Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Ok, hvordan løse dette? Vi har en jente som går i 3. klasse, hun fikk hull i ørene i fjor. Før dette hadde hun slike små klistre øredobber hun satte på flippen. De bruker hun nå på lillebror på nesten 5 år. Når har han begynt å si han også har lyst på hull i ørene. Akkurat nå er det ikke noe problem siden han er så liten at han ikke ville ha fått det selv om han hadde vært jente. Men hva dersom han kommer til å fortsette med å spørre om det? Har ikke lyst på hull i ørene på gutten, samtidig så prøver vi å ha en kjønnsnøytral oppdragelse... Anonymkode: 8bf77...114
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Dere gir ham hull i ørene i 3.klasse akkurat som søsteren. Anonymkode: 32af5...601
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Kall meg hva dere vil, men på dette ene punktet er jeg ikke til å rokke. Ingen av guttene mine får hull i øret/ørene så lenge de ikke er myndig, selv om søsteren fikk som 6-åring. Jeg synes rett og slett det er grusomt stygt på gutter. Derimot har de både fått rosa klær, gå med kjole, neglelakk og lekt med hva de vil, men hull i øret er nei! Heldigvis har de ikke mast om det heller. Anonymkode: 93c1f...6b5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Kjønnsnøytral oppdragelse.. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 5dd23...43e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Der gidder jeg ikke være moderne, det hadde han måtte vente til han er 18 for å gjøre. Heldigvis synes begge mine at hull i ørene på gutter er kjempe teit og skikkelig pinlig. Anonymkode: 7e18b...b62
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kall meg hva dere vil, men på dette ene punktet er jeg ikke til å rokke. Ingen av guttene mine får hull i øret/ørene så lenge de ikke er myndig, selv om søsteren fikk som 6-åring. Jeg synes rett og slett det er grusomt stygt på gutter. Derimot har de både fått rosa klær, gå med kjole, neglelakk og lekt med hva de vil, men hull i øret er nei! Heldigvis har de ikke mast om det heller. Anonymkode: 93c1f...6b5 Stygt er det jo på jenter også, men det bryr jo ikke hi seg om. Anonymkode: 32af5...601
tante grusom master of law Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Jeg hadde latt gutten min få hull hvis han ønker det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 Da sier du at han må vente til 3.klasse som søsteren fordi det er regel hos dere. Sannsynligvis har han ikke lyst på det lenger innen den tid, men hvis han har det må du jo nesten la han få lov synes jeg. Hvordan skal du forklare at han ikke får lov? Anonymkode: 85029...ff5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stygt er det jo på jenter også, men det bryr jo ikke hi seg om. Anonymkode: 32af5...601 Eller så deler ikke hi ditt syn, syns ikke det er stygt HI Anonymkode: 8bf77...114
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 Hvorfor skal jenter og gutter være like? Ang. hull i ørene hadde det vært helt uaktuelt uansett kjønn. Og i alle fall på en gutt. Han får ta det før konfirmasjonen om han ikke har ombestemt seg. Å stikke hull i ørene på småbarn uten vurderingsevne er et overgrep. Og småsøsken ser ukritisk opp til storesøsken. Gi han den gaven der er å IKKE ha hull i ørene. Anonymkode: 619bd...452
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da sier du at han må vente til 3.klasse som søsteren fordi det er regel hos dere. Sannsynligvis har han ikke lyst på det lenger innen den tid, men hvis han har det må du jo nesten la han få lov synes jeg. Hvordan skal du forklare at han ikke får lov? Anonymkode: 85029...ff5 Man kan jo f. eks. si at det er fordi han er gutt. Og at han ikke får kjole til jul heller. Anonymkode: 619bd...452
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller så deler ikke hi ditt syn, syns ikke det er stygt HI Anonymkode: 8bf77...114 Hva er da problemet med at han får hull i ørene hvis han ønsker det senere, i og med at dere prøver å oppdra kjønnsnøytralt? Anonymkode: 80e44...765
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man kan jo f. eks. si at det er fordi han er gutt. Og at han ikke får kjole til jul heller. Anonymkode: 619bd...452 De kan jo ikke det når de ønsker å oppdra kjønnsnøytralt Anonymkode: 80e44...765
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 Forferdelig stygt med hull i ørene på guttene. Ser ut som de lader opp til medlemsskap i mc gjeng.. Anonymkode: 9cbec...484
Mamma99 Skrevet 19. januar 2020 #15 Skrevet 19. januar 2020 Min sønn fikk hull i 1 øre mot slutten av førsteklasse. Jeg måtte gå noen runder med meg selv før jeg sa ja. Vi vil gjerne skjerme han litt for kommentarer, men samtidig må han få være seg selv. Det kan være en vanskelig balansegang. Det gikk nesten helt knirkefritt å komme på skolen med hull i øret. Et par kommentarer, men lærer og Sfo var forberedt og håndterte det helt strålende. (Jeg synes i utgangspunktet ikke det er fint for gutter med hull i ørene, men jeg har blitt vant til den lille diamanten han har i øret)
Pobie Skrevet 19. januar 2020 #16 Skrevet 19. januar 2020 Hull i ørene er jo ikke en jenteting. Gutter og menn har ofte hull i ørene, og hvis søsteren fikk synes jeg ikke det er noe problem at gutten får når han blir like gammel. Er ikke sikkert han vil ha engang når han blir like gammel.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #17 Skrevet 19. januar 2020 Jeg ville satt en høyere aldersgrense for begge kjønn i utgangspunktet, men det er jo for sent nå. Men jeg ser ikke helt det store problemet heller. Både jeg og mannen har hull i ørene som ikke er i bruk, og de vises jo ikke noe særlig. Anonymkode: d6c20...839
*Miss Marple* Skrevet 19. januar 2020 #18 Skrevet 19. januar 2020 Så dere oppdrar kjønnsnøytralt bare så lenge det passer deres ønsker? Er grensen 3 klasse for hull i ørene må vel det gjelde alle barna?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #19 Skrevet 19. januar 2020 Her i huset kam de få når de er ti år. Og ville sønnen min hatt det så hadde han fått det. Trolig vil din femåring ikke ha dette når den tid kommer. Jeg ser uansett ikke noe problem at en gutt har hull i ørene altså. Anonymkode: 485d7...38a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #20 Skrevet 19. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her i huset kam de få når de er ti år. Og ville sønnen min hatt det så hadde han fått det. Trolig vil din femåring ikke ha dette når den tid kommer. Jeg ser uansett ikke noe problem at en gutt har hull i ørene altså. Anonymkode: 485d7...38a Forøvrig. Da eldste min var tre år hadde han rosa lakksko på 17. Mai. Bestevenninna hans hadde det og han ville ha det. Synes det er fint å la ungene få prøve ut hva de liker. Min eldste er IKKE en rosa-lakksko-gutt nå for å si det slik. Anonymkode: 485d7...38a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #21 Skrevet 19. januar 2020 Min gutt fikk et hull i øret i 4.klasse. En liten, sort ørepynt. Han hadde veldig lyst på og det har gått helt fint. Anonymkode: b9f17...050
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #22 Skrevet 19. januar 2020 Min gutt fikk lov å ta da han spurte, 12 år. Jeg syntes at så lenge søsteren hadde fått liv måtte han også. Han lot den sitte i en ukes tid før han kom til at det var styrere og ikke så fint og tok det ut. Så nå er vi ferdige med den saken. Anonymkode: 7c852...6a0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #23 Skrevet 19. januar 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan jo f. eks. si at det er fordi han er gutt. Og at han ikke får kjole til jul heller. Anonymkode: 619bd...452 Men hvorfor skal ikke en gutt få kjole til jul hvis det er det gutten ønsker seg? Hvorfor skal dine ønsker og hvordan du vil at gutten skal være og se ut være viktigere enn hva gutten vil? Anonymkode: 85029...ff5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #24 Skrevet 19. januar 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Kall meg hva dere vil, men på dette ene punktet er jeg ikke til å rokke. Ingen av guttene mine får hull i øret/ørene så lenge de ikke er myndig, selv om søsteren fikk som 6-åring. Jeg synes rett og slett det er grusomt stygt på gutter. Derimot har de både fått rosa klær, gå med kjole, neglelakk og lekt med hva de vil, men hull i øret er nei! Heldigvis har de ikke mast om det heller. Anonymkode: 93c1f...6b5 🙄 Anonymkode: 1cc95...346
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #25 Skrevet 19. januar 2020 Jeg hadde latt han få det nå jeg. Kjedelig å vente helt til 3.klasse bare fordi storesøster gjorde det da. Han synes sikkert det er gøy å ha det nå og angrer han, er det bare å la det gro igjen. Ser 0 problemer med dette. Eneste jeg ikke liker, er at babyer får hull i ørene. Anonymkode: 1cc95...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå