Gå til innhold

Så skuffet over meg selv, tatt nok en sykedag pga angst!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt opp nesten alle sykedagene mine nå. Pga en lammende redsel som oppstår når jeg får melding fra jobb, rett før jeg drar hjemmefra, om at jeg blir omplassert til å andre arbeidsoppgaver/andre klasser,  som jeg er totalt uforberedt på og aldersgrupper jeg er ukomfortabel med. 
Det er forventet i læreryrket at man skal kunne la seg flytte på ved behov. Der jeg jobber er det konstante flyttinger rundt omkring, ved sykdom i personalet. Flere ganger i uken må jeg stille uforberedt for å undervise andre trinn enn det jeg er utdannet/kompetent til. Noen liker kanskje sånne utfordringer og ‘variasjon’? Jeg knekker sammen i gråt og skjelving fordi jeg vet at dagen min, som etter planen skulle være en grei og planlagt dag, går i grus, og at jeg kommer til å dra hjem som et utslitt vrak og må være mamma til barn som krever sitt.
Jeg bruker alltid avspenningsteknikker og pusteøvelser for å forberede meg til slike dager (ellers hyperventilerer jeg). Likevel har jeg erfart mange ganger nå at jeg blir så oppbrukt og sliten av uforutsigbarhet og ukjente situasjoner, at jeg ikke takler mer. Reaksjonen min er gråt og sinne på meg selv, fordi jeg ikke er like ‘flink’ til å takle dette som det er forventet at jeg skal være. Oftere og oftere tenker jeg at jeg må slutte i læreryrket pga dette, selv om jeg liker yrket og er flink med mine elever, så fremt dagene går som planlagt. Kanskje jeg bare må gi opp. Er sint, skuffet og lei av meg selv, og ligger bare hjemme og gråter.

Anonymkode: 3c0b3...b95

Fortsetter under...

Skrevet

ÅÅÅ jeg skulle så ønske du satt her så jeg kunne snakket med deg....

Det finnes jo hjelp for dette. Jeg har hatt det likt.

Redningen min: fortell dette, fortell det til lederen. Gjerne til alle du jobber med. Fortell hvordan du har det og hvordan du kan jobbe igjennom dette. Jeg sa det på et møte vi hadde.