Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Barna her er 10 og 8 år gamle, og de ble født inn i en familie med hund. For snart to år siden døde hunden vår, og vi har vært veldig i tvil om vi skal anskaffe en ny hund. Før vi fikk barn var vi forverter for en annen hund som ble førerhund, og det ga mersmak. Jeg elsker hunder, og synes det er morsomt å trene dem. Mitt store problem er hvordan vil barna takle å levere den videre etter 1.5 år? Er det noen som har gjort det mens de hadde såpass små barn? Vi kommer til å snakke mye med barna på forhånd, men det er vanskelig å vite om vi bør gjøre det eller ei. Anonymkode: d5ccb...2db
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Jeg hadde heller gått for ny hund. Vi var for ert for en førerhund da jeg var barn, tror jeg var rundt 12 da den ble levert tilbake, jeg hadde ikke ønsket den opplevelsen for mine barn. Anonymkode: 39976...b0b
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg hadde heller gått for ny hund. Vi var for ert for en førerhund da jeg var barn, tror jeg var rundt 12 da den ble levert tilbake, jeg hadde ikke ønsket den opplevelsen for mine barn. Anonymkode: 39976...b0b Ny hund er dessverre ikke aktuelt akkurat nå, men tusen takk for innspill 😊 Hi Anonymkode: d5ccb...2db
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Nei. Det hadde bare fungert her OM vi kjente dem som skulle ha den, og vi kunne ha besøkt den ofte. Ville nok heller ha undersøkt å bli hundepasser. Gøy når man passer, men ungene rekker ikke å bli vant til å ha den sammen med dem 24/7- i lengre tid. Anonymkode: 1dc2c...847
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 Vi var forverter for en tispe da jeg selv var barn - rundt 12 år. Det var leit, men vi visste hele tiden at målet med hennes liv var å kunne hjelpe et synshemmet menneske. Hun ble førerhund. Men veldig mange passerer jo ikke testene og da vil dere jo trolig få kjøpe den. Avskjeder er også en del av livet. Vi fikk ny hund etter dette, en avlstispe hos førerhundskolen som vi hadde i mange år. Og var forverter for en av hennes valper. Anonymkode: f0186...844
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 Har vært forvært for søkshund da ungene var på den alderen. Det gikk kjempefint. Selvfølgelig ble hunden en del av familien på det året, og det var utrolig trist og mye tårer da vi leverte den. MEN det var et lærerikt år før alle og ungene fikk erfare hvor mye jobb en hund er. Nå har vi vært heldige og får regelmessige oppdateringer og bilder av hunden. Får til og med møte den noen ganger i året. Men det viste vi ingenting om da vi startet. Anonymkode: 1431e...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå