har hjemme og det de har på legevakt. 

Anonymkode: a2e56...ed9

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg få spørre om hvilket øretermometer dere bruker på sykehuset? Samme som her, Braun thermoscan 7?

Av fare for å drive gratis markedsføring her nå🙈😅

Ja, stemmer det☺️

Skrevet

Har vært veldig fornøyd med mitt pannetermometer fra A1. Bruksanvisningen sier at du skal måle i tinningen, gjør du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...