Gå til innhold

Hvitt puss på ene mandelen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært plaget av dette. Jeg har litt vondt for å svelge på venstre side, ser nå at jeg har hvitt puss på venstre mandel. Ligger i groper. To steder. Går ikke å ta bort. Lurer på om det er derfor jeg har hatt litt dårlig ånde i det siste. Noe å gjøre med dette? 

Anonymkode: 6b77d...0e2

Fortsetter under...

Skrevet

Det er mandelsteiner. Du kan forsøke å presse dem ut selv. Eventuelt må du fjerne mandlene hvis problemene kommer tilbake.

Anonymkode: 6cf7b...1bd

Skrevet

Bruk en våt q tips til å lirke dem ut. 

Anonymkode: cad39...796

Skrevet

Prøv å pill de bort. Og ja, det er årsaken til dårlig ånde. Du kan jo lukte på det du får ut 😅

Anonymkode: 0970e...f84

Skrevet

Disse mandelproppene er forresten råtne matrester... Lukter som sagt helt grusomt.

Skrevet

Prøver å pille de bort men de sitter bom fast. Halsen er også veldig hoven pp venstre side. Virker som jeg har lett feber, kanskje det er streptokker?

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøver å pille de bort men de sitter bom fast. Halsen er også veldig hoven pp venstre side. Virker som jeg har lett feber, kanskje det er streptokker?

Hvis det er hvitt belegg, hoven og smerter er det sannsynligvis streptokokker ja

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en halsbetennelse, ja. 

Anonymkode: b401e...ade

Skrevet

Det var streptokker ja. Helt forferdelig. Hvor fort fungerer pencillin? Hele mandelen er dekt av hvitt puss. Æsj

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var streptokker ja. Helt forferdelig. Hvor fort fungerer pencillin? Hele mandelen er dekt av hvitt puss. Æsj

Pris deg lykkelig over at du kom deg til lege fort. Sist gikk jeg 2 uker i smertehelvete før jeg kom meg til legen og fikk penicillin. Etter et døgn følte jeg meg merkbart mye bedre i halsen.

God bedring 😊

Skrevet

Jeg var så kraftig angrepet av streptokokker at jeg ikke kunne svelge mitt eget spytt. Fikk ned en kapsel, men ingen virkning etter første døgn, så måtte gi opp fordi jeg ikke fikk i meg mat og væske og ble dehydrert. Måtte ha penicillin intravenøst på sykehus med CRP på nesten 400🙈

Fikk du tatt CRP?

Om du bare har en mindre infeksjon så merker du nok bedring etter 1-2 døgn. God bedring!

Anonymkode: 116bc...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...