Gå til innhold

Blåmerker i ansiktet på barnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I forrige uke når 4 åringen ble hentet i barnehagen hadde han fått et blåmerke på kinnet. Der og da tenkte jeg ikke noe over det og spurte ingen om det ved henting. 
 

Når vi kom hjem å fikk tatt av lua og vasket ansiktet ser jeg at han har 4 blåmerker på den ene siden av ansiktet. 3 ved tinningen og det siste midt på kinnet. Når jeg spør han selv vil han ikke svare på hva som har skjedd, og går bort/prater om noe helt annet/synger etc.

Spurte derfor en ansatt dagen etterpå, og hun hadde selvfølgelig ikke noe formening om hvorfor han hadde fått blåmerker. 
 

Jeg går å tenker på dette enda, kanskje mest fordi vi har hatt flere ugreie episoder i denne bhg og etter grove avvik har jeg aldri klart å få noe god magefølelse på personalet der. Men så er det også denne reaksjonen med å plent nekte å si noe som helst om den dagen hvor han fikk blåmerker. Hadde det vært blåmerker på bein og armer hadde jeg ikke tenkt over det, da det er naturlige steder at en aktiv 4 åring får litt merker. 
 

Bare lufter litt tanker, kanskje noen har et godt tips eller har opplevd lignende. Eller kanskje overtenker jeg det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du har en dårlig følelse rundt dette. Synes det er litt merkelig også. Unger kan forsåvidt få blåmerker hvor som helst av hva som helst, men jeg vil tro at når barnet fikk så mange så har det vært noe skrik eller noe som de ansatte burde fått med seg. Ansiktet er jo også følsomt, så det gjør ofte vondt.

Blåmerkene i seg selv ville kanskje ikke bekymret meg. Men historikken med flere grove avvik og ugreie episoder sammen med det at gutten virker å ikke ville snakke om det, det er det som gir den dårlige følelsen.

Jeg tror jeg ville forsøkt å snakke med gutten igjen i morgen om det, og spurt en av de andre ansatte hva som skjedde i dag, se om du får bedre svar da.

Hvis du generelt har en dårlig erfaring med barnehagen og ikke stoler på de ansatte ville jeg forsøkt å bytte barnehage, tror jeg. I hvert fall hvis de ansatte ikke greier å bygge opp igjen tilliten og at det blir slutt på grove avvik.

Anonymkode: 989e0...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Syns du skal be om et møte, og kreve en redegjørelse for hva som er skjedd. Har barnet flere blåmerker i ansikt/hoderegionen MÅ de ha merket at noe skjedde. Kan godt være "uskyldige" ting som fall osv., men det ville ha gjort så vondt at barnet må ha grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår at du har en dårlig følelse rundt dette. Synes det er litt merkelig også. Unger kan forsåvidt få blåmerker hvor som helst av hva som helst, men jeg vil tro at når barnet fikk så mange så har det vært noe skrik eller noe som de ansatte burde fått med seg. Ansiktet er jo også følsomt, så det gjør ofte vondt.

Blåmerkene i seg selv ville kanskje ikke bekymret meg. Men historikken med flere grove avvik og ugreie episoder sammen med det at gutten virker å ikke ville snakke om det, det er det som gir den dårlige følelsen.

Jeg tror jeg ville forsøkt å snakke med gutten igjen i morgen om det, og spurt en av de andre ansatte hva som skjedde i dag, se om du får bedre svar da.

Hvis du generelt har en dårlig erfaring med barnehagen og ikke stoler på de ansatte ville jeg forsøkt å bytte barnehage, tror jeg. I hvert fall hvis de ansatte ikke greier å bygge opp igjen tilliten og at det blir slutt på grove avvik.

Anonymkode: 989e0...198

Den dårlige følelsen kommer av at han ikke vil snakke om det, selv etter gjentatte forsøk i flere dager. Og at personalet selvsagt ikke har noen anelse om hvorfor han fikk blåmerker den dagen. Hadde det vært andre steder på kroppen hadde jeg nok ikke tenkt noe mer over det. 
 

Han har alltid vært rask med å fortelle hvis han har falt, kræsjet på sykkel, blitt bitt av noen etc. Derfor er det så merkelig av han å ikke si noe som helst når han har fått fire merker på en siden av ansiktet på samme dag. 

 

Vi ønsker å bytte barnehage, holder på å undersøke mulighetene her. 

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan noen andre prate med han? Bestemor feks uten at dere hører? 

Anonymkode: 6b577...03a

Nei de nærmeste bor på andre kanten av landet. 
 

Har forsøkt å spørre han igjen men han bare ignorerer oss når vi nevner de merkene. 

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den dårlige følelsen kommer av at han ikke vil snakke om det, selv etter gjentatte forsøk i flere dager. Og at personalet selvsagt ikke har noen anelse om hvorfor han fikk blåmerker den dagen. Hadde det vært andre steder på kroppen hadde jeg nok ikke tenkt noe mer over det. 
 

Han har alltid vært rask med å fortelle hvis han har falt, kræsjet på sykkel, blitt bitt av noen etc. Derfor er det så merkelig av han å ikke si noe som helst når han har fått fire merker på en siden av ansiktet på samme dag. 

 

Vi ønsker å bytte barnehage, holder på å undersøke mulighetene her. 

Anonymkode: 35a3d...a16

Det høres jo merkelig ut. Tror du han vil forstå hvis du snakker med ham om gode hemmeligheter og dårlige hemmeligheter, og at han alltid må fortelle deg om de vonde hemmelighetene, for de skal man ikke holde på? Og så kanskje spørre om det er noen som har sagt at han ikke får lov til å fortelle noe om hvordan han fikk disse merkene?

Forstår godt at dere ønsker å bytte barnehage. Kan det gå raskere å finne ny plass hvis du kontakter kommunen? Det er jo håpløst å ha tillit til en bhg. som er så dårlig på kommunikasjon, som har hatt mange uheldige episoder og flere grove avvik. Det er uansett gjerne bra at kommunen får høre om det.

Håper dere finner en annen og god plass til ham snart ❤️

Anonymkode: 989e0...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2020 den 22.32, Anonym bruker skrev:

I forrige uke når 4 åringen ble hentet i barnehagen hadde han fått et blåmerke på kinnet. Der og da tenkte jeg ikke noe over det og spurte ingen om det ved henting. 
 

Når vi kom hjem å fikk tatt av lua og vasket ansiktet ser jeg at han har 4 blåmerker på den ene siden av ansiktet. 3 ved tinningen og det siste midt på kinnet. Når jeg spør han selv vil han ikke svare på hva som har skjedd, og går bort/prater om noe helt annet/synger etc.

Spurte derfor en ansatt dagen etterpå, og hun hadde selvfølgelig ikke noe formening om hvorfor han hadde fått blåmerker. 
 

Jeg går å tenker på dette enda, kanskje mest fordi vi har hatt flere ugreie episoder i denne bhg og etter grove avvik har jeg aldri klart å få noe god magefølelse på personalet der. Men så er det også denne reaksjonen med å plent nekte å si noe som helst om den dagen hvor han fikk blåmerker. Hadde det vært blåmerker på bein og armer hadde jeg ikke tenkt over det, da det er naturlige steder at en aktiv 4 åring får litt merker. 
 

Bare lufter litt tanker, kanskje noen har et godt tips eller har opplevd lignende. Eller kanskje overtenker jeg det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 35a3d...a16

Snodig at du ikke har tatt barnet ut fra barnehagen og sendt inn klage når du har opplevd grove avvik og flere episoder, på toppen av det hele sitter du med en dårlig magefølelse. Nå har du en 4 åringen med blåmerker på steder som ikke er naturlig og h*n vil ikke fortelle hva som har skjedd og barnehagen leker uvitende om det? 
 

Dra til legen og få dokumentert skadene, så tar du barnet ut fra barnehagen og melder bekymring på barnehagen. Eventuelt krev tilsyn. Skjønner du sitter med en vond følelse. Tenker du kanskje burde nevne dette for helsesøster også og spørre om tips til hvordan du kan få barnet til å snakke om ting, både vonde og gode ting. Håper det ordner seg, men hadde definitivt tatt barnet ut fra den barnehage og følg magefølelsen når du skal finne en ny.

Anonymkode: 3b2de...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snodig at du ikke har tatt barnet ut fra barnehagen og sendt inn klage når du har opplevd grove avvik og flere episoder, på toppen av det hele sitter du med en dårlig magefølelse. Nå har du en 4 åringen med blåmerker på steder som ikke er naturlig og h*n vil ikke fortelle hva som har skjedd og barnehagen leker uvitende om det? 
 

Dra til legen og få dokumentert skadene, så tar du barnet ut fra barnehagen og melder bekymring på barnehagen. Eventuelt krev tilsyn. Skjønner du sitter med en vond følelse. Tenker du kanskje burde nevne dette for helsesøster også og spørre om tips til hvordan du kan få barnet til å snakke om ting, både vonde og gode ting. Håper det ordner seg, men hadde definitivt tatt barnet ut fra den barnehage og følg magefølelsen når du skal finne en ny.

Anonymkode: 3b2de...53b

Det er ikke så enkelt å bare ta ungen ut av barnehagen når jeg er avhengig av jobb for å få livet til å gå rundt. Tenker også at det kan oppleves ganske dramatisk om gutten bare måtte slutte i bhg på dagen uten å ha en ny barnehage å starte i. Han liker seg stort sett i barnehagen, og gleder seg til å være med vennene sine. 
 

Men vi jobber med saken og håper å ha ny og god barnehage i løpet av våren. 
 

Alle hendelser er blitt varslet om, det har vært møter med styrer og pedagoger. Avvikene er meldt inn og barnehagen har fått pålegg for en del ting etter disse sakene. Så det er ikke slik at vi bare lar ting gå. 
 

Takk for tips angående helsesøster, skal dit ganske snart så det var lurt! 

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det høres jo merkelig ut. Tror du han vil forstå hvis du snakker med ham om gode hemmeligheter og dårlige hemmeligheter, og at han alltid må fortelle deg om de vonde hemmelighetene, for de skal man ikke holde på? Og så kanskje spørre om det er noen som har sagt at han ikke får lov til å fortelle noe om hvordan han fikk disse merkene?

Forstår godt at dere ønsker å bytte barnehage. Kan det gå raskere å finne ny plass hvis du kontakter kommunen? Det er jo håpløst å ha tillit til en bhg. som er så dårlig på kommunikasjon, som har hatt mange uheldige episoder og flere grove avvik. Det er uansett gjerne bra at kommunen får høre om det.

Håper dere finner en annen og god plass til ham snart ❤️

Anonymkode: 989e0...198

Avvikene er meldt inn så disse hendelsene har de fått refs for av kommunen. 
 

Takk for gode tips! 💙

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

Hva rapporterer de voksne i barnehagen da? Har de noen forklaring? 

Nei de har ingen forklaring. Svaret til den ene voksne var «jeg får også masse blåmerker hele tiden. Faktisk får jeg blåmerke bare noen ser på meg så!» 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du tenker kan ha skjedd? Hvis du tenker at det kan være påført av de som jobbet der, tror du ikke de hadde hatt en dekkhistorie klar? Jeg tenker at mest sannsynlig har han falt og slått seg. Kanskje han har vært et sted det ikke er lov å være uten voksne når han slo seg og derfor ikke vil snakke om det av frykt for kjeft?  Eller så kan det rett og slett være at han er drit lei av at du maser og graver om dette mens du ser så alvorlig ut. Gutten er 4 år!!! De får stadig vekk blåmerker, både i ansiktet og andre steder. 

Anonymkode: b8dad...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du tenker kan ha skjedd? Hvis du tenker at det kan være påført av de som jobbet der, tror du ikke de hadde hatt en dekkhistorie klar? Jeg tenker at mest sannsynlig har han falt og slått seg. Kanskje han har vært et sted det ikke er lov å være uten voksne når han slo seg og derfor ikke vil snakke om det av frykt for kjeft?  Eller så kan det rett og slett være at han er drit lei av at du maser og graver om dette mens du ser så alvorlig ut. Gutten er 4 år!!! De får stadig vekk blåmerker, både i ansiktet og andre steder. 

Anonymkode: b8dad...293

Tenker ikke at voksne har påført han noe. 
vi verken graver, maser eller er alvorlige. Men takk for 100% ubrukelig svar, trenger noen av de også 👍🏻

Anonymkode: 35a3d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenker ikke at voksne har påført han noe. 
vi verken graver, maser eller er alvorlige. Men takk for 100% ubrukelig svar, trenger noen av de også 👍🏻

Anonymkode: 35a3d...a16

Oj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du tenker kan ha skjedd? Hvis du tenker at det kan være påført av de som jobbet der, tror du ikke de hadde hatt en dekkhistorie klar? Jeg tenker at mest sannsynlig har han falt og slått seg. Kanskje han har vært et sted det ikke er lov å være uten voksne når han slo seg og derfor ikke vil snakke om det av frykt for kjeft?  Eller så kan det rett og slett være at han er drit lei av at du maser og graver om dette mens du ser så alvorlig ut. Gutten er 4 år!!! De får stadig vekk blåmerker, både i ansiktet og andre steder. 

Anonymkode: b8dad...293

Jeg har selv to barn og to tantebarn vi har nær relasjon til. Blåmerker - oohyess ofte. Men ikke på hodet. Og er det på hodet er det gjerne i panna etter de har falt og slått hodet. Sammen med en kul. Men flere blåmerker på hodet, det er ikke normalt. Spesielt ikke uten grunn. Hadde barnet slått seg så kraftig at det gav så mange blåmerker på hodet byrde barnehagen ha hatt en forklaring på dette. 
 

Hi: jeg hadde krevd ett møte med styrer. Enten er de blåmerkene påført av en voksen eller et annet barn, eller så har barnet slått seg på en annen måte uten at han ble sett. Og det som gav han blåmerker som dette gjør jo at barnet søker trøst. Hvor var personalet da, om det er det som har skjedd?

 

ikke bra noen av alternativene, men dette må følges opp.

 

får du ikke svar, så ta det med barnehagekontoret i kommunen.

Anonymkode: 4c885...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du reagerer. Hvordan ser blåmerkene ut? Hvis de har form som av fingre ville jeg i alle fall tatt det videre. 

Anonymkode: 61411...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker ikke at voksne har påført han noe. 
vi verken graver, maser eller er alvorlige. Men takk for 100% ubrukelig svar, trenger noen av de også 👍🏻

Anonymkode: 35a3d...a16

Sjarmtroll

Anonymkode: b8dad...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjarmtroll

Anonymkode: b8dad...293

Skjønner faktisk his frustrasjon jeg! Hun kommer med en problemstilling og vedkomne anonym får henne til å fremstå som en som har barnet igjennom et regelrett mase-avhør! 

 

Hi: jeg har vært der du er. I vårt tilfelle var det en ansatt som slo. Det ble slått ned på og saken er ute av verden. Jeg forstår at du har prøvd å spørre barnet. Det gjorde vi og. Og barnet åpnet seg etterhvert. Vi fikk og heldigvis oppbacking av en som så det i tillegg. BHG sa ikke noe til oss før vi kom med vitnet. Først da la de alle kortene på bordet.

nå sier ikke jeg dermed at det er det som har skjedd her. Men det vet man jo ikke siden ingen vet eller sier noe..

Anonymkode: 4c885...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lagde pedleder store blåmerker på overarmen til ungene fordi hun hadde vanen med å løfte de etter armene når de ikke hørte. Så her bør du være skeptisk. Å jobbe i barnehage betyr ikke nødvendigvis at du ikke mishandler barn.

Anonymkode: b6622...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei de har ingen forklaring. Svaret til den ene voksne var «jeg får også masse blåmerker hele tiden. Faktisk får jeg blåmerke bare noen ser på meg så!» 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 35a3d...a16

Men det er noen som får det veldig lett.

Anonymkode: 42fb1...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er noen som får det veldig lett.

Anonymkode: 42fb1...c9a

Det var likevel et uprofesjonelt svar fra den ansatte. At hun selv lett får blåmerker forklarer ikke hvorfor barnet fikk det eller hvorfor barnehagen ikke kan/vil forklare hvordan barnet fikk merkene, og det forklarer heller ikke hvorfor barnet ikke er blitt trøstet i etterkant (blåmerker i hode og ansikt gjør nesten alltid vondt når man får dem, og her er det flere merker). Det forklarer heller ikke hvorfor barnet, som ellers mer enn gjerne forteller hva som skjer i barnehagen, plutselig blir unnvikende og nekter å snakke om hvordan det har fått merkene. Om det fikk det i vanlig lek ville det jo ikke vært noe barnet hadde noen grunn til å holde tilbake.

Anonymkode: 989e0...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var likevel et uprofesjonelt svar fra den ansatte. At hun selv lett får blåmerker forklarer ikke hvorfor barnet fikk det eller hvorfor barnehagen ikke kan/vil forklare hvordan barnet fikk merkene, og det forklarer heller ikke hvorfor barnet ikke er blitt trøstet i etterkant (blåmerker i hode og ansikt gjør nesten alltid vondt når man får dem, og her er det flere merker). Det forklarer heller ikke hvorfor barnet, som ellers mer enn gjerne forteller hva som skjer i barnehagen, plutselig blir unnvikende og nekter å snakke om hvordan det har fått merkene. Om det fikk det i vanlig lek ville det jo ikke vært noe barnet hadde noen grunn til å holde tilbake.

Anonymkode: 989e0...198

Nei, det gjør ikke det. Men jeg har kanskje et annet syn på bhgansatte enn andre, regner alltid med at de kommer med "sånne" svar.

Vi hadde en mobbesak, der en bhgansatt mente og sa at offeret blåste ting ut av proporsjoner. Så jeg reagerer ikke på sånt. Virker som et standardsvar 

Anonymkode: 42fb1...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...