Gå til innhold

Får fnatt av folk som går på feil side av veien...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min oppvekst var det da aldri slik at folk gikk på feil side av veien der det ikke var fortau. Jeg hadde lært man skulle gå på venstre side FØR jeg begynte på skolen. I går var jeg på tur med valpen, jeg holdt meg heeelt ut på kanten og fokuserte på å lære henne å gå på plass. Hun skal gå innerst slik at hun ikke går på noen. Og jaggu meg har ikke dama som kommer i mot planer om å tråkke noen cm til siden, så hun gikk rett på meg. Dama hadde raskt tempo og musikk i øra. Eier ikke folk folkeskikk, eller lærer man ikke hvilken side av veien man skal gå på lenger? Møter folk i mot hver eneste dag.

Anonymkode: 4a7f8...0f0

Fortsetter under...

Skrevet

Man skal gå der det er mest hensiktsmessig. ‘Riktig side’ finnes ikke lenger. 

Anonymkode: 32b0c...3b3

Skrevet

Vi gikk alltid på «feil» side av veien der jeg vokste opp. Pga mye trafikk og skarpe svinger var det tryggest å gå på den siden vi slapp å krysse trafikken og at vi havnet på tryggest side i svingene. 

Er det virkelig noe å irritere seg over? Da kan jo jeg dra den at det er satans irriterende å møte folk med hund som breier seg over hele veien og tar all plass. 

Anonymkode: ed218...0b0

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi gikk alltid på «feil» side av veien der jeg vokste opp. Pga mye trafikk og skarpe svinger var det tryggest å gå på den siden vi slapp å krysse trafikken og at vi havnet på tryggest side i svingene. 

Er det virkelig noe å irritere seg over? Da kan jo jeg dra den at det er satans irriterende å møte folk med hund som breier seg over hele veien og tar all plass. 

"Da kan jo jeg dra den at det er satans irriterende å møte folk med hund som breier seg over hele veien og tar all plass. "

Eeeeh, de breier seg ikke ut for deg om du bare holder deg på riktig side. Og hva har det egentlig med hund å gjøre? Min gikk fint helt inntil foten min.

Skjønner det dreier seg om sånne som deg = folk med dårlig oppførsel. Man går da virkelig ikke på folk, helt utrolig. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke noe problem hvis folk går på den siden de skal

Anonymkode: e8a6a...495

Skrevet

Loven sier at gående skal bruke gangvei, fortau eller veiens skulder. Skulle dette ikke være mulig kan du bruke sykkelvei, sykkelfelt eller kjørebanen. Går du langs veien skal du gå ytterst til venstre. Triller du på en sykkel skal du derimot gå ytterst til høyre.

Link: https://www.tryggtrafikk.no/trafikkregler-for-fotgjengere/

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Da kan jo jeg dra den at det er satans irriterende å møte folk med hund som breier seg over hele veien og tar all plass. "

Eeeeh, de breier seg ikke ut for deg om du bare holder deg på riktig side. Og hva har det egentlig med hund å gjøre? Min gikk fint helt inntil foten min.

Skjønner det dreier seg om sånne som deg = folk med dårlig oppførsel. Man går da virkelig ikke på folk, helt utrolig. 

Du tok den ikke? 😂 Jeg bare slengte noe tilbake som er like dumt som det du kom med. Har det virkelig noe å si hvor folk går? Mer irriterende å gå i kø etterhverandre enn å passere hverandre skulle en tro? 

Klart en med hund tar mer plass? Og kanskje dama bare vinglet litt? Who cares? 🙈🤷‍♀️🤦🏼‍♀️

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke noe problem hvis folk går på den siden de skal

Ehhh jo? Da må de jo gå etter hverandre? Og ikke lett å gå forbi to i bredden.. en hund og et menneske tar mer plass. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh jo? Da må de jo gå etter hverandre? Og ikke lett å gå forbi to i bredden.. en hund og et menneske tar mer plass. 

Herregud, jogg forbi da. Jeg og bikkja klarer alltid ågå forbi folk uten å gå på andre siden av veien. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tok den ikke? 😂 Jeg bare slengte noe tilbake som er like dumt som det du kom med. Har det virkelig noe å si hvor folk går? Mer irriterende å gå i kø etterhverandre enn å passere hverandre skulle en tro? 

Klart en med hund tar mer plass? Og kanskje dama bare vinglet litt? Who cares? 🙈🤷‍♀️🤦🏼‍♀️

Uff, du dummer deg ut. Hva tror du trafikkregler er for egentlig?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det lettere å passere folk som kommer i mot deg altså?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Godt svar, tenk om de er 3 i bredden? 🤔

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, jogg forbi da. Jeg og bikkja klarer alltid ågå forbi folk uten å gå på andre siden av veien. 

Du, det her plager ikke MEG... jeg bare blir oppgitt over folka argumentasjon som kun ser eget ståsted 

Annonse

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tar jo ett sekund. Når man sakte når igjen noen så blir det mye mer styr å passere og man går oppå hverandre.

Skrevet

Uff, du dummer deg ut. Hva tror du trafikkregler er for egentlig?

Trafikken. Du vet biler og sånn?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker at kun biler er trafikk? Hørt begrepet myke trafikanter før? 

Anonymkode: f0d2b...52c

Skrevet

Det her svaret sier jo sitt om hvorfor du svarer som du gjør

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker at kun biler er trafikk? Hørt begrepet myke trafikanter før? 

Anonymkode: f0d2b...52c

Joda, men reglene for fotgjengere er ikke absolutt og utgjør veldig liten del av trafikkreglene. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her svaret sier jo sitt om hvorfor du svarer som du gjør

Du skjønner hverken ironi eller sarkasme? 😂🙈

Skrevet

Hahahha🙈😂😂😂😂

Anonymkode: aadbc...cf9

Skrevet

Dette forstår jeg ikke. Greit at du kanskje hadde "retten" på din side. Greit at du hadde liten hund som du lærer opp.

Men så lenge du så den andre dama, så må du jo ha sett at hun ikke så deg eller ga noen tegn til at hun så deg. Var det ikke da egentlig du som nærmest valgte å gå på henne, ikke motsatt?

Du skriver at du var fokusert på valpen din. Hun var vel fokusert på sitt. Kanskje dere begge to har litt å lære av denne episoden?

Anonymkode: 8ef10...9c6

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette forstår jeg ikke. Greit at du kanskje hadde "retten" på din side. Greit at du hadde liten hund som du lærer opp.

Men så lenge du så den andre dama, så må du jo ha sett at hun ikke så deg eller ga noen tegn til at hun så deg. Var det ikke da egentlig du som nærmest valgte å gå på henne, ikke motsatt?

Du skriver at du var fokusert på valpen din. Hun var vel fokusert på sitt. Kanskje dere begge to har litt å lære av denne episoden?

Anonymkode: 8ef10...9c6

Det var en rett slette, vi så hverandre på sikkert 50 meters avstand. Hun holdt høyt tempo, så rett frem, møtte øynene hennes. Jeg gikk så langt på kanten at bikkja var utenfor veien. Da hun ikke hadde begynt å gå ut i bue rundt meg når hun var ca 3m fra meg stoppet jeg å sto stille. Jeg tittet ned på hunden min, hun gikk på meg. Hun gikk på feil side, enkelt å greit. Jeg lærer bikkja og ungene å gå på rett side, de skal da ikke gå rundt voksne folk. Møter jeg barn på feil side går jeg rundt de, fordi jeg ikke ønsker de skal gå ut i veien.

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner hverken ironi eller sarkasme? 😂🙈

Ehh, det var jo det jeg siktet til da, du skriver bare fjas

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal gå der det er mest hensiktsmessig. ‘Riktig side’ finnes ikke lenger. 

Anonymkode: 32b0c...3b3

Bullshit! Jeg anbefaler deg å lese Trafikkreglenes paragraf 19. Du finner det på lovdata.no. Får av en eller annen grunn ikke til å lime inn linken her på telefonen. 

Anonymkode: 84bba...e1f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bullshit! Jeg anbefaler deg å lese Trafikkreglenes paragraf 19. Du finner det på lovdata.no. Får av en eller annen grunn ikke til å lime inn linken her på telefonen. 

Anonymkode: 84bba...e1f

§ 19.Særlige bestemmelser for gående

1. Gående skal nytte gangveg, fortau eller vegens skulder. Er det ikke rimelig på grunn av farten m.v. eller mulig å gjøre dette, kan gående nytte sykkelveg, sykkelfelt eller kjørebane.

Gående som nytter kjørebane, skal gå ytterst til venstre i gangretningen, men ytterst til høyre dersom han leier sykkel. Motsatt side av kjørebanen kan nyttes dersom den gående ellers ville bli utsatt for fare, eller hvis særlige forhold tilsier det.

2. Gående skal krysse kjørebanen i gangfelt, på gangbru eller i gangtunnel når det finnes i nærheten. Ellers skal gående gå rett over kjørebanen og fortrinnsvis ved vegkryss.

Før kryssing av kjørebanen utenfor gangfelt skal gående forvisse seg om at det ikke volder fare for eller unødig hindrer eller forstyrrer annen trafikant.

Bestemmelsen i dette nummer gjelder tilsvarende for sykkelveg.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1986-03-21-747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...