Gå til innhold

Noen som har sett Ragnarok på Netflix?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, jeg syns den var treg og litt rar, men ble samtidig hektet🙈 Det var flere ting som ikke var logiske, språket var litt så der, men alt i alt så måtte jeg se den ferdig og jeg lurer på om det kan komme en sesong til. Ser den ikke får særlig gode kritikker, men det er jo ikke alltid anmeldere i aviser ol er enig med resten av folket😅 

Hva syns dere andre som har sett den?

Anonymkode: 003aa...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også den var litt rar. Virket litt som en serie laget for niåringer, men krydret med vold og sex for å tilpasses voksne. Litt for enkel og tynn. 

Anonymkode: 653b4...c1e

Skrevet

Vi satt hele tiden og ventet "Nå skjer det...."  HVA vi ventet på skal skje, det vet jeg ikke,- men mulighetene for action og spenning ligger så absolutt til stede. De må bare tørre bli mer kommersielle og tenke litt mer "amerikansk action og effekter og magi og overtro" ,- hele den pakken der. Ikke vær så jordnær og prøve få alt til å virke så himla naturtro.

Frykter de kjører seg fast i miljiøplottet og at miljøvern og "redde naturen" tar over for plottet "guder mot Jotner" og menneskeheten midt opp i alt dette. Det er dette med at til tross for guder og magi så skal man på død og liv få alt til å virke så "sannsynlig" og alt som skjer i serien skal kunne ha skjedd (eller rettere sagt, det ER det som skjer) i virkeligheten uten at vi ser sammenhengen, bare et få utvalgte gjør det, resten er (vi)bare statister i hverdagens Norge....Jul i Valhall (dansk julekalender) slår jo foreløpig Ragnarok ned i støvlene når det kommer til spenning og action i mine øyne i hvert fall. Men slutten på sesong 1 kan være starten på en sesong 2 der de tør ta steget helt ut og nærme seg Thor og Marveluniverset mye, mye mer.. Vi EIER tross alt norrøne Guder,- mer enn alle amerikanske komersielle aktører, men de har i det minste forstått at Norrøn mytologi er EVENTYR og eventyr blir ikke like spennende når man må tilpasse de virkeligheten hele tiden.

Anonymkode: be1c3...56a

Skrevet

Hadde høye forventninger og jeg ble ikke imponert. Elendig skuespill fra enkelte. Kommer likevel til å se fortsettelsen hvis det blir noen.

Mye som ikke henger på greip i den serien. For eksempel; hvordan kan familien Jutul ha sett like ut i årevis? De eldes liksom ikke? De så jo like ut på fotografiet fra 1899 som i dag. Hvordan forklares dette til lokalsamfunnet? 

Anonymkode: 6318a...ce4

Skrevet
På 6.2.2020 den 14.33, Anonym bruker skrev:

Hadde høye forventninger og jeg ble ikke imponert. Elendig skuespill fra enkelte. Kommer likevel til å se fortsettelsen hvis det blir noen.

Mye som ikke henger på greip i den serien. For eksempel; hvordan kan familien Jutul ha sett like ut i årevis? De eldes liksom ikke? De så jo like ut på fotografiet fra 1899 som i dag. Hvordan forklares dette til lokalsamfunnet? 

De flyttet ofte!😅

Hele familien så serien og likte den godt. Ungene er 13 og 15

Anonymkode: e706d...166

Skrevet

jeg digget den ❤️

Anonymkode: d6ad5...df0

Skrevet
På 6.2.2020 den 14.33, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs?? Det er FIKSJON, eventyr - ting skal ikke henge på greip!? Det er ikke dokumentar eller drama...

Vi så den sammen med tenåringsbarna våre og ble hekta, det ble dagens høydepunkt hver kveld😄 Underholdende og spennende, klarer lett å se forbi ting som ikke ble så vellykket. Venter i spenning på neste sesong, skjønner ikke helt de dårlige kritikkene (men anmelderne tenkte vel som du over, at ting ikke henger på greip - men det er jo absurd å forvente at ting skal være logisk i en slik sjanger...).

Anonymkode: dcace...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...