Gå til innhold

Veldig dumt spørsmål, vet det. Bryster under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en synlig se melkeganger og melkekjertler på huden på brystene?

Hvilke forandringer opplevde du i huden på brystene? Fargeforandring utenom areola som ble mørkere? 

Anonymkode: 011fb...bc6

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, ser ikke melkekjertler. Eneste forandring jeg så var at de ble større og med mer tydelige blodårer. 

Skrevet

Ok, jeg har hvite 'prikker' utenfor areolaen, altså ikke de montgomerys kjertlene. 

De er på høyde med melkesjø på bildet her. 

Derfor jeg ble litt undrende. Hva kan det være 🤔

Screenshot_20200120_232652_com.android.chrome.thumb.jpg.8c5c8ea489d0fa7c11ef89b275a2a242.jpg

Skrevet

Mine økte sinnsykt i størrelse, fikk synlige blodårer helt i fra skuldrene og mørkere, hardere og større brystvorter/areola. Størrelsen og vortene er de samme, men blodårene har forsvunnet. 

Anonymkode: 8bc30...6eb

Skrevet

Det er ikke melk i brystene mens du er gravid, så melk er det ikke. Mest sannsynlig talgkjertler. 

Skrevet
43 minutter siden, Pobie skrev:

Det er ikke melk i brystene mens du er gravid, så melk er det ikke. Mest sannsynlig talgkjertler. 

Ikke melk når man er gravid?? Seriøst? Må du alltid uttale deg bastant om ting du ikke har greie på??

Melk begynner å produseres midt uti svangerskapet. Ikke i mengder, men du kan se stivnet råmelk på brystvortene fra ganske tidlig. Det gjorde jeg. 

Anonymkode: 972ac...f5f

Annonse

Skrevet
51 minutter siden, Pobie skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt... 

Anonymkode: 8bc30...6eb

Skrevet
1 hour ago, Pobie said:

Talgkjertler utenom montgomerys? Dette er utenom det mørke feltet, altså areola. Kan det fortsatt være talgkjertler som bare ser ut som strekkmerker i fargen, men er ovale? Montgomerys er jo prikker som stikker ut. Dette er hudfargende ovale sirkler i huden. Veldig vanskelig å forklare... 🙊

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke melk når man er gravid?? Seriøst? Må du alltid uttale deg bastant om ting du ikke har greie på??

Melk begynner å produseres midt uti svangerskapet. Ikke i mengder, men du kan se stivnet råmelk på brystvortene fra ganske tidlig. Det gjorde jeg. 

Herlighet, ja man har råmelk mot slutten, men her er det snakk om "hvite prikker", og råmelk er ikke hvit og man ser ikke melken gjennom huden. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Talgkjertler utenom montgomerys? Dette er utenom det mørke feltet, altså areola. Kan det fortsatt være talgkjertler som bare ser ut som strekkmerker i fargen, men er ovale? Montgomerys er jo prikker som stikker ut. Dette er hudfargende ovale sirkler i huden. Veldig vanskelig å forklare... 🙊

Du sa hvite prikker, ikke hudfargede sirkler til å begynne med. Da aner jeg ikke. Spør jordmor?

Skrevet
30 minutter siden, Pobie skrev:

Herlighet, ja man har råmelk mot slutten, men her er det snakk om "hvite prikker", og råmelk er ikke hvit og man ser ikke melken gjennom huden. 

🙄🙄🙄🙄

Skrevet
31 minutes ago, Pobie said:

Du sa hvite prikker, ikke hudfargede sirkler til å begynne med. Da aner jeg ikke. Spør jordmor?

Vet, men er ikke som montgomerys talgkjertler, derfor prøvde jeg og finne en bedre forklaring. 🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...