Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Kikker litt på ungdomsskoler da vi har en i 7.klasse som ikke har det bra der han er nå. Jeg finner foreløpig bare privatskoler som er kristne eller type Steinerskolen/Montessoriskolen. Finnes det ingen "normale" skoler? Anonymkode: fda64...c3b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Det finnes jo ikke det du kaller "normale" privatskoler (grunnskoler i hvert fall) i Norge i det hele tatt? Det er bare skoler med alternativt livssyn eller alternativ pedagogikk som får lov til å starte opp... Anonymkode: 176f5...83c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes jo ikke det du kaller "normale" privatskoler (grunnskoler i hvert fall) i Norge i det hele tatt? Det er bare skoler med alternativt livssyn eller alternativ pedagogikk som får lov til å starte opp... Anonymkode: 176f5...83c Er det? Det er jo ganske kjipt da 😔 Vår er så veldig plaget av migrene, og stress og støy utløser den gjerne. En privatskole har ofte færre elever pr klasse og, ser jeg for meg, mer tilrettelagt undervisning. HI Anonymkode: fda64...c3b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #4 Skrevet 19. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det? Det er jo ganske kjipt da 😔 Vår er så veldig plaget av migrene, og stress og støy utløser den gjerne. En privatskole har ofte færre elever pr klasse og, ser jeg for meg, mer tilrettelagt undervisning. HI Anonymkode: fda64...c3b Det er jo ikke akkurat farlig å prøve fx montessoriskole, da. Det er ikke koranskole, liksom. Anonymkode: 7e23b...cb4
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #5 Skrevet 19. februar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke akkurat farlig å prøve fx montessoriskole, da. Det er ikke koranskole, liksom. Anonymkode: 7e23b...cb4 Problemet med disse privatskolene er at de begynner å bli en oppsamlingsplass for alle barna som ikke "passer inn" på den vanlige skolen. Det begynner bli vel mange diagnosebarn og barn som sliter sosialt eller med læring der. Kjenner flere som har prøvd, de er så misfornøyd med den vanlige skolen og flytter til katolsk skole, steinerskole eller internasjonal skole, men overraskende nok tar barnet med seg problemene dit og det er slett ikke alltid disse skolene er så flinke med tilpasninger når barnet har diagnoser eller problemer altså. Har sett flere ganger at barna kommer tilbake til den kommunale skolen.... I klassen til ene datteren min går det nå tre barn som har vært en periode på privatskole og kommet tilbake. Anonymkode: 9b55b...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå