Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Jeg har et barn som er utrolig flink til å tegne og male. Selv har jeg ikke noe slags talent for dette så det er litt nytt for meg med forskjellig utstyr til dette som barnet ønsker seg veldig. Nå skal barnet få lov å male et maleri på en vegg på rommet sitt selv. Men hva slags type maling egner seg best til dette? Hittil har barnet stort sett brukt akrylmaling på lerret. Kan man bruke det på vegg? Eller er det annen maling som funker bedre? Føler meg helt blåst som spør men jeg har virkelig ikke peiling så tenkte å spørre her først om noen har erfaring. Er det evt annen type maling eller tegneutstyr noen har å anbefale til et svært tegne/maleinteressert barn? Vi har hittil skaffet en del copic markers som gir utrolig fine resultat. Men vil gjerne ha flere tips og råd! Anonymkode: 8d213...1d9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Du kan fint bruke akrylmaling på vegg. (men husk at det er vannfast). Om det er et stort bilde kan det bli dyrt med akrylmaling ment på lerrett, så da kan det lønne seg å kjøpe noen bokser med fargeprøver eller finne frem gamle slumper fra husmalingen. I allefall på de store feltene. Av akrylmaling kan man generelt få til mye bra, selv med "billige" merker. Det som avgjør om prisen blir høyere er pigmenttettheten. Selv bruker jeg ofte Luiqutex eller søstrene grene sine feks, men noe Golden i de fargene jeg trenger høy pigmenttetthet i spesielle farger. Hvis hun liker å male så kan jeg anbefale noen på YouTube : Jane Font, Angela Anderson, The art sherpa - Dette er en fin start for enkle toutorials og gode (økonomiske) tips til alt fra børster, maling, utstyr og teknikker. Anonymkode: 8a0be...c24
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Tusen takk for masse flotte råd! Setter umåtelig stor pris på det! HI Anonymkode: 8d213...1d9
litekreativtbrukernavn Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for masse flotte råd! Setter umåtelig stor pris på det! HI Anonymkode: 8d213...1d9 Bare hyggelig 🙂 Liker godt at du hjelper din datter med å dyrke sin kreative sans. Det har gitt meg selv mange gode pusterom i livet å kunne bruke den siden av meg selv. Hvis du lurer på noe mer, tips og triks, når det kommer til temaet, bare send meg pm 🙂 Jeg er ikke "kunstner", men maler endel akryl og akvarell på fritiden og har holdt på med det siden vgs.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Klarer hun å blande farger selv? Da ville jeg kjøpt maling hos fargehandleren i gul, rød, blå, sort og hvit. Noen ganger er det billigere å kjøpe en 3liter enn en 1liter også, ofte er det tilbud på slikt. Denne malingen kan også brukes til lerret, bare lurt å fylle opp i mindre bokser slik at den store boksen ikke tørker inn så fort. Lettere å håndtere også. Jeg har blandet slik maling med vanlig akrylmaling jeg har på tube, den på tube er ofte litt tykkere bare, men med litt ekstra blanding hår det fint. Om hun ikke klarer å blande maling selv ville jeg kjøpt boks av den malingen hun skal bruke mye av og kjøpt vanlig akrylmaling til det andre. Jeg liker søstrene grene malingen, den er rimelig og god å male med. Jeg vet europris har noen som er i større tuber. Ikke de mest spennende fargene, men de er helt greie. Penslene til søstrene grene er også veldig gode. Bare pass på å kjøp en maling som ikke luker så mye, aller helst en med minst mulige avgasser også eller hva det heter. Mange vanlige veggmalinger er ok, men lurt å spørre de i butikken. Anonymkode: a34cf...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå