Gå til innhold

Snap chat til 10 åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min 12 åring fikk nettopp. Mest pga at de andre avtaler å møtes via snap, så han ble utenfor 

Anonymkode: f2328...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns 10 år er for ungt. Men, jeg er ikke rigid på aldersgrenser. Barna mine får lov til å se filmer med høyere aldersgrense for eks. hvis vi vet hvordan filmen er og at de tåler det. 13-åringen fikk Snap da hun var 11,5 år. Da hadde 90% i klassen det og hun gikk glipp av mye som ble avtalt. Det sosiale er viktigere enn at jeg skal være rigid på at det er 13 år fordi det er anbefalt.

10-åringen har TikTok. Hun har det så gøy med å lage danser, og å se på danser. De aller fleste i klassen har det. Jeg sjekker tlf hennes hver dag og har full kontroll på hvem hun har som venner der.

Jeg mener at man selvfølgelig skal ha respekt for aldersgrenser, men man må også vise litt skjønn. Alt er ikke svart-hvitt.

Anonymkode: 320d8...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på bruken. Mine på 15 og 12 har det, og da ville han på 6 ha det og. For å lage morsomme fjes og skrive. Han har kun familie på da, selvsagt. Han har og tiktok, med søstra, broren og meg som følgere. Han ELSKER å lage danser og kan holde på en evighet! Han lærer masse engelske sanger og han er faktisk naturlig ganske rå på rytmer, så han får utløp for det der :)

Anonymkode: 2784c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI. Hadde jeg vært trygg på at det bare ble brukt med søsken og familie kunne jeg vurdert det. Mye mobbing foregår på snap. Var en kjenpestygg sak her i fjor der en jente hadde blitt brutalt mobbet og hengt ut over flere måneder. De voksne ante ingenting. Moren til mobbeofferet kom over det ved en tilfeldighet. Hun fikk tatt skjermbilder og filmet med sin mobil mens filmer ble spilt av. Det ble rimelig hett rundt ørene på noen av mobberne. Takk og lov hadde mobbernes foreldre skikkelig baller. 
Jeg tenker at aldersgrense på snap burde vært enda høyere. 

Anonymkode: 9329d...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NEI. Hadde jeg vært trygg på at det bare ble brukt med søsken og familie kunne jeg vurdert det. Mye mobbing foregår på snap. Var en kjenpestygg sak her i fjor der en jente hadde blitt brutalt mobbet og hengt ut over flere måneder. De voksne ante ingenting. Moren til mobbeofferet kom over det ved en tilfeldighet. Hun fikk tatt skjermbilder og filmet med sin mobil mens filmer ble spilt av. Det ble rimelig hett rundt ørene på noen av mobberne. Takk og lov hadde mobbernes foreldre skikkelig baller. 
Jeg tenker at aldersgrense på snap burde vært enda høyere. 

Anonymkode: 9329d...00b

Men de stygge sakene foregår også når de er eldre. Dessverre. Og man får ikke gjort noe med det. Egentlig burde snapchat vært forbudt!

Anonymkode: 2784c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de stygge sakene foregår også når de er eldre. Dessverre. Og man får ikke gjort noe med det. Egentlig burde snapchat vært forbudt!

Anonymkode: 2784c...e59

Er faktisk enig. Vi trenger ikke en kanal av denne typen. Men som oftest klarer voksne folk å bruke den slik den er ment da. 

Anonymkode: 9329d...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er faktisk enig. Vi trenger ikke en kanal av denne typen. Men som oftest klarer voksne folk å bruke den slik den er ment da. 

Anonymkode: 9329d...00b

Ja, heldigvis! Mitt barn har blitt drapstrua via snapchat. Og hengt ut på det groveste hvor hun ble slått ned på åpen gate, filmet og spredd rundt. Vi bor på Østlandet, videoene endte opp i trønderlag! Det er helt sinnsykt.

Anonymkode: 2784c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/skole/?mediaId=22927&page=search&q=Ludwig sandell

 

Se disse filmene, først alene, så sammen med 10 åringen. Så kan dere snakke om hvor lurt det er med Snapchat for barn. 

Vi hadde Ludwig Sandell på besøk på skolen (barneskole), og omtrent samtlige slettet appene etter dette 

Anonymkode: 8fb10...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...