Gå til innhold

Hvor mye lån har du fått som alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og uten så mye egenkapital? Hvordan fungerer det egentlig med startlån fra kommunen? 

Med inntekt og stønader har jeg 500.000 i året. Jeg har rundt 150.000 i studelån. Jeg ønsker ikke å måtte selge huset så da blir alternativet at mannen tar over det mens jeg kjøper noe annet. Problemet da er jo at jeg ikke har egenkapital, men dette kan kanskje ordnes med startlån? Eller? På alle lånekalkulatorer får jeg opp at jeg kan låne 0 kr. Men det at jeg har eid min egen bolig 28 år bør vel og telle for noe, eller? Finnes det noen banker som er litt greiere enn andre? 

Anonymkode: 6ba85...eef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om mannen skal fortsette å bo i huset må han jo kjøpe ut deg? Du kan jo ikke gå videre uten noe og han sitte med alt?

Anonymkode: 6d265...6aa

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om mannen skal fortsette å bo i huset må han jo kjøpe ut deg? Du kan jo ikke gå videre uten noe og han sitte med alt?

Anonymkode: 6d265...6aa

Akkurat nå kan jeg det, for at ungene skal slippe å bytte skole. Men det var ikke det jeg lurte på :) 
Alternativt kan jeg kjøpe noe med sikkerhet i huset her, men usikker på hva man kan få når man er alene. 

Skrevet

Har dere et hus dere har kjøpt sammen? Da vil det være en egenkapital der. Jeg fikk 6 ganger inntekten min men har kun belånt 70% av eiendommen. 

Er du organisert så kan det være at du kan få bedre lånebetingelser gjennom den. 

Anonymkode: 4ea38...c5d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har dere et hus dere har kjøpt sammen? Da vil det være en egenkapital der. Jeg fikk 6 ganger inntekten min men har kun belånt 70% av eiendommen. 

Er du organisert så kan det være at du kan få bedre lånebetingelser gjennom den. 

Anonymkode: 4ea38...c5d

Ja, men det tenker jeg at han kan beholde. Så målet er å ikke selge huset. Takk, skal sjekke med forbundet!

Skrevet

Det jeg egentlig er bekymra for er jo at jeg har barn. Det trekker jo ned på låneevnen på kalkulatorene, men hvor reelt er det egentlig hvis man avtaler et møte med banken? 

Skrevet

Jeg fikk nesten 1,9 mill i startlån av kommunen. Uten EK. Hadde 150000kr i studielån. Måtte selge bilen, men det var det verdt. Kjøpt meg ny nå. Hadde rundt 500000kr i lønn. 

Skrevet
3 minutter siden, Daquiry skrev:

Jeg fikk nesten 1,9 mill i startlån av kommunen. Uten EK. Hadde 150000kr i studielån. Måtte selge bilen, men det var det verdt. Kjøpt meg ny nå. Hadde rundt 500000kr i lønn. 

Oij! Det var jo bra. Da er det håp for meg :) bilen står ikke på meg så det går bra, hehe :) hadde du 500 i ren inntekt uten stønader, eller var det med alt? 

Skrevet

Din mann kjøper deg ut av huset. Da får du egenkapital. Han står da som eiger av huset. 

Anonymkode: 75139...f09

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oij! Det var jo bra. Da er det håp for meg :) bilen står ikke på meg så det går bra, hehe :) hadde du 500 i ren inntekt uten stønader, eller var det med alt? 

Det er med bidrag og barnetrygd. 

Skrevet
6 minutter siden, Daquiry skrev:

Det er med bidrag og barnetrygd. 

Takk :)

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din mann kjøper deg ut av huset. Da får du egenkapital. Han står da som eiger av huset. 

Anonymkode: 75139...f09

Det går ikke. Men det var heller ikke det jeg lurte på :) 

Skrevet

Har 300000 i inntekt og ingen egenkapital, fikk 1.5 mill i kommunalt lån.

Anonymkode: 3ee06...595

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har 300000 i inntekt og ingen egenkapital, fikk 1.5 mill i kommunalt lån.

Anonymkode: 3ee06...595

Godt å høre :) da skal jeg undersøke. Har jeg forstått det rett at det er enklere å få i starten av året pga tildeling av midler og slikt? Og er det veldig mye høyere rente enn i vanlig bank?

Skrevet

Fikk 2,4 mill i startlån. Ingen egenkapital og med diverse tullegjeld.

Inntekt pr år ca 520 000.

Anonymkode: 58f1f...410

Skrevet

2,5i lån med foreldrene mine som kausjonist på deler av lånet (mener det var på 500.000). Inntekt på 650.000. Alene med to barn og eier bil

Anonymkode: 55472...1e1

Skrevet

Jeg er alfne med ett barn og kjøpte ut min eksmann. Inntekten min med barnetrygd, bkdrag og lønn er på 870.000, og jeg har ett lån på 3.000.000 i DNB.

Anonymkode: 8547f...a12

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg øyner håp! 

Skrevet

Fikk 1.200.000 i lån i husbanken. Hadde 570.000 i egenkapital. Ca 300.000 i året + dobbel barnetrygd og bidrag. 

Anonymkode: 8b5f9...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...