Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Foretrekker du å lese litteratur på brett eller som fysisk bok? Og hvor mye leser du på et år? Jeg vil ha fysisk bok, leser mye, et sted mellom 50-100 romaner i året pluss fag. Anonymkode: a025c...f03
frk Nilsen Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Ja takk begge deler! Jeg liker å lese, men er mer ferieleser. Leser mye i feriene. Har mange bøker på kindle, alltid 6-7 uleste, like også å lese fysisk bok og kjøper tradisjonelle bøker i tillegg til de jeg har på kindle. Kindle er genialt på ferie, slipper å ta med mass bøker i kofferten.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Bok. Helt klart bok. Jeg mister fort tråden og interessen når jeg leser på lesebrett/ipad. Vet ikke hvorfor. Lese på brett gjør jeg kun i situasjoner hvor jeg ikke har annet valg. Lese i bok gjør jeg for å kose meg og fordi det er spennende og oppslukende. Jeg leser ca 30 bøker året nå, tror jeg. Før leste jeg mye mer. Men er nå alene med barn og har hverken tid eller overskudd til å holde på sånn. Anonymkode: 2b2db...288
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 Alltid bok. Skjerm trigger migrene, men slipper dessverre ikke unna den i jobbsammenheng. Så når jeg skal lese for kos så er det kun bok som gjelder. Leser kanskje rundt 20-30 bøker i året, veldig periodevis. Anonymkode: e725f...342
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 Det er mest praktisk med lesebrett. Tar ikke mye plass og jeg kan lese i mørket. Leser ofte utenfor rommet til datteren min når hun har lagt seg og da må det være mørkt. Men, jeg kjøper som oftest bøker på loppemarked eller bokmarked, og derfor blir det mest bøker på meg. Leser ca 30-40 bøker i året. Anonymkode: ec30a...a8a
Daquiry Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 Kindle Paperwhite er helt fantastisk! Anbefales på det varmeste. Ikke sterkt lys og man kan lese i solsteiken. Så slipper du å drasse med deg mange tunge bøker.
Himmel og hav Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Jeg liker både bok, lesebrett og lydbok, avhengig av situasjonen. På reise er det genialt med lesebrett, når jeg skal gjøre kjedelige ting som husarbeid, maling, gå på mølle er lydbok gull, og hjemme i sofaen er det fint med ei vanlig bok. Har ofte tre bøker i gang på en gang, så jeg konsumerer vel ca 30 bøker pr.år. Leser absolutt mest i ferien. Nyter å sitte på stranda med ei bok og late meg.
MTF Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 Jeg leser kun bøker i papirutgave, men har vurdert å skaffe meg Kindle til reiser og lignende, for halve kofferten fylles jo med bøker ;-P Mamma har en Kindle som hun er veldig fornøyd med i hvert fall - jeg har bare ikke kommet meg så langt enda. Liker godt å lese vanlige bøker da, er noe med å bla i en bok. Jeg leser mye, en bok i uken/hver annen uke (kommer an på hvor tykk den er;-)) blir det sikkert - året rundt. Leser på bussen til og fra jobb, og foretrekker ofte en god bok fremfor å se tv/film om kvelden. Leser alltid minst en halvtimes tid på sengen om kvelden også.
Mia_73 Skrevet 13. februar 2020 #12 Skrevet 13. februar 2020 Siden jeg har fått ordentlig lesebrett er det stor sett ebøker. Tenkte det ville bare være noe for ferie slik at man slipper å ta med så mye men er så fornøyd at jeg sjelden leser papir. De som er nye har jeg fått i gave.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #14 Skrevet 13. februar 2020 Begge deler, men er så helsikkes lei av å stirre på skjerm mye, så det er befriende å lese fysisk bok. Velger det mer og mer. Anonymkode: cc604...f39
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #15 Skrevet 13. februar 2020 Alltid bok Leser mye, i snitt 1-2 bøker i uka. Jobber i bokhandel da, så jeg har tilgang på alt av bøker hele tiden og liker være oppdatert så jeg kan diskutere litteratur med kundene. Anonymkode: 32e8a...389
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #16 Skrevet 13. februar 2020 Bok. Brett funker fint på ferie etc så slipper man å pakke så mye men jeg velger helst bok. Anonymkode: 4f35e...8c7
Superdolly Skrevet 13. februar 2020 #18 Skrevet 13. februar 2020 Ja takk, begge deler. Jeg har en Kindle og blir slett ikke sliten av å lese på den slik jeg blir av å lese på pc eller nettbrett. Den er genial å ha med på ferie, for den veier lite og tar nesten ikke noe plass men rommer masse masse bøker. Så låner jeg bøker på biblioteket og jeg kjøper meg bøker. Jeg har også oppdaget at man kan låne bøker via nasjonalbibliotekets nettsider, men da må jeg lese på pc så det går ikke så fort. Jeg blir litt sliten i øynene.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #19 Skrevet 13. februar 2020 Alltid bok! Elsker lukten av bøker! Er så glad i alle de rufsete bøkene mine som står i bokhylla. De har vært med på både reiser og minner meg om ulike faser i livet. Det er så hyggelig å bla i dem og finne ting jeg har streket under, kommentarer i margen og andre ting jeg eller andre har skrevet Anonymkode: 86b02...0c4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #20 Skrevet 13. februar 2020 Takler ikke bok. For mye stress. Anonymkode: 07918...1d2
frk Nilsen Skrevet 13. februar 2020 #21 Skrevet 13. februar 2020 6 timer siden, MTF skrev: Jeg leser kun bøker i papirutgave, men har vurdert å skaffe meg Kindle til reiser og lignende, for halve kofferten fylles jo med bøker 😜 Mamma har en Kindle som hun er veldig fornøyd med i hvert fall - jeg har bare ikke kommet meg så langt enda. Liker godt å lese vanlige bøker da, er noe med å bla i en bok. Jeg leser mye, en bok i uken/hver annen uke (kommer an på hvor tykk den er;-)) blir det sikkert - året rundt. Leser på bussen til og fra jobb, og foretrekker ofte en god bok fremfor å se tv/film om kvelden. Leser alltid minst en halvtimes tid på sengen om kvelden også. Spør om du kan få låne den så får du sjekket hvordan en kindle er for deg. Jeg synes kindle er genialt når jeg reiser kollektivt, du trenger ikke å huske bokmerke eller lage eseløre. Hvis du laster ned appen på telefonen kan du også lese på mobilen om du har glemt kindelen i farta
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #22 Skrevet 13. februar 2020 Lesebrett! Jeg har hatt Kindle i 10 år nå, har aldri sett meg tilbake! ❤️ Anonymkode: 417d4...fca
prekæs Skrevet 13. februar 2020 #23 Skrevet 13. februar 2020 Kun bøker, med unntak av bøker på cd når jeg kjører langt.
gale damen Skrevet 13. februar 2020 #24 Skrevet 13. februar 2020 Bok. Jeg har en kindle, men er ikke så glad i den. 2-3 bøker i uka på en normal uke, tenker jeg. Mer i ferier, mindre i perioder der jeg jobber dobbelt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #25 Skrevet 13. februar 2020 De få gangene jeg leser så er det i papir. Har noen perioder der jeg leser en bok på noen få dager, raser igjennom bøkene så tar jeg ikke i en bok på lang tid igjen. Ungene skjønner ikke hvorfor jeg liker å ha endel bøker i bokhylla som faktabøker, fuglebøker, matbøker osv, for jeg kan jo bare google sier de. Men når jeg først skal finne fem noe i en bok, så blir jeg gjerne sitte og titte og lese lenge. Nå vet jeg 15åringen har en bok om stjerner og planeter på senga. Jeg husker ikke hva hun spurte om i forrige uke, men jeg fant det i en bok. Nå er den straks lest fra perm til perm, og hun syns slike bøker er teit å ha. Anonymkode: 94a5f...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå