Gå til innhold

Til dere som er lærere; har dere barnehagebarna deres hjemme med dere når dere har ferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på tider de ikke trenger meg. Dvs kveldstid osv. Jeg har ikke fått barna for å prioritere meg selv.

Anonymkode: 92995...b56

Åååå, så fliiiiink.

Fornøyd?

Anonymkode: 5af05...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åååå, så fliiiiink.

Fornøyd?

Anonymkode: 5af05...802

Åååå, så suuuutrete.

Fornøyd? At du ikke fikser å ha egne unger er da ikke vårt problem som faktisk gjør det.

 

Anonymkode: 92995...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Twintipp skrev:

Til dere som jobber i bhg og stadig spør om dette!

Nå er det seg sånn at dere jobber i barnehagen, og foreldrene betaler for sin plass. Jeg sier ikke at ungene aldri skal ta fri, men hva vet dere egentlig om hva foreldrene gjør?

Vi tar feriedag og lar barnet være i bhg for f.eks å få malt huset, kjøre på fyllinga etc. 

Livet kommer i så mange varianter, og jeg synes det er så uting det å snakke ned de som sender barna i barnehagen for selv å få litt fri. Det virker som dere selv ønsker mindre å gjøre på arbeidsplassen og derfor mistenkeliggjør de foreldrene som ikke har barna hjemme ved sin første fritime. 
 

Ja, det kan hende at mor eller far er så gale at de tar seg fri og bruker en dag på å trene, ligge på sofaen, gjøre husarbeid etc etc, og det har dere faktisk ingenting med! 
De fleste har barnevakt i form av besteforeldre og familie også, de lar barna være hos andre når de selv har fri, what a crazy World!!! Ikke alle har denne muligheten... 

Så ærlig talt, jeg tror det faktisk ikke er barna dere synes synd på, men dere selv som får mer og gjøre. 

Tror helt klart at mange i barnehagene kunne ønske seg å ta fri også. Husker vil skulle skrive på lista allerede tidlig i desember om vi trengte bhg i romjula; og det gjorde vi. Jeg skrev opp en konkret dato vi måtte ha dem plassert.

Men lederen fanget meg i garderoben, igjen og igjen før jul for å høre om jeg var helt, heeeeeeelt sikker på at jeg trengte det (ja, det var jeg) og til slutt kom hun med trumfkortet: i så fall blir dine barn de eneste her! Da må vi ha noen på jobb bare for dem!

Jeg er ikke i tvil om at hun har masa på alle de andre foreldrene helt til de fant andre løsninger, og at jeg var den siste og staeste. Men etter alt dette gnålet tok jeg selvsagt hintet: de ville egentlig ikke ha åpent da i det hele tatt. Så jeg måtte hyre inn en slektning til å passe barna den dagen.

Anonymkode: 5af05...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. barnet vil i barnehagen, finner på mye koselig når det er mindre barn, og de 2 største på 12 og 14 er hos pappan sin, så da blir det kjedelig for han, med bare meg og babyen,men han er der kun fra 10-1430

Anonymkode: 456c8...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åååå, så suuuutrete.

Fornøyd? At du ikke fikser å ha egne unger er da ikke vårt problem som faktisk gjør det.

 

Anonymkode: 92995...b56

Fikser det fint; helt uten rakke ned på andre. For jeg vil helst ikke oppdra fordomsfulle og sladrete barn. Husk, de hermer deg. 

Anonymkode: 5af05...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I motsetning til de andre lærerene her har jeg ikke fri selv om det er undervisningsfri. Jeg har som regel 5-6 timer med rettearbeid hver dag. Blir kortere dager da.

Anonymkode: dff25...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobba mange år i barnehagen og lærerforeldre er jevnt over de verste ! Finnes unntak. Men lærerbarna har maks lange dager og får aldri fri i skoleferien. Kun det de må ha ! Har jobba i 12 år og ser det gang på gang . Merkelig .... men sånn er det kanskje hos alle foreldre egentlig . Mest mulig i barnehagen, minst mulig hjemme 

Anonymkode: 10d0e...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bhg barn men har jobbet i bhg i noen år med 1 åringer og det var barn av lærere og av studenter som alltid var i bhg uansett almentilstand, og ferie, kun tvunget ferie barna fikk og vi kunne ringe ang samme barn 2 og 3 dager i strekk før de tok hintet og var hjemme en dag med sykt barn. 

 

Anonymkode: 2f11c...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært tvungen ferie eller kun 9 timer åpningstid, hadde de vært der hele tiden . Syk eller ei 

Anonymkode: 10d0e...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn i min barnehage har foreldre som ikke bor sammen, begge er lærere å har lang sommerferie, barnet hadde 3 uker sommerferie i fjor, så de hadde barnet 1,5 uke hver. Barnet hadde lange dager i barnehagen resten av sommeren. Jeg tenker at da har barnet bare godt av å kose seg med oss i barnehagen, med masse lek, kos og oppmerksomhet hele dagen. Det er jo jobben vår å passe på, å ta godt vare på alle barna, ikke sikker at alle har det like godt hjemme. 

Anonymkode: 143c9...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at dere lar ungene få fri når det er muligheter for det. Grunnen til at jeg spør er at på avdelingen der jeg jobber er fire av foreldreparene lærere og disse fire barna skal komme hele vinterferieuka (og kom i jula). Jeg synes dette er litt underlig.. hi

Anonymkode: 40a39...988

Du har ikke noe med hvilket yrke de har, eller hvordan hver familie bruker barnehageplassen sin, ferie eller ikke. 

Dårlig gjort av deg å henge deg så mye oppi det, er det fordi du vil ha minst mulig å gjøre på jobb denne uka ?
Eller fordi du selv vil ha ferie med får ikke pga mange barn ?  

ta godt vare på barna uansett hvordan foreldrene er og hva de jobber med, og hvis det plager deg så veldig at lærere eller andre bruker barnehagen da de selv har ferie - så spør de rett ut selv.
For du henger deg oppi dette siden du har gått så langt å skrive om det på anonymforum. 

Hilsen En annen barnehageansatt som IKKE skriver om hvordan andre familier bruker sin barnehageplass. 

Anonymkode: 8b4e9...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, så lenge barna får de ferieukene de skal ha løpet av året/sommeren så skal du ikke bry deg om når de er i barnehagen og ikke. 

Anonymkode: 8b4e9...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart hvordan ingen tror at lærere har noe å gjøre og samtidig hvor misfornøyde de kan bli med at vi jobber i ferien?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet på ungdomsskolen hadde jeg 125 tentamener å rette i jule«ferien». Det var 60 timer jobbing på de to ukene, for å prøve å ha hodet over vann til alt annet som skal rettes. Så kom påske«ferien» med 105 tentamen, hvorav 50 av de var på nynorsk, som jeg selv ikke er særlig stødig i. Så der var det vel 70 timer jobbing. 
 

Jeg hadde ikke ønsket å være lærer på ungdomsskolen mens jeg har små barn. 
 

Nå jobber jeg ca 38 timer i vanlige uker. Er kontaktlærer på mellomtrinnet. Så er det noen perioder med mye å gjøre, da er jeg oppe i 45 timer. Så jobber jeg det jeg vil endel kvelder i mnd (gjerne søndag kveld eller en kveld i feriene/tvungen avspasering). Alt i alt kommer jeg i ganske nøyaktig den tida jeg skal jobbe. 
 

For å svare på spørsmålet ditt, HI: Ja, jeg har tatt de ut av bhg denne uka. Vil helst være sammen med de så mye jeg kan. Nå har eldste (skolegutt) vært syk snart ei uke. Begge barnehagebarna er friske og jeg skulle helst ha sendt dem i bhg i dag. Begge oss foreldrene er syke, så det irriterer meg litt at jeg har sagt de skal ha fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Twintipp skrev:

Til dere som jobber i bhg og stadig spør om dette!

Nå er det seg sånn at dere jobber i barnehagen, og foreldrene betaler for sin plass. Jeg sier ikke at ungene aldri skal ta fri, men hva vet dere egentlig om hva foreldrene gjør?

Vi tar feriedag og lar barnet være i bhg for f.eks å få malt huset, kjøre på fyllinga etc. 

Livet kommer i så mange varianter, og jeg synes det er så uting det å snakke ned de som sender barna i barnehagen for selv å få litt fri. Det virker som dere selv ønsker mindre å gjøre på arbeidsplassen og derfor mistenkeliggjør de foreldrene som ikke har barna hjemme ved sin første fritime. 
 

Ja, det kan hende at mor eller far er så gale at de tar seg fri og bruker en dag på å trene, ligge på sofaen, gjøre husarbeid etc etc, og det har dere faktisk ingenting med! 
De fleste har barnevakt i form av besteforeldre og familie også, de lar barna være hos andre når de selv har fri, what a crazy World!!! Ikke alle har denne muligheten... 

Så ærlig talt, jeg tror det faktisk ikke er barna dere synes synd på, men dere selv som får mer og gjøre. 

Klart det er derfor de spør 🙄 Du har ikke veldig høye tanker om barnehageansatte skjønner jeg

Anonymkode: e1595...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som har fått kreft som svarte tidligere.. håper det går bra med alle prøvesvarene❤️

Jeg er førskolelærer, og jeg vet det er mye snakking om barn som har lange dager, eller korte ferier, noe pga at en synes synd på barna, og noe pga at en ikke forstår hvorfor f.eks. lærere ikke kan ta ut barna slik at ikke de barnehageansatte får avspasere.. jeg tror mange ikke forstår at det stort sett er en grunn når barn har lange dager eller korte ferier. Og jeg ser hvor mye mine lærervenninner og jobber på kveldstid. Søsteren min jobber 80% som lærer, fordi da jobber hun stort sett ikke mer enn ordinær arbeidsuke (dvs hun bruker fridagen på å holde seg ajour, slik at hun kan få litt fri i helger og ferier)

Anonymkode: 7be85...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare dagens foreldre er litt smålate. Barna får ikke fri før de har 39 i feber og knapt nok da. Trist samfunn vi lever i. 

Anonymkode: 10d0e...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% som lærer i ungdomsskolen. Trenger 3-4 dager for å ‘lande’ når ferien kommer, fordi tankekjøret er konstant ellers. Man skrur aldri av, heller ikke på helg. Så vinterferie, høstferie, jul er essensielle perioder for å kunne føle seg litt normal. 
Så da drar minste i barnehagen, ja. Kort dag. Og jeg skammer meg ikke for dette. Hjemme en hel dag hadde hun mast om å få besøke halve bygda, fordi hun elsker å være sosial. Så... skal jeg holde henne hjemme for å ikke bli dømt av barnehagepersonalet? 

Anonymkode: db736...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...