Gå til innhold

Dere som har katt og bruker Everclean kattesand...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type liker dere best?

Vi fikk kattunge før jul og prøvde en type som var til kattunger og langhårete katter (litt større korn i sanden), den luktet kjempegodt, nesten som vaskepulver. Når jeg var ute og handlet nå sist, tok jeg Total Cover. Den lukter ingenting, støver mer og synes ikke den tar lukten like godt.

Hva er deres erfaringer med denne type kattesand?

Anonymkode: 78960...952

Fortsetter under...

Skrevet

Tror vi brukte lavendel. Hvorfor aner jeg ikke, men mannen som kjøpte og da var det den. Jeg likte ikke at det luktet, men men. 

Anonymkode: 91a52...f2a

Skrevet

Jeg bruker den som heter Less Trail som er litt mer grovkornet enn Total Cover. Total Cover er finkornet og støver sikkert mer. Jeg har sånn matte foran kassen som samler ganske mye av sanden som evt kommer utenfor kassen. Syns Less Trail lukter godt, litt som vaskepulver kanskje. Sikkert den du hadde først. Har også prøvd den som lukter Lavendel, syns den lukter litt mye og er finkornet. 

Skrevet

Jeg bruker også Less trail. Den er ekstrem sparsom og jeg har også slik matte foran som samler det meste. 
Men jeg har en veldig rotete kattunge selv med tak og dør. Men synes ikke den lukter eller støver så mye. Jeg brukte et merke fra Plantasjen som støvet enormt og som ikke fungerte godt nok til å klumpe tisset. 
Er så glad for å bytte. 

Skrevet

Den røde syns vi er best, husker ikke hva den heter. Den støver lite, det blir mindre sand rundt om, den klumper best og lukter minst. Har vært igjennom alle etterhvert.

Anonymkode: 2af73...763

Skrevet

Kattunger skal ikke ha sand som klumper. De er mer uvørne, og smaker på det meste. Sand som klumper seg i magen kan være farlig. 

Her hjalp det veldig da de som litt større begynte med kattedo med toppåpning. Når de hopper opp på «taket», blir mesteparten av sanden igjen der. 

Anonymkode: 0329a...6cb

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...