Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Jeg tok to helix piercinger for 6 måneder siden, men har helt siden jeg tok dem hatt betennelse som kommer og går. Det blir aldri "helt" bra, og som oftest er det to kuler med betennelser i på hver sin side av øret. Renser hver dag/ to ganger om dagen, og har begynt å ta dem ut av og til for å rense bedre. Har aldri byttet piercingene, så de som står i er de samme som jeg fikk da og de er i sølv. Noen råd eller erfaringer? 🤔 Anonymkode: 7fd34...c58
Optatium Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Må ærlig innrømme at jeg selv ville renset litt sjeldnere. La hullene få litt ro, kanskje ta over en lapp etter rens og så la det gå en dag eller to. Har gjort det på et annet sår en gang med god suksess.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Sølv? Har du gjort det hos seriøst piercingstudio? Høres ut som du trenger la de være litt mer i fred. Du styrer for mye med dem. Anonymkode: 8d8d1...f5e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 16 minutter siden, Optatium skrev: Må ærlig innrømme at jeg selv ville renset litt sjeldnere. La hullene få litt ro, kanskje ta over en lapp etter rens og så la det gå en dag eller to. Har gjort det på et annet sår en gang med god suksess. I begynnelsen var jeg sløv med rensinga. De kom uansett. Men kan prøve å roe ned å se hva som skjer Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sølv? Har du gjort det hos seriøst piercingstudio? Høres ut som du trenger la de være litt mer i fred. Du styrer for mye med dem. Anonymkode: 8d8d1...f5e Sølv ja. Gjort hos frisør med gode anmeldelser, skulle kanskje stått over det. Var som sagt sløv i starten med rensing, men følte jeg måtte gjøre det mer når det ble betennelser og kuler. Skal prøve å roe ned Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sølv ja. Gjort hos frisør med gode anmeldelser, skulle kanskje stått over det. Var som sagt sløv i starten med rensing, men følte jeg måtte gjøre det mer når det ble betennelser og kuler. Skal prøve å roe ned Jeg skjønner ikke at du turte å la en frisør pierce der som det er så mye brusk, de har jo ikke mye opplæring akkurat Anonymkode: 91608...940
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: I begynnelsen var jeg sløv med rensinga. De kom uansett. Men kan prøve å roe ned å se hva som skjer Sølv ja. Gjort hos frisør med gode anmeldelser, skulle kanskje stått over det. Var som sagt sløv i starten med rensing, men følte jeg måtte gjøre det mer når det ble betennelser og kuler. Skal prøve å roe ned Anonymkode: 7fd34...c58 Hos frisør??? Ok... ikke gjør det igjen da. Anonymkode: 8d8d1...f5e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke at du turte å la en frisør pierce der som det er så mye brusk, de har jo ikke mye opplæring akkurat Anonymkode: 91608...940 Nei det kan du si... Alle andre er tatt selv så syns jo dette var lurt egentlig 😂 Men tror ikke frisøren gjorde noe feil. Virker forøvrig som hun hadde god kontroll, men ser på nett at dette er et vanlig problem. Forhåpentligvis er det bare jeg som diller og daller så mye med de at de ikke får grodd skikkelig 🙄 Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 Bytt ut med ringer slik at du får renset skikkelig inni og betennelsen kan drenere (vri helt gjennom to ganger for dagen). Studene bare lukker det inne. Og ta kontakt med legen. Du risikerer blomkåløre hvis det blir verre. https://images.app.goo.gl/uV5AtXCSf6vcAvnH7 https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/cauliflower-ear-symptoms-causes-treatments Anonymkode: 550d2...589
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bytt ut med ringer slik at du får renset skikkelig inni og betennelsen kan drenere (vri helt gjennom to ganger for dagen). Studene bare lukker det inne. Og ta kontakt med legen. Du risikerer blomkåløre hvis det blir verre. https://images.app.goo.gl/uV5AtXCSf6vcAvnH7 https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/cauliflower-ear-symptoms-causes-treatments Anonymkode: 550d2...589 Takk Har tenkt å finne ringer ja, bare vært usikker på størrelsen. Jeg har veldig små ører 😛 Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 Ja bytt ut med ringer. Gå til piercingstudio og kjøp der. Anonymkode: 20184...d90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #11 Skrevet 20. februar 2020 Har ikke piercing studio her. Tips til billige på nett? https://bodymod.no/simpel-endelos-ring/ går disse? 🙈 Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #12 Skrevet 20. februar 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det kan du si... Alle andre er tatt selv så syns jo dette var lurt egentlig 😂 Men tror ikke frisøren gjorde noe feil. Virker forøvrig som hun hadde god kontroll, men ser på nett at dette er et vanlig problem. Forhåpentligvis er det bare jeg som diller og daller så mye med de at de ikke får grodd skikkelig 🙄 Anonymkode: 7fd34...c58 Ah... det forklarer at hull nr en sitter helt inntil hodet. Du er bra tøff som tuller med sånt selv. Eller gjerrig...? Anonymkode: 8d8d1...f5e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #13 Skrevet 20. februar 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: I begynnelsen var jeg sløv med rensinga. De kom uansett. Men kan prøve å roe ned å se hva som skjer Sølv ja. Gjort hos frisør med gode anmeldelser, skulle kanskje stått over det. Var som sagt sløv i starten med rensing, men følte jeg måtte gjøre det mer når det ble betennelser og kuler. Skal prøve å roe ned Anonymkode: 7fd34...c58 Frisører stikker på "måfå", piersing studioer har anatomisk kunnskap om hvor en piersing kan irritere mer og treffe nerver. Øret er utrolig sensitivt. Prøv kirurgisk stål (kjøp smykker i feks piercingstudio). Mine ører tåler kun det, og ikke noe annet metall. Anonymkode: d02b9...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #14 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Frisører stikker på "måfå", piersing studioer har anatomisk kunnskap om hvor en piersing kan irritere mer og treffe nerver. Øret er utrolig sensitivt. Prøv kirurgisk stål (kjøp smykker i feks piercingstudio). Mine ører tåler kun det, og ikke noe annet metall. Anonymkode: d02b9...8b1 Beklager skrivefeil... Autocorrect forstår vist ikke hvordan piercing staves 🤦♀️ Men bare så det er nevnt, jeg er selv frisør. Når de skulle "skyte" øredobber på folk nektet jeg fordi jeg har kjennskap til piercere og vet derfor at vi som frisører ikke har kunnskapen. Pistolen gjør dessuten mye skade, mens et studio gjør det kontrollert med sterile nåler. Anonymkode: d02b9...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #15 Skrevet 20. februar 2020 Jobber på tattoostudio, vi har en piercer, så ser daglig hvordan dette foregår: Smykkene du har fått er totalt uforenelig med groing av sår, altså, sølv er absolutt ingen garanti for at det gror (man bruker helst titan eller medisinsk plast), og setter ikke i smykkestener som har kanter før det har grodd. For å få det bra ville jeg faktisk bare tatt de ut, la det få gro, og så heller stikke opp på et ordentlig studio. Anonymkode: ba6c5...f7b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #16 Skrevet 20. februar 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke piercing studio her. Tips til billige på nett? https://bodymod.no/simpel-endelos-ring/ går disse? 🙈 Anonymkode: 7fd34...c58 Vil bare gi beskjed om at piercingsmykker ikke vil få plass i hullet som har blitt satt med pistol hos frisør. Det er totalt forskjellige tykkelser på de, så nei, de du linker til vil du ikke få inn om det sto om liv og død en gang Anonymkode: ba6c5...f7b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #17 Skrevet 20. februar 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ah... det forklarer at hull nr en sitter helt inntil hodet. Du er bra tøff som tuller med sånt selv. Eller gjerrig...? Anonymkode: 8d8d1...f5e Hull nr en er tatt når jeg var barn, det er nok heller øredobben som er stor så du ikke ser hvor hullet er nøyaktig. Men bevares, den som leter etter feil 😉 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil bare gi beskjed om at piercingsmykker ikke vil få plass i hullet som har blitt satt med pistol hos frisør. Det er totalt forskjellige tykkelser på de, så nei, de du linker til vil du ikke få inn om det sto om liv og død en gang Anonymkode: ba6c5...f7b Stangen som står i er tykkere enn vanlig, og i følge en venn av meg som holder på med piercing sørpå burde det gå helt fint. Men jeg har lite øre, så de jeg har kjøpt tidligere er alt for stor 😅 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber på tattoostudio, vi har en piercer, så ser daglig hvordan dette foregår: Smykkene du har fått er totalt uforenelig med groing av sår, altså, sølv er absolutt ingen garanti for at det gror (man bruker helst titan eller medisinsk plast), og setter ikke i smykkestener som har kanter før det har grodd. For å få det bra ville jeg faktisk bare tatt de ut, la det få gro, og så heller stikke opp på et ordentlig studio. Anonymkode: ba6c5...f7b Takk for svar Ja, det vurderes. Litt begrenset hvor mye jeg orker å styre med dem kjenner jeg. Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #18 Skrevet 20. februar 2020 Fant et par forskjellige ringer i titanium på nett, og jeg skal slutte å rense dem så ofte som jeg har gjort. Satser på det funker, om ikke tar jeg dem bare ut 😁 Takk for hjelp Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #19 Skrevet 20. februar 2020 Mine grodde ikke før jeg byttet til øredobber i gull kjøpt hos gullsmed. Bare betennelse hele tiden. Tok også hull hos frisør. Anonymkode: 89166...d18
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #20 Skrevet 20. februar 2020 Betennelse i brusken i øret kan være vanskelig å bli kvitt og kan utvikle seg til å bli alvorligere, så jeg ville fjernet dem, renset og oppsøkt lege, men uansett bare latt dem gro igjen - og ikke ta mer i brusken i øret!! Anonymkode: 7d68b...2e0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #21 Skrevet 25. februar 2020 Liten oppdatering 😃 Jeg byttet ut sølv øredobbene med noen andre og da forsvant betennelsen helt. Ingen kul eller klumper nå, og heller ikke vondt 😁 Anonymkode: 7fd34...c58
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #22 Skrevet 25. februar 2020 Jeg sjekket veldig mye før jeg satte min piercing, stoler ikke på noen, og ville absolutt ikke ha noen problemer da det er en intimpiercing 😓. Det er ingen tvil om at titan er absolutt beste metall. Kirurgisk stål høres pent ut, men er en versting som inneholder nikkel. Fikk ingen problemer, all good 😜. Anonymkode: 0bca0...a08
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #23 Skrevet 25. februar 2020 Får også betennelser av sølv, byttet til gulløredobber. Da var det bra på ei uke. Ungene tålte heller ikke de øredobbene de fikk da de tok hull, grodde ikke før de fikk tynne gullringer i. Sånne uten propp bak så det kommer mye luft til. Anonymkode: cc4b9...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå