Gå til innhold

Velger dere allergivennlig dyne til barna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Allergivennlig, som i at vi har valgt dundyner av god kvalitet, ja. Det handler ikke så mye om allergi men mer om at jeg vil unngå fukt, klamhet og gode leveforhold for midd. Det er mindre risiko for dunallergi enn for allergi mot midd, men valget er vel først og fremst basert på komfort.

40 minutter siden, amandine skrev:

Allergivennlig, som i at vi har valgt dundyner av god kvalitet, ja. Det handler ikke så mye om allergi men mer om at jeg vil unngå fukt, klamhet og gode leveforhold for midd. Det er mindre risiko for dunallergi enn for allergi mot midd, men valget er vel først og fremst basert på komfort.

Mindre risiko... basert på? Familiehistorikk og grundig utredelse av samtlige slektsmedlemmer, eller bare ren statistikk (sprøyt)?

Anonymkode: 5ebb0...3e7

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mindre risiko... basert på? Familiehistorikk og grundig utredelse av samtlige slektsmedlemmer, eller bare ren statistikk (sprøyt)?

Anonymkode: 5ebb0...3e7

Oj. Basert på at jeg egentlig trodde alle visste at middallergi er ganske vanlig? Og det er vel ikke dun-allergi? 

https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/midd/ 

Og spydighetene dine faller på stengrunn, bare for å ha sagt det. 

2 hours ago, Anonym bruker said:

Til nyfødt da? 

Anonymkode: a2b56...5be

Dun. Også fordi det er så mye lettere enn syntetisk.

Men du trenger ikke å kjøpe alle størrelser. Den aller minste er ikke nødvendig. Min på 1.5 bruker voksenstørrelse, og har gjort det lenge 

Anonymkode: d758a...bf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...