Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Birte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spesielt vanlig er det ikke da men

Anonymkode: 491b7...250

Jo, det er det. Det er bare dere som er hjernevasket pga alle de dumme navn forslagene her inne fra før. Dette er et helt vanlig og fint navn. 

Anonymkode: 6aabe...e44

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er det. Det er bare dere som er hjernevasket pga alle de dumme navn forslagene her inne fra før. Dette er et helt vanlig og fint navn. 

Ta deg en tur til Tyrkia.. 

Anonymkode: 29fa7...ade

Jeg liker det absolutt ikke. Men det er fordi jeg forbinder navnet med en shallow dame som bare er opptatt av utseendet. Legger ut bilder og videoer av seg selv med «sexy» blikk og botox trutmunn og er snart førti år og har barn i verste alder for påvirkning 😕 slet med å holde meg alvorlig da jeg snakket med henne her om dagen. Det ser så vanskelig ut å prate med de leppene 😄  

Dette var en veldig avsporing, men ut i fra dette så skjønner du at alle forbinder et navn med positive eller negative ting. Liker du det selv så bruker du det :) 

Anonymkode: 3a323...573

For meg er det for tidlig å gjenopota bruken av det navnet. Vokste opp med tante Birthe. For meg hører det sammen med navn som Trude og Gunn. De får sikkert renessanse en dag, men for meg er det for tidlig.

Anonymkode: 468d5...33b

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ca 668 som heter Birte, så nei, vanlig er det ikke.

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg er det for tidlig å gjenopota bruken av det navnet

Atte hæ?! 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ca 668 som heter Birte, så nei, vanlig er det ikke.

Jo

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Atte hæ?! 

Jo

Til din første kommentar:

Navnemoten går i bølger. Det som var populært en periode kommer tilbake ca når de som bar navnene er blitt oldeforeldergenerasjonen. Det som var populært for 40-50-60 år siden er stort sett umoderne i dag. 

Helt hugget i sten er reglen ikke. Det er en tendens.

Så FOR MEG er det for tidlig å gjenbruke det navnet. For meg er det stadig et tantenavn. Dvs det er ikke noe galt med navnet. Jeg opplever det bare ikke som attraktivt å bruke det. Det kommer sikkert sterkere tilbake i fremtiden en gang. 

Anonymkode: 468d5...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...