Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 Når folk sier "Lykke til" til feks høygravide, er dette ment utelukkende positivt? Hvordan ville du tatt det? Anonymkode: d82bd...d6f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Positivt, selvfølgelig. Lykke til med innspurt, fødsel, barsel, helsa. Et ønske om hell, lykke og kjærlighet. Anonymkode: 9f218...b30
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 Hvordan i alle dager klarer du å få det til å høres negativt ut? Anonymkode: ae23e...5a7
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 Det kan da ikke oppfattes noe annet enn positivt vel? Anonymkode: 7b37c...c44
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Jeg skrev lykke til i en annen tråd litt tidligere. Med det så mente jeg: Håper siste del av svangerskapet går bra og at alle utfordringer ordner seg. Hvordan kan man tolke det som noe annet enn positivt? Føler du det er sarkastisk, og at man vil andre vondt? Anonymkode: 6d159...ab8
Pobie Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Det er selvfølgelig positivt, med mindre det sies i er tonefall som tilsier at det ikke er positivt ment.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Har en dødfødsel bak meg. Sier ofte Lykke til i stedet for gratulere. Fordi jeg føler at å gratulere er å anta at alt kommer til å gå bra og jeg er veldig pesimistisk. Anonymkode: a5422...cc9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 Oppfatter det kun som positivt. Sier ofte lykke til med siste med siste innspurt til høygravide venner. Anonymkode: 5f4a7...c30
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Når til og med «lykke til» kan tolkes negativt er det snart på tide at mennesker slutter å snakke til hverandre. Anonymkode: 15f2e...5df
sug lut Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Et spørsmål som ingen ville funnet på å stille før det herrens år 2020... Gratulerer, hi.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Å herregud. Det er mye rare folk her inne. Hvordan i himmelens navn klarer du å lure på hva man mener med lykke til? Anonymkode: b3ba4...f9f
*Miss Marple* Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Jeg trodde på en måte at meningen ligger i ordene...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 Hvor skadet er man om man klarer å få til å tolke ‘lykke til’ negativt? Anonymkode: c991f...c7a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en dødfødsel bak meg. Sier ofte Lykke til i stedet for gratulere. Fordi jeg føler at å gratulere er å anta at alt kommer til å gå bra og jeg er veldig pesimistisk. Anonymkode: a5422...cc9 Jeg tenker at når man sier det på denne måten så kan det nok oppfattes litt negativt. Det er kanskje noe sånt hi sikter til Anonymkode: c6450...a32
Jadzia Dax Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Jeg trodde på en måte at meningen ligger i ordene... På en måte skulle man jo tro det. Det er det som er så vanskelig med skriftspråk. Når jeg skriver «lykke til» til noen i god mening, bruker jeg ofte et bak. Eller en 🤩/😍. Jeg er nok relativt miljøskadet av emoji/smiley generasjonen. Skriver jeg «lykke til» sarkastisk, har det somregel «.....» etter seg. Man må jo kjenne meg for å vite dette, og dermed brukes det som en intern sjargong. Jeg tenker ofte over det når jeg skriver formelle e-poster på jobb. Feks: «Ha en god helg!» skriver jeg, men savner å putte på en bak der 😂 Gjør selvsagt aldri det i formelle e-poster, men jeg føler meg nesten litt frekk med bare et ! bak 😂 Men nå er jeg en merkelig skrue da 😂
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 Jeg sa lykke til, til svigerinnen som er høygravid i disse dager. Og mannen hadde fått kjeft samme dag pågrunn av det. Jeg derimot mente lykke til som med siste innspurten og ikke noe vondt. Derfor spurte jeg her inne 🤯 Anonymkode: d82bd...d6f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sa lykke til, til svigerinnen som er høygravid i disse dager. Og mannen hadde fått kjeft samme dag pågrunn av det. Jeg derimot mente lykke til som med siste innspurten og ikke noe vondt. Derfor spurte jeg her inne 🤯 Anonymkode: d82bd...d6f Haha. Jeg visste det kom til å komme, noen jeg sa det til ble sur..... 😂😂😂 Anonymkode: b3ba4...f9f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha. Jeg visste det kom til å komme, noen jeg sa det til ble sur..... 😂😂😂 Anonymkode: b3ba4...f9f Gravide blir sure for ingenting, da. Med det sagt trenger de virkelig lykke til 😂 En fødsel er et helvete, og tiden fra 0-5 år er også et mareritt med null søvn, trass og masse sykdom fra bhg. Weeeee. Når de begynner på skolen kan man slappe av litt mer. Anonymkode: 041a1...4cd
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 Jeg og mannen prøver å få barn, og med fødsel hos svigerinnen så ønsket jeg lykke til, men som en som ikke har gått igjennom en graviditet selv eller har barn, så var jeg litt usikker på om jeg hadde tråkket i salaten. 🤷♀️ Anonymkode: d82bd...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå