Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har fått varsel om tvangsinndrivelse. Lånet vil bli tvangsinndrevet om jeg ikke innbetaler 7500 kr innen 15.2. Vet noen om jeg kan dele opp kravet? Kommet ikke gjennom på tlf Anonymkode: 9ffac...1a1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått varsel om tvangsinndrivelse. Lånet vil bli tvangsinndrevet om jeg ikke innbetaler 7500 kr innen 15.2. Vet noen om jeg kan dele opp kravet? Kommet ikke gjennom på tlf Anonymkode: 9ffac...1a1 Er det lånekassen du har ringt? Har du sjekket nettsiden til statens innkrevingssentral eller ringt de? https://www.sismo.no/no/pub/ Anonymkode: e6e0e...3eb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Hvis det har gått så lang tid at Statens innkrevingssentral tar over lånet, da bør du kjappe deg med å betale 7500. Hos lånekassa har du utrolig mye mer handlingsrom enn hos Statens innkrevingssentral. Anonymkode: 84dee...156
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Hvorfor har du misligholdt studielånet? Det er jo SÅ enkelt å få betalingsutsettelse og betalingsfritak i Lånekassen. Statens Innkrevingssentral lar deg ikke slippe unna en femøring! Men oppdeling får du. Kontakt dem! Anonymkode: 5b6a5...acd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 De krever ikke inn hele lånet.De trekker deg av lønnen til du er ajour med lånet,så blir det tilbakeført til Lånekassen. Anonymkode: d93b9...9fb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Sjekk om lånet er overført permanent eller midlertidig fra lånekassen til statens innkrevningssentral. Hvis lånet er overført midlertidig, og du har flere utsettelser igjen hos lånekassen, så kan du gå inn på lånekassen å søke om utsettelser slik at lånet blir ajour igjen, og det vil da returneres til lånekassen. Sånn var det vertfall for noen år siden, da jeg hjalp en venn som hadde mistet helt styring over økonomien sin med å få ovrsikten tilbake. Anonymkode: 3eef7...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå