Gå til innhold

Spleis må man gå ut med navn? Er i krise og ser ingen utvei

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, men hun har mange barn som er små. De har hun vel fått under AAP må man tro. En bør vurdere om man har råd til så mange barn før man får dem. 

Anonymkode: 5e9b4...22b

Det vet vi jo ikke.

Anonymkode: df05d...49b

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kontakt gjeldsrådgiver i kommunen kl 0900 imorgen. Avtal også et møte med banken.

Hvem er det som begjærer tvangssalg? Hvem skylder dere 200 000?

Dersom dere har fått brev fra namnsmannen kan dere ikke selge huset selv nå, det er for seint. 

Anonymkode: 46bee...1b6

Det er ikke for sent. Man kan til og med starte salg etter at tingretten har startet tvangssalg

Anonymkode: d3841...af8

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet vi jo ikke.

Det er mye som tyder på det, jo. 

Hun og mannen har tatt elendige valg. Som man reder, ligger man.

Anonymkode: 86c2e...d21

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet vi jo ikke.

Nei, men hun sier de er små. Hvis hun har hatt rett til AAP, har hun hatt dette i 4 år. Uti fra at alle barna er små, må jo opp til flere av dem være født mens hun har hatt AAP.  Hun hadde ikke mistet AAP før makstid om hun oppfyller kravene. 

Anonymkode: 73bb7...a9d

Blir helt sjokkert av svarene i denne tråden. Å miste hjemmet sitt må være en av de verste tingene som kan skje! HI har nok ikke VALGT å bli syk. Og å spekulere i når barna kom og hvorfor er bare smålig... 

Lykke til i prosessen, HI. Det kommer noen ganske ok råd innimellom alt her, blant annet å selge huset selv om dere har mulighet til det for å unngå for stort tap. Ellers: ta kontakt med noen som kan hjelpe. I verste fall så send en melding til han i luksusfellen, alt må være bedre enn å miste hjemmet sitt. 

Anonymkode: 06c36...cd8

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men hun sier de er små. Hvis hun har hatt rett til AAP, har hun hatt dette i 4 år. Uti fra at alle barna er små, må jo opp til flere av dem være født mens hun har hatt AAP.  Hun hadde ikke mistet AAP før makstid om hun oppfyller kravene. 

Det er ikke så enkelt altså, man får bare forlenget AAP hvis Nav mener man  fyller kriteriene, man får ikke automatisk 4 år. Og som vi alle har sett i det siste, så gjør Nav mye feil.

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg syns det er grenser for tigging. Har man «dummet seg ut» får man ta konsekvensene av det. Det betyr ikke at jeg ikke har sympati for situasjonen, det er sikkert beintøft og vondt å stå i. Men det er ikke mitt ansvar og jeg ville aldri støttet en slik Spleis. 

Anonymkode: 00e3b...030

Hvordan mener du at hi har dummet seg ut?

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for forståelsen... 

Anonymkode: d3bf8...959

Selg huset før det går på tvangssalg. I beste fall får dere inn noen få tusen på spleis med et slikt formål. 

Anonymkode: bd66a...9d5

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke så enkelt altså, man får bare forlenget AAP hvis Nav mener man  fyller kriteriene, man får ikke automatisk 4 år. Og som vi alle har sett i det siste, så gjør Nav mye feil.

De har likevel visst om sin økonomiske situasjon i over et år uten å gjøre nødvendige grep. Man får ikke gjeld på 200 000 over natta, og de har nok visst at huset hang i en tynn tråd lenge. At hi først nå får hodet ut av sanda er faktisk hennes eget problem. 

Anonymkode: 1e395...9bc

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver jo at hun må oppfylle kriteriene/kravene NAV stiller. Hvis hun ikke gjør det, er hun enten ikke syk nok, eller hun har ikke fulgt aktivitetskravene. Siden hun har gått på AAP, har hun fylt inngangskriteriene. Enten har hun gått makstid eller så har noe skjedd som gjør at hun ikke lenger fyller kravene. Uansett er det dårlig dømmekraft ute og går. 

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver jo at hun må oppfylle kriteriene/kravene NAV stiller. Hvis hun ikke gjør det, er hun enten ikke syk nok, eller hun har ikke fulgt aktivitetskravene. Siden hun har gått på AAP, har hun fylt inngangskriteriene. Enten har hun gått makstid eller så har noe skjedd som gjør at hun ikke lenger fyller kravene. Uansett er det dårlig dømmekraft ute og går. 

Hvor mange ganger har vi ikke hørt om folk som får avslag selv om de er syke, hvor det er godt dokumentert av fastlege og spesialister. Om det er skjedd her, aner jeg jo ikke, men å automatisk mene at hi må ha gjort noe galt, og at Nav ikke kan ha gjort det, synes jeg er rart.

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange ganger har vi ikke hørt om folk som får avslag selv om de er syke, hvor det er godt dokumentert av fastlege og spesialister. Om det er skjedd her, aner jeg jo ikke, men å automatisk mene at hi må ha gjort noe galt, og at Nav ikke kan ha gjort det, synes jeg er rart.

Uansett årsak, har HI utvist dårlig dømmekraft. HI er en midlertidig stønad som kan bli borte på dagen, så det passer ikke inn med familieforøkelser eller huskjøp. Det er naivt å tro at ting bare ordner seg. Man må ta grep før man står med møkk til nakken. 

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett årsak, har HI utvist dårlig dømmekraft. HI er en midlertidig stønad som kan bli borte på dagen, så det passer ikke inn med familieforøkelser eller huskjøp. Det er naivt å tro at ting bare ordner seg. Man må ta grep før man står med møkk til nakken. 

Det er jeg ikke uenig med deg hi, og det med huskjøp midt oppi det hele får jeg ikke helt til å stemme.

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du at hi har dummet seg ut?

Å ikke ta grep om egen økonomi før det går til tvangssalg. Å få så mange barn uten å være økonomisk sikret (derfor mange av oss har uførforsikring feks). 

Anonymkode: 00e3b...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...