Gå til innhold

Jeg har FLASS OG KLØR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min så at jeg har masse små biter av tørr hodebunn i hele hodet. Og jeg kløøør. Jeg kan få det til å snø om jeg rister håret, jeg er atopiker og tørr stort sett på hele kroppen...

Head and shoulders FÅR jeg flass av. Tåler ikke sterke parfymer og blomster og sånne ting, men hva kan jeg ha i håret (på hodebunnen) for å hanskes med flasset? Har prøvd å vaske håret sjeldnere, det gjorde bare vondt verre :o Og det er etter en periode der jeg ikke fikk lov av legen å dusje (pga en undersøkelse) at dette har tatt veldig av. Er sjekka for lus ;)

Men finnes det noe jeg kan ha i håret som er f.eks. parfymefritt? Eller noen kjerringråd som ikke innebærer frukt? Hvis jeg kliner inn håret med matolje, vil det hjelpe? 

Anonymkode: e99b3...da6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har seboreisk eksem og bruker Fungoral shampo i de periodene jeg klær og flasser. 

Jeg blir verre når jeg er stresset, har spist sukker, drukket alkohol. Typisk er utbrudd tirsdager etter en helg med god mat og drikke 🙄

Anonymkode: 359c0...663

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fornøyd med Vichy Shampo mot tørr hodebunn. Tror den heter noe med treatment Shampo.

Har også lurt på denne fra samme merke, men ikke prøvd enda 

https://www.farmasiet.no/product/941736/hud-og-haar/haarpleie/vichy-dercos-peel-antiflass-sjampo?gclid=CjwKCAiA4Y7yBRB8EiwADV1haatSmvvgXwbJVqbVpr0WmzYRLeDPAIED7mPKpN0lmA3LQ6hyuJnfBxoCYZQQAvD_BwE

Anonymkode: 0c406...b93

Skulle til å skrive samme som deg👌 Den er så god! 

Skrevet

Jeg har testet alt fra dyre frisørshamper, vichy, fungoral osv. Det jeg faktisk har landet på etter tips fra ei på apoteket er Boots sin egen billigshampo som du får i de grelle fargene og lukter smågodt (eple, jordbær og mandel tror jeg det er) Den har gjort underverker for min del. 

Anonymkode: f96fd...aa9

Skrevet

Jeg har også atopisk hud og tåler overhodet ikke parfymerte matbutikksjampoer, klør i hodebunn bare jeg tenker på det.

Head and sholders er jo for de med flass, det er en sopp i hodebunnen, så den hjelper jo overhodet ikke for oss som har tørr og sensitiv hud.

Jeg bruker vishy fra apoteket, det er den som fungerer best for meg (jeg har prøvd flere både fra apotek, frisør og helsekost som er for sensitiv og kløete hodebunn)

Anonymkode: 70173...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...