Gå til innhold

Gave fra besteforeldre i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine foreldre bruker å gi en gave for ca 1000 kr til hvert barnebarn som blir konfirmert. De gir etter evne og legger mye jobb i å gi konfirmanten noe han/hun virkelig ønsker seg. 

Svigers vet jeg ikke enda. De er ganske uberegnelige på gavefronten. 

Anonymkode: f3740...3c5

Annonse

Det er ulike økonomiske situasjoner i min og mannens familie. Mine foreldre gir det tidobbelte av det mannens gir i kontanter, pluss at de kjøper sølvet til bunaden. 

Sum er jo egentlig ikke viktig. Jeg vet om konfirmanter som får 100.000 av bestemor alene, og konfirmanter som ikke får 5000 totalt, av alle som gir gave. 

Det viktigste er at barna setter pris på det de får!

Anonymkode: 922b9...1af

Jeg har ikke barn selv, så må snakke fra min egen konfirmasjon.

Jeg kan dessverre ikke huske hva mormor gav meg. Andre besteforeldre var døde da. Jeg var ikke akkurat opphengt i gaver og penger på den tiden.

Jeg husker veldig godt at hun var der, holdt en tale for meg ( den husker jeg neste ordrett, 25 år etterpå) . Det viktigste var at mormor alltid gav meg tid. Hun var alltid der, og vi tilbrakte utallige timer sammen. Kan hende det er den beste gaven, egentlig?

Anonymkode: 209af...c5a

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke barn selv, så må snakke fra min egen konfirmasjon.

Jeg kan dessverre ikke huske hva mormor gav meg. Andre besteforeldre var døde da. Jeg var ikke akkurat opphengt i gaver og penger på den tiden.

Jeg husker veldig godt at hun var der, holdt en tale for meg ( den husker jeg neste ordrett, 25 år etterpå) . Det viktigste var at mormor alltid gav meg tid. Hun var alltid der, og vi tilbrakte utallige timer sammen. Kan hende det er den beste gaven, egentlig?

Anonymkode: 209af...c5a

Så enig!!! Jeg har samme minne om min mormor. Tror ikke jeg fikk stort i gave, men en fantastisk tale som vi heldigvis har filmet og en mormor som var der for meg til enhver tid!

her er det kun han største som hadde alle besteforeldrene :

han fikk

200.000 av mormor og morfaren

40.000 av farmor og farfaren

7 år etter på når mellomste sto, levde bare morfar og farfaren

morfaren og nye kona ga 200.000

farfaren ga 15.000

og til mai skal minste komfirmeres og han er 4 år etter mellomste og nå er det kun Farfaren igjen

Anonymkode: 67a0d...081

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...