Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Etter 1 år kom han plutselig å sa at det var slutt, dvs han sendte melding å sa det. Dagen før snakket vi om ferietur til sommeren og han har vært minst like ivrig som meg til å møtes og finne på ting sammen. Snakket om å flytte sammen og han har til og med hintet om at han ser for seg bryllup å greier.. Vi har aldri kranglet eller vært uenige om noe, alltid kost oss sammen og barna våre har møttes og går fint sammen. Grunnen sier han er at han har endel problemer på hjemmebane, økonomiske utfordringer og problemer med å kjøpe ut eksen fra huset og betaling av bidrag. I tillegg har et av barna problemer knyttet opp mot seg som krever mye av han. nå. Å så har han følt seg veldig kritisert av eksen og familien hennes. Sier han er nedfor, ikke seg selv, trist og aggresiv å at gan må få ting på stell. Å da kan han ikke være sammen med meg..sier han får se når ting er bedre igjen. I ukene som har gått etterpå har han flere ganger sagt han er dum og at han savner meg, at han angrer og har den værste kjærlighetssorgen men at han ikke klarer et forhold nå. At han knapt orker å gå på jobb, har sluttet å trene, drikker noen kvelder for å slippe å tenke så mye å sier han har støtt alt og alle fra seg. Jeg har møtt han en gang etterpå å da gråt han mest å var fortvilet, ringte en gang å da klarte han ikke prate fordi han begynte å gråte så den siste gangen jeg ringte svarte han ikke men fikk melding om at han ikke klarte å snakke med meg. Jeg har lurt på om han vil komme å hente tingene sine men han finner alltid en unskyldning for å ikke komme. Han har sagt vi kan snakkes men så langt unngår han meg.. Jeg blir så fortvilet, føler meg så ubetydelig som ikke kan få snakke med han engang.. Kjenner han nesten ikke igjen. Vet ikke om jeg skal droppe hele han eller om jeg skal tilby han en samtalepartner hvis han trenger det? Anonymkode: 94a22...200
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Huff, stakkars han. høres ut som han har det skikkelig vondt for tida Anonymkode: e8ad6...ae4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Dere må treffes og snakke ut om tingene. Anonymkode: e9ad4...e1b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 For meg høres det ut som om han ikke egentlig ønsker å dumpe deg, men at alt annet er blitt for mye for ham og at han nå er veldig deprimert. Jeg ville forsøkt å snakke med ham. Ikke om forholdet deres, men som et medmenneske som bryr seg om ham. Og jeg ville oppmuntret ham sterkt til å søke hjelp. Legen hans er et godt sted å begynne, men han kan også få timer alene på familievernkontoret for å diskutere problemene med eksen og problemene med barnet. Det virker som om han trenger hjelp til å se løsninger, se en riktig vei fremover. Han kan også kontakte økonomisk rådgiver i kommunen som kan hjelpe ham til å finne løsninger på økonomien, om han ikke finner noen selv. Jeg tenker at han ikke vil hente tingene han har hos deg fordi det blir et endelig brudd som han egentlig ikke ønsker. Du må selvfølgelig se hva du ønsker og hva du greier. Men kanskje du kan si til ham at dere kan utsette å "slå opp", at du gir ham en pause, en tid fremover til å søke hjelp for den depresjonen han føler nå over at alt er for mye, til å finne løsninger på de praktiske og økonomiske problemene sine, til å søke råd hos fagfolk om ene barnets problem. At du er villig til å vente på ham en stund, fordi ingen av dere egentlig ønsker å slippe den andre. For deg er det selvfølgelig en risiko at han ikke greier å ta tak i ting, ikke greier å jobbe seg ut av det. Men om han greier det så virker det jo som om dere har mye å bygge videre på. Din utfordring i dette vil jeg tro er å greie å bare være medmenneske for ham i dette uten å forvente noe av ham eller stille noen krav til ham. Det er ikke lett. Du kan risikere å kaste bort noen måneder av ditt liv. Bare du kan se om det kan være verdt for deg å vente på denne mannen inntil han igjen får hodet over vann. Anonymkode: 0bd33...420
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 For meg høres det også ut som han er svært deprimert 😟 Anonymkode: 96dfd...6fe
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Hvis jeg var deg, hadde jeg sagt at det er greit at dere er litt fra hverandre akkurat nå. Men at det ikke trenger å være slutt. Vent på han. Jeg er i lik situasjon, bare at jeg er "han". Jeg skyver mannen fra meg, men det jeg egentlig vil er at han skal komme nærmere. Ikke be han komme å hente tingene sine. Jeg mener ikke at at man egentlig skal gå på gress.. Men han her har det ikke akkurat greit akkurat nå. ❤️Men det kan fort snu til det bedre 😊 Anonymkode: b106e...5ff
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Hva har han gjort? Har han satt seg selv i stor gjeld? Vært utro? Han oppfører seg jo veldig rart.. Gjør det slutt når alt han vil er å være med deg! Pga kritikk fra familien? Og økonomi? Her er det noe som skurrer, spør du meg.. Anonymkode: 4e275...4e2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Jeg mener motsatt. Det er vondt for ham, men hvorfor skal han bringe det vonde over på andre? Skal han la deg sitte der og vente i uvisshet? Dere har vært sammen i et år, snakket om fremtiden, men nå skal han bare ombestemme seg. Jeg vet hva det vil si å være deprimert, men man kan ikke la det styre andres liv. Jeg hadde sagt at enten må dere snakke ut, holde noe avstand, men samtidig ha kontakt, være kjærester og at du kan stille opp og støtte gjennom dette, men da ved hans side, ikke når det passer ham. Eller, at han henter tingene og avslutter ordentlig. At du ikke vil at det skal ende slik, men alt kan ikke skje på hans premisser. Anonymkode: c37bb...268
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Fikk melding fra en bekjent i kveld, hun hadde sett bilen hans stå til ei felles bekjent av oss hele natta noen ganger, ei singel dame som jeg vet han har hatt kontakt med lenge men jeg har stolt på han. Alt har jo vært så fint mellom oss så jeg har ikke hatt noen grunn til å mistenke noe. Så da er kanskje tårene og fortvilelsen hans dårlig samvittighet, han har lurt meg trill rundt! Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette, det gjør så vondt.. Anonymkode: 94a22...200
Datter Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter 1 år kom han plutselig å sa at det var slutt, dvs han sendte melding å sa det. Dagen før snakket vi om ferietur til sommeren og han har vært minst like ivrig som meg til å møtes og finne på ting sammen. Snakket om å flytte sammen og han har til og med hintet om at han ser for seg bryllup å greier.. Vi har aldri kranglet eller vært uenige om noe, alltid kost oss sammen og barna våre har møttes og går fint sammen. Grunnen sier han er at han har endel problemer på hjemmebane, økonomiske utfordringer og problemer med å kjøpe ut eksen fra huset og betaling av bidrag. I tillegg har et av barna problemer knyttet opp mot seg som krever mye av han. nå. Å så har han følt seg veldig kritisert av eksen og familien hennes. Sier han er nedfor, ikke seg selv, trist og aggresiv å at gan må få ting på stell. Å da kan han ikke være sammen med meg..sier han får se når ting er bedre igjen. I ukene som har gått etterpå har han flere ganger sagt han er dum og at han savner meg, at han angrer og har den værste kjærlighetssorgen men at han ikke klarer et forhold nå. At han knapt orker å gå på jobb, har sluttet å trene, drikker noen kvelder for å slippe å tenke så mye å sier han har støtt alt og alle fra seg. Jeg har møtt han en gang etterpå å da gråt han mest å var fortvilet, ringte en gang å da klarte han ikke prate fordi han begynte å gråte så den siste gangen jeg ringte svarte han ikke men fikk melding om at han ikke klarte å snakke med meg. Jeg har lurt på om han vil komme å hente tingene sine men han finner alltid en unskyldning for å ikke komme. Han har sagt vi kan snakkes men så langt unngår han meg.. Jeg blir så fortvilet, føler meg så ubetydelig som ikke kan få snakke med han engang.. Kjenner han nesten ikke igjen. Vet ikke om jeg skal droppe hele han eller om jeg skal tilby han en samtalepartner hvis han trenger det? Anonymkode: 94a22...200 Høres leit ut dette...høres ut som han trenger lang tid å "komme til seg selv". Dropp han,og lev videre og bli kjent med nye folk, ikke dra på deg problemene hans kjære deg. Tingene hans kan du vel levere på trappa hans, så han ikke har en slags unnskyldning for å komme tilbake? Lykke til! Klem fra ei med diverse erfaringer....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 Dette er en mann i krise. Anonymkode: b45b4...411
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Fikk melding fra en bekjent i kveld, hun hadde sett bilen hans stå til ei felles bekjent av oss hele natta noen ganger, ei singel dame som jeg vet han har hatt kontakt med lenge men jeg har stolt på han. Alt har jo vært så fint mellom oss så jeg har ikke hatt noen grunn til å mistenke noe. Så da er kanskje tårene og fortvilelsen hans dårlig samvittighet, han har lurt meg trill rundt! Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette, det gjør så vondt.. Anonymkode: 94a22...200 Oj, dette er ikke bra. Høres dessverre ut som at du har blitt lurt, ja. Anonymkode: 3f4ce...706
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter 1 år kom han plutselig å sa at det var slutt, dvs han sendte melding å sa det. Dagen før snakket vi om ferietur til sommeren og han har vært minst like ivrig som meg til å møtes og finne på ting sammen. Snakket om å flytte sammen og han har til og med hintet om at han ser for seg bryllup å greier.. Vi har aldri kranglet eller vært uenige om noe, alltid kost oss sammen og barna våre har møttes og går fint sammen. Grunnen sier han er at han har endel problemer på hjemmebane, økonomiske utfordringer og problemer med å kjøpe ut eksen fra huset og betaling av bidrag. I tillegg har et av barna problemer knyttet opp mot seg som krever mye av han. nå. Å så har han følt seg veldig kritisert av eksen og familien hennes. Sier han er nedfor, ikke seg selv, trist og aggresiv å at gan må få ting på stell. Å da kan han ikke være sammen med meg..sier han får se når ting er bedre igjen. I ukene som har gått etterpå har han flere ganger sagt han er dum og at han savner meg, at han angrer og har den værste kjærlighetssorgen men at han ikke klarer et forhold nå. At han knapt orker å gå på jobb, har sluttet å trene, drikker noen kvelder for å slippe å tenke så mye å sier han har støtt alt og alle fra seg. Jeg har møtt han en gang etterpå å da gråt han mest å var fortvilet, ringte en gang å da klarte han ikke prate fordi han begynte å gråte så den siste gangen jeg ringte svarte han ikke men fikk melding om at han ikke klarte å snakke med meg. Jeg har lurt på om han vil komme å hente tingene sine men han finner alltid en unskyldning for å ikke komme. Han har sagt vi kan snakkes men så langt unngår han meg.. Jeg blir så fortvilet, føler meg så ubetydelig som ikke kan få snakke med han engang.. Kjenner han nesten ikke igjen. Vet ikke om jeg skal droppe hele han eller om jeg skal tilby han en samtalepartner hvis han trenger det? Anonymkode: 94a22...200 Si til han at du gjerne ønsker å være med han og at han skal kunne stole på deg nok til å kunne komme til deg når han har det vanskelig. Virker ikke som han vil slå opp, men at alt er for mye for han og at han ikke vet hvem eller hvor han skal henvende seg til. Tilby en hand og vær der. Anonymkode: d3878...837
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2020 #14 Skrevet 20. februar 2020 På 19.2.2020 den 4.31, Anonym bruker skrev: Fikk melding fra en bekjent i kveld, hun hadde sett bilen hans stå til ei felles bekjent av oss hele natta noen ganger, ei singel dame som jeg vet han har hatt kontakt med lenge men jeg har stolt på han. Alt har jo vært så fint mellom oss så jeg har ikke hatt noen grunn til å mistenke noe. Så da er kanskje tårene og fortvilelsen hans dårlig samvittighet, han har lurt meg trill rundt! Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette, det gjør så vondt.. Anonymkode: 94a22...200 Altså utro, og han sipper av dårlig samvittighet, og lar familie og økonomi få skylden for at han plutselig dumpet deg. Menn som plutselig gjør det slutt, er som regel utro. Enten økonomisk eller de har funnet seg en ny. Anonymkode: 4e275...4e2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #15 Skrevet 21. februar 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså utro, og han sipper av dårlig samvittighet, og lar familie og økonomi få skylden for at han plutselig dumpet deg. Menn som plutselig gjør det slutt, er som regel utro. Enten økonomisk eller de har funnet seg en ny. Anonymkode: 4e275...4e2 Har du konfrontert han? Hva sier han? Anonymkode: 4e275...4e2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #16 Skrevet 21. februar 2020 På 19.2.2020 den 4.31, Anonym bruker skrev: Fikk melding fra en bekjent i kveld, hun hadde sett bilen hans stå til ei felles bekjent av oss hele natta noen ganger, ei singel dame som jeg vet han har hatt kontakt med lenge men jeg har stolt på han. Alt har jo vært så fint mellom oss så jeg har ikke hatt noen grunn til å mistenke noe. Så da er kanskje tårene og fortvilelsen hans dårlig samvittighet, han har lurt meg trill rundt! Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette, det gjør så vondt.. Anonymkode: 94a22...200 Hvis dette stemmer, gå på polet og kjøp bobler. Tenk om alle hadde vært like heldige, at søpla bærer seg ut selv!!! Anonymkode: 94b65...c71
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #17 Skrevet 21. februar 2020 På 19.2.2020 den 4.31, Anonym bruker skrev: Fikk melding fra en bekjent i kveld, hun hadde sett bilen hans stå til ei felles bekjent av oss hele natta noen ganger, ei singel dame som jeg vet han har hatt kontakt med lenge men jeg har stolt på han. Alt har jo vært så fint mellom oss så jeg har ikke hatt noen grunn til å mistenke noe. Så da er kanskje tårene og fortvilelsen hans dårlig samvittighet, han har lurt meg trill rundt! Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette, det gjør så vondt.. Anonymkode: 94a22...200 Utroskap er dessverre ikke uvanlig blant deprimerte menn. Det betyr ikke at jeg mener at du skal finne deg i dette, men at du skal ikke ta dette på dine skuldre; det handler ikke om at du ikke er god nok eller at han har løyet om alt til deg. Hvis vi tar et uthangspunkt i at han ellers er en ok mann og ikke en komplett dust, tror jeg at dette handler mest om at han ikke klarer å være i et nært, krevende (ikke i negativ mening!) forhold nå og i stedet for å slippe deg helt inn og jobbe sammen med situasjonen, velger han å rømme fra deg og fucke opp alt.. Selvom det er vondt nå, synes jeg du skal være glad for at dette skjedde såpass tidlig i deres forhold. Stor klem til deg ❤️ Anonymkode: 96dfd...6fe
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2020 #18 Skrevet 22. februar 2020 På 19.2.2020 den 4.31, Anonym bruker skrev: Fikk melding fra en bekjent i kveld, hun hadde sett bilen hans stå til ei felles bekjent av oss hele natta noen ganger, ei singel dame som jeg vet han har hatt kontakt med lenge men jeg har stolt på han. Alt har jo vært så fint mellom oss så jeg har ikke hatt noen grunn til å mistenke noe. Så da er kanskje tårene og fortvilelsen hans dårlig samvittighet, han har lurt meg trill rundt! Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette, det gjør så vondt.. Anonymkode: 94a22...200 Høres ut som eksen min det der. Han holdt det gående med to damer samtidig, fordi han ikke klarte å velge, men vi visste ikke om hverandre, før det var gått så langt at jeg var klar for å flytte sammen med han. Eksen var den som var mest pågående når det kom til sammenflytting og giftermål og når jeg endelig var klar for det og vi hadde funnet en leilighet vi skulle leie sammen, så snudde han tvert. Da var han deprimert og alt var gale, litt det samme som du skriver, bare at eksen ikke hadde egne barn som han kunne skylde på. Etter mye frem og tilbake var det en venninne av søsteren hans som følte for at jeg burde få vite sannheten og da kom det frem at han hadde to damer samtidig. Der og da gjorde jeg det slutt og han fortsatte med den andre damen. Så fikk hun nyss i hva han hadde drevet på med og det ble slutt med de to et halvt år etter at jeg hadde gjort det slutt. Av en eller annen merkelig grunn, så trodde eksen at jeg ville ha han tilbake, så han lurte på om vi kunne prøve på nytt. Aldri i livet. Anonymkode: 9d589...327
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2020 #19 Skrevet 22. februar 2020 Jeg sier som Elsa. LET IT GO. Han må rydde i sitt eget liv. Hvis du skal gjøre noe som helst er det å fortelle ham at han skal gå rett til fastlegen sin og be om hjelp. Anonymkode: 17f62...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå