Gå til innhold

Betablokkere mot migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har testet dette?

Legen nevnte at jeg skulle begynne med betablokkere. Men jeg ble skeptisk når jeg leste om lite virkning og store bivirkninger av betablokkere. Aldri hørt om dette forebyggende mot migrene heller.

Noen som har brukt betablokkere? Erfaringer med effekt og evt bivirkninger?

Anonymkode: 1b87a...ded

Skrevet

Flere jeg vet om har god effekt av selo-zok/metoprolol, og tar dette fast daglig. Bruker og migrene medisin ved anfall , men mye mindre anfall etter påbegynt medisin

Anonymkode: da5ea...6aa

Skrevet

Det er helt vanlig å teste betablokkere mot migrene. Det hjalp ikke mot migrenen for meg, jeg ble uvel av d i tillegg.  Men er du plaget av migrene, så synes jeg det absolutt er verdt å teste det ut.

Anonymkode: 10e3e...261

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt vanlig å teste betablokkere mot migrene. Det hjalp ikke mot migrenen for meg, jeg ble uvel av d i tillegg.  Men er du plaget av migrene, så synes jeg det absolutt er verdt å teste det ut.

Takk for svar! 

Merket du noe i forbindelse med trening? Eller søvnkvalitet? Leser at det er vanlig å ikke klare å prestere like godt på trening og utvikle «tretthet». 
Trening er kjempeviktig for meg, så det er kjipt hvis det går ut over dette.

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! 

Merket du noe i forbindelse med trening? Eller søvnkvalitet? Leser at det er vanlig å ikke klare å prestere like godt på trening og utvikle «tretthet». 
Trening er kjempeviktig for meg, så det er kjipt hvis det går ut over dette.

HI

Jeg trener ikke, så akkurat det vet jeg ikke. Merket ikke noe endring på søvnkvaliteten, den er mye dårlig uansett. Er du mye plaget med migrene`? Bivirkninger går seg som regel til etterhvert, hadde betablokkerene hatt god virkning på meg, så hadde jeg holdt ut med bivirkningene lenger.

Skrevet

Har brukt Metoprolol i mange år, har god effekt. De første mnd var jeg mye trøtt og svimmel, men synes det var en bagatell i fht de grusomme smertene ved anfall. Trettheten og svimmelheten ble mye bedre da jeg halverte dosen, viste seg under en sykehusinnleggelse at jeg sto på altfor høy dose.

Anonymkode: 0c981...71f

Skrevet

Jeg har stått på zelo sok i ca to år, og det har funket helt vanvittig bra ifht aura. Før jeg begynte,slet jeg med aura flere ganger i uken, ofte kom oss migrene anfallet med smerter. Jeg merket at jeg ikke klarte å konsentrere meg skikkelig verken på jobb eller hjemme, så vel verdt bivirkninger for min del! Ifht trening kommer jeg meg ikke opp i max puls slik jeg gjorde tidligere. Jeg har lagt på meg rundt fem kg siden jeg startet, om det skyldes betablokkere? Tja😂 uansett,verdt det!!

Anonymkode: d02f2...c02

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har brukt Metoprolol i mange år, har god effekt. De første mnd var jeg mye trøtt og svimmel, men synes det var en bagatell i fht de grusomme smertene ved anfall. Trettheten og svimmelheten ble mye bedre da jeg halverte dosen, viste seg under en sykehusinnleggelse at jeg sto på altfor høy dose.

Anonymkode: 0c981...71f

Hvor ofte hadde du migrene før du startet? Og hvordan var anfallene dine?

Med to små barn som ikke er så gode på å sove om natten føler jeg at om den lille søvnen jeg får blir dårligere og jeg skal bli enda trøttere.. ja da er jeg ikke menneske lenger 🙈😬

Skrevet

Jeg har stått på selo zok men sluttet etter et år pga at jeg trener mye og konkurerer å fikk problemer med å få opp pulsen sikkelig, som å løpe med plombering i hjerte.. Sånn forøvrig var det ok effekt, fikk fortsatt noen anfall men mildere.

Anonymkode: b379a...db6

Skrevet

Det funket ikke på meg. Men sykehuset mener jeg bare skal øke dosen i stedet for å få botox

Anonymkode: b4eb9...282

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har stått på selo zok men sluttet etter et år pga at jeg trener mye og konkurerer å fikk problemer med å få opp pulsen sikkelig, som å løpe med plombering i hjerte.. Sånn forøvrig var det ok effekt, fikk fortsatt noen anfall men mildere.

Anonymkode: b379a...db6

Hvor ofte har du migrene? Og hvordan utløper et anfall seg i lengde og styrke?

Synes det høres så drastisk ut å skal gå på betablokkere med eventuelle bivirkninger konstant for å slippe unna noen anfall og evt få de i mildere form. Jeg vil heller ta noe medisin når jeg har migrene, enn å ta noe fast. 

Så jeg lurer litt på om de som tester ut betablokkere har så ekstremt ille migrene og ofte/lange anfall at det er bedre å gå på faste medisiner for det enn å ta en engangsdose medisin de gangene man har migrene. 🤔

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det funket ikke på meg. Men sykehuset mener jeg bare skal øke dosen i stedet for å få botox

Hvorfor vil de ikke gi borox?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

*botox*

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trener ikke, så akkurat det vet jeg ikke. Merket ikke noe endring på søvnkvaliteten, den er mye dårlig uansett. Er du mye plaget med migrene`? Bivirkninger går seg som regel til etterhvert, hadde betablokkerene hatt god virkning på meg, så hadde jeg holdt ut med bivirkningene lenger.

Beklager hi, jeg tenkte på noen andre medisiner når jeg svarte deg her. De betablokkerene jeg har prøvd var fæle for pusten min. Jeg trente ikke når jeg brukte de, så jeg var ikke i veldig god fysisk form, men med de så hadde jeg nesten ikke pust i det hele tatt. Det var fryktelig, måtte ta pause, gjerne flere ganger når jeg gikk opp trappa hjemme. I begynnelsen så koblet jeg det ikke til de medisinene, men nevnte det for en venninne som er sykepleier, at jeg var blitt så ille i pusten. Det første hun spurte om var, har du begynt på betablokkere? Hun hadde tatt betablokkere selv, for noe annet enn migrene og merket de godt på pusten.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de mener at overdosering av betablokkere vil ha samme effekt som botox.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...