Gå til innhold

Erfaring med nettstudier?

Anbefalte innlegg

Søker på muligheter rundt ulike nettstudier. Trenger 30 stp i spes.ped for å komme inn på et masterprogram til høsten. Må altså ta ped-studiene privat da jeg ikke har studierett via samordna opptak. Eller jeg må vente et år og ta master fra neste høst og studere ped ved mitt nær-universitet. Jeg har 6 års utdannelse fra universitet fra før, ønsker meg en ny master innen et annet felt. Jeg har dermed god kompetanse på hva det innebærer å skrive oppgaver osv. Har tre unger og jobb så kan ikke reise særlig mye om det skulle vært aktuelt.

Har du tatt nettstudier? Hvor, hva kostet det, var det ok opplegg og hvordan fungerte det? 

Ser på Kristiania nettstudier feks, det er lite info både om opplegg og kostnad.

Anonymkode: 1d462...6f3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144396365-erfaring-med-nettstudier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Søker på muligheter rundt ulike nettstudier. Trenger 30 stp i spes.ped for å komme inn på et masterprogram til høsten. Må altså ta ped-studiene privat da jeg ikke har studierett via samordna opptak. Eller jeg må vente et år og ta master fra neste høst og studere ped ved mitt nær-universitet. Jeg har 6 års utdannelse fra universitet fra før, ønsker meg en ny master innen et annet felt. Jeg har dermed god kompetanse på hva det innebærer å skrive oppgaver osv. Har tre unger og jobb så kan ikke reise særlig mye om det skulle vært aktuelt.

Har du tatt nettstudier? Hvor, hva kostet det, var det ok opplegg og hvordan fungerte det? 

Ser på Kristiania nettstudier feks, det er lite info både om opplegg og kostnad.

Det står da priser ol på Kristiania sine nettstudier.. https://nettstudier.kristiania.no/spesialpedagogikk

image.thumb.png.ee9f3bf1648e00fa0cb62d10398aeef6.png

Anonymkode: 441ed...82e

Takk, kan ikke huske sist jeg var så hjernedød og i tillegg frontet det på nett. Beklager. Jeg så åpenbart ikke den store, grønne pris-lenken. Guri, så flaut. Hele 20.000 kr per 15 studiepoeng. Det var drøyt. Får ordne meg via samordna opptak og studere ett år etter opprinnelig plan.  

Jeg måtte også bite i det sure eple og vente et år med å starte på spes.ped master pga jeg trengte mer emner med pedagogikk. Har også lengre erfaring fra universitet og ped-fagene var det hvert fall ingen problem å ta ved siden av jobb, hus, mann og unger :) Betalte bare vanlig semesteravgift og jobbet strukturert hjemmefra på kvelder/helger. Det var ikke nettstudier, men ingen obligatorisk oppmøte så jeg leste bare pensum hjemme. 

Anonymkode: 355eb...9e1

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte også bite i det sure eple og vente et år med å starte på spes.ped master pga jeg trengte mer emner med pedagogikk. Har også lengre erfaring fra universitet og ped-fagene var det hvert fall ingen problem å ta ved siden av jobb, hus, mann og unger :) Betalte bare vanlig semesteravgift og jobbet strukturert hjemmefra på kvelder/helger. Det var ikke nettstudier, men ingen obligatorisk oppmøte så jeg leste bare pensum hjemme. 

Anonymkode: 355eb...9e1

Tusen takk for svar. Jeg har nettopp tatt praktisk ped med familielivet på slep, så vet det går an. Da gjør jeg som deg 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...