Gå til innhold

Dere som er godt kjent i Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å kjøpe leilighet ved stensparken? Har tenkt på utleie, og benytte selv innimellom. Har to små barn.

Anonymkode: 08ce1...889

Fortsetter under...

Skrevet

Veldig fint! Koselig område, ekstremt sentralt. Noen litt mørke leiligheter (særlig stensgata), enkelte ganske trafikkerte områder (bislettrundkjøringen og theresegate/pilestredet) Vil få leid ut LETT! Høy pris i området, men det er jo en grunn til det 🙂 

Anonymkode: 42980...921

Skrevet

Øst eller vest for parken?

Anonymkode: 9f66e...8c5

Skrevet

Fint område, høye priser

Anonymkode: f5f88...8bd

Skrevet

Nydelig område, veldig sentralt og med en vakker park. Høyt prisnivå. Jeg ville aldri bodd der (eller noe sted innenfor ring to) med barn, men bevares, folk er annerledes enn meg.

Skrevet

Kjempefint. Trikkestøy i Thereses gate, rolig ellers. 

Anonymkode: 8d107...f9f

Annonse

Skrevet

Kjenner mange som bor med unger i området, de bruker Stensparken mye og lever et fint liv. 

Anonymkode: 97816...7d4

Skrevet

Takk for svar dere!:) 

Hvordan er det på Fredensborg? Er det hyggelig strøk også?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Veldig!

Anonymkode: 06bd0...32c

Skrevet

Jeg ville heller valgt området rund Stensparken enn Fredensborg. 

Vi har bodd ved Stensparken da vi hadde små barn. Det var hyggelig og praktisk, men vi flyttet da sønnen vår begynte på skolen. Noe vi ikke har angret på.

Anonymkode: f4bf5...ca3

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt mer raklete, mer sentrumsproblemer som narkomane og nattebråk, mindre grønt. Men veldig sjarmerende strøk. Sentralt. 

Anonymkode: 42980...921

Skrevet

Stensparken: Fint område, sentralt, noenlunde egnet for barn. Finner du en leilighet med en god og skjermet beliggenhet er det et av de beste stedene i Oslo. Fredensborg: Sentralt, vakre gamle gårder, kort vei til uteliv og morsomme butikker/kafeer, men ganske røft og en del bråk og sentrumsproblemer. En del rusmisbrukere i området. Ville ikke bodd der med barn, men tenker ellers at det er et spennende strøk. Egner seg f.eks for et ungt par som vil bo sentralt og utforske hva Oslo har å by på.

Anonymkode: 2e8f2...c21

Skrevet

Leiligheten vi har sett på ligger i Theresesgate, regner med det er mye støy da?😑 Vinduene vender ut mot Theresesgate. 

Hvilke steder vil dere anbefale? Vil gjerne ha leilighet som er sentral, men ikke i sentrum. Som har baker, kafeer og slikt i nærheten. 
Grünerløkka er det bedre synes dere?

Vi skal ikke bo der permanent.

Annonse

Skrevet

Jeg kunne godt bodd i Thereses gate, men ville sjekket støyisolering/vinduer nøye og vært obs på trikkestøyen. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne godt bodd i Thereses gate, men ville sjekket støyisolering/vinduer nøye og vært obs på trikkestøyen. 

Glemte anonymknappen, men pytt sann:)

Vi liker å høre litt liv, men ikke hvis det er bråk😑 Håper trikken kjører forbi når vi er der.

Takk for svar.

Skrevet (endret)
1 time siden, Twintipp skrev:

Leiligheten vi har sett på ligger i Theresesgate, regner med det er mye støy da?😑 Vinduene vender ut mot Theresesgate. 

Hvilke steder vil dere anbefale? Vil gjerne ha leilighet som er sentral, men ikke i sentrum. Som har baker, kafeer og slikt i nærheten. 
Grünerløkka er det bedre synes dere?

Vi skal ikke bo der permanent.

Det er jo trafikk og trikk. Flytt oppover mot Adamstuen og/eller vekk fra selve Theresesgate. Det er kjempefint og stille i Stensgate, Sofies gate og Vidars gate, og med gode vinduer lever man sikkert bra i Theresesgate også, men da ville jeg nok ønsket meg soverom mot bakgård. 

Grünerløkka er tusen ganger mindre hyggelig enn området Bislett-Adamstuen-Lindern.

Endret av sug lut
Skrevet (endret)

Ville absolutt ikke bodd på Fredensborg med barn, og hverken med eller uten barn i de nybyggene der. De er skikkelig fæle, synes jeg. Theresesgate er hyggelig, men gjør som andre sier over her, sjekk hvordan støyen er fra trikken. Stensparken er trivelig, men tror det er veldig varierende hvor mye privat uteområde (dvs bakgård) som er tilgjengelig i området der. På Grünerløkka er det mange perler av noen bakgårder, så der kan man finne leiligheter som er veldig barnevennlige. Det er min bydel, da, så mulig jeg ikke er helt objektiv. 😇

Endret av ostepop123
Skrevet

Fagerborg er fint og rolig, og ikke så langt unna Stensparken :) 

Anonymkode: a8d46...682

Skrevet

Jeg har bodd i Theresesgate og trivdes veldig godt i området, men det ER mye støy fra trikken. Den begynner å gå tidlig og slutter å gå sent. Hvis jeg skulle valgt nå ville jeg definitivt ikke valgt Theresesgate, men en av de mer skjermede sidegatene. Elsker Bislett/Adamstuen-området og savner å bo der med jevne mellomrom ❤️

Anonymkode: 0ab77...1a0

Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten dere🤭 Mannen min lurer veldig på hvor jeg har fått all denne informasjonen fra🙈 

Jeg synes Grünerløkka er fint i nærheten av Parkteateret der, noen som vet noe om det? 
Mannen min jobber i Oslo så han skal være der litt og vi i helger og sånt, så ikke permanent. Men, må kunne trille til en lekeplass etc.

Takk for alle tips. Da er Adamstuenområdet og Bislett fine steder om jeg har forstått det rett?❤️

Skrevet
8 minutter siden, Twintipp skrev:

Hva skulle jeg gjort uten dere🤭 Mannen min lurer veldig på hvor jeg har fått all denne informasjonen fra🙈 

Jeg synes Grünerløkka er fint i nærheten av Parkteateret der, noen som vet noe om det? 
Mannen min jobber i Oslo så han skal være der litt og vi i helger og sånt, så ikke permanent. Men, må kunne trille til en lekeplass etc.

Takk for alle tips. Da er Adamstuenområdet og Bislett fine steder om jeg har forstått det rett?❤️

Adamstuen, Bislett og Fagerborg. 

Grunerløkka elskes jo av de fleste og dere kom sikkert til å trives. Men igjen ville jeg i hvert fall ikke bodd ut mot trikketraseene.

Skrevet

Hva med området Uranienborg/Briskeby. Veldig hyggelig område med kort vei til byen, nær Frognerparken og du sykler til stranda på 15 minutter. 

Anonymkode: 9f66e...8c5

Skrevet
7 minutter siden, sug lut skrev:

Adamstuen, Bislett og Fagerborg. 

Grunerløkka elskes jo av de fleste og dere kom sikkert til å trives. Men igjen ville jeg i hvert fall ikke bodd ut mot trikketraseene.

Ok. Takk for svar! Nei, det er sant.. hadde ikke engang tenkt på det som et problem🤭

Skrevet
17 minutter siden, Twintipp skrev:

Adamstuen, Lindern og Fagerborg er fint, Bislett også. I området et stykke ovenfor Parkteatret er det et kjempefint kvartal som ser veldig stusslig ut fra utsiden, men som er nydelig på innsiden, her hvor jeg har satt den røde markøren (om jeg har fått dette til altså): https://www.google.com/maps/dir//59.9281295,10.7603509/@59.927995,10.760055,290m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e2 Det er også en kjempestor og fin bakgård i kvartalet som ligger mellom Sofienberggata/Grünersgt/Fossveien/Markveien. Det er sikkert flere også som jeg ikke vet om! Rodeløkka er også veldig hyggelig, og derfra er det kort vei til lekeplassen i Sofienbergparken, som er mye brukt og hvor det er lett å finne nye venner.

Skrevet
3 minutter siden, ostepop123 skrev:

Adamstuen, Lindern og Fagerborg er fint, Bislett også. I området et stykke ovenfor Parkteatret er det et kjempefint kvartal som ser veldig stusslig ut fra utsiden, men som er nydelig på innsiden, her hvor jeg har satt den røde markøren (om jeg har fått dette til altså): https://www.google.com/maps/dir//59.9281295,10.7603509/@59.927995,10.760055,290m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e2 Det er også en kjempestor og fin bakgård i kvartalet som ligger mellom Sofienberggata/Grünersgt/Fossveien/Markveien. Det er sikkert flere også som jeg ikke vet om! Rodeløkka er også veldig hyggelig, og derfra er det kort vei til lekeplassen i Sofienbergparken, som er mye brukt og hvor det er lett å finne nye venner.

Kjære vene, tusen takk for all hjelp!!!👏🏻 Har lagret og screenshottet her. 
Da leter vi primært i disse områdene...❤️

Igjen, tusen takk for at dere tok dere tid☺️🙏🏼🙏🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...