Gå til innhold

Får deres gutter (8-10 år) gå med bukser med hullete knær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som sliter hull i knær på jeansene sine hele tiden. Og har inntil nylig latt han gå med disse buksene selv om det er hull i de. Det er gjerne favorittjeansene det går hull på, og han insisterer på å fortsette å bruke de. Nekter å la meg fikse de, da det ser visstnok teit ut. Jeg kjøper såklart nye bukser, men han er veldig kresen og det er 1 av 5 som faller i smak (og vi bor langt unna butikker så dette krever mye mer logistikk enn dere aner). Og helt ærlig så har jeg aldri tenkt noe særlig over at hullete knær ser spesielt fillete ut.

Han hadde en kompis på besøk en dag. Den kompisen sa at han ALDRI får lov av mamma til å gå med hullete knær. Hvis hun ser at buksen hans viser antydning til å bli tynn i stoffet, kaster hun den, fordi, som han sa, ‘hun syns ikke skikkelige folk går med hullete klær’. Han sa det veldig matter-of -fact, nesten som om han var misunnelig på gutten min som går med hullete bukser.

Så nå ble jeg usikker på om det fremstår som ‘sjuskete’ å sende sønnen sin ut av huset med hullete jeans😅 synspunkt?

Anonymkode: 048bc...d80

Fortsetter under...

Skrevet

Mine gutter går med hullete knær, og det lever jeg godt med😂 De velger selv, innenfor rimelighetens grenser  

Skikkelige folk måler jeg ikke i antall hull, men i raushet og medmenneskelighet. 

Anbefaler for øvrig netthandel sammen med gutten. Kjøp et godt utvalg bukser. Prøv hjemme i ro og fred. Send det som ikke faller i smak i retur. Koster ikke noe ekstra, verken i frakt eller retur. 

Anonymkode: f1343...3fe

Skrevet

Jeg lapper og lapper. Hovedregel er ikke hullete bukser, men ingen krise om det glipper av og til. 

Anonymkode: 73ab1...d53

Skrevet

Om det er favorittbuksa, så får han gå med den så lenge den henger sammen, om han vil det. Men det er ikke det første jeg velger om det er jeg som finner klær til ham. 😛

Anonymkode: 5060c...ae5

Skrevet

Jeg hadde en som var omtrent som din høres ut. Favorittbuksa skulle på, uansett hull og slitasje og det var aldri snakk om at jeg skulle få lov å lappe eller reparere. Selv lapper jeg mine bukser hvis det går hull på dem, og fortsetter å bruke dem.

Hvis jeg eller mitt barn hadde fått en slik kommentar, hadde jeg vel tenkt noe slikt som at ja vel, men vi er langt mer miljøvennlige vi som ikke handler nye klær stup i ett. (Hvis det var en voksen som hadde kommet med kommentaren, kunne jeg fint vært troende til å si det høyt også.)

Skrevet

Min sliter hull i klærne hele tiden. Han må bleike de til de blir for små. Jeg har ikke råd til å kjøpe klar hver 3. uke

Anonymkode: a9121...ba5

Annonse

Skrevet

Mine går aldri i hullete klær eller med flekker. Barnevernet på nakken så her er det strigla til enhver tid på alle måter!

Men det er jo "inn" å kjøpe bukser med hull på knæra rett i fra butikken! 

Anonymkode: bf936...ed3

Skrevet

Får ikke bruke det på skolen eller når de skal andre ordentlige ting. Hjemme og på trening er greit. 

Anonymkode: 1469c...97f

Skrevet

Har adhd og slitte hull på knærne ved første eller andre gangs bruk. Får bruke de med et lite hull eller to, men når de begynner å se veldig sjukskete ut blir de byttet.

Anonymkode: 2e743...0ef

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har adhd og slitte hull på knærne ved første eller andre gangs bruk. Får bruke de med et lite hull eller to, men når de begynner å se veldig sjukskete ut blir de byttet.

ADHD har jo ingenting med hullete knær å gjøre.

Anonymkode: 7672b...360

Skrevet

Her er det inn med olabukser med hull. Datteren min velger til og med å kjøpe hullete bukser når hun får velge selv...

Anonymkode: 3aa3e...579

Skrevet

Får lov, men eg synes det passer best når det er litt varmt ute. Synes egentlig hullete bukser ser litt kule ut. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Setningen ble litt kort, men barnet har adhd og sliter hull i alle bukser med en gang. Pga veldig høyt aktivitetsnivå. Så sliter mer på klærne enn andre barn og får som sagt gå med et hull eller to men byttes når de begynner å bli mer slitt. 

Annonse

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan det ha. Noen sliter hull på knærne fordi de er aktive. Andre tenker «hva med hull på knærne?» og klipper hull. Min jente med add klippet hull på knærne og tegnet på klær med sprittusj.

Anonymkode: a9121...ba5

Skrevet

Null problem med hullete knær! Det selges jo ferdig hullete bukser til og med. Og jo lenger buksa varer jo bedre.

Anonymkode: 4e460...a8e

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aktivitetsnivået jo.

Anonymkode: 4e443...cf1

Skrevet

Gutten min får raskt hull på venstre buksekne. Alltid. I starten kjøpte jeg stadig nye bukser - men det var inntil jeg besøkte klassen hans og så at i alle fall halvparten av guttene var slik. Nå bryr jeg meg ikke i hverdagen så lenge hullene ikke er store eller det er veldig kaldt. Skoledagen kan være tøff for guttebukser, så like greit å spare de hele littegran. 

Skal vi på besøk (ut over å leke hjemme hos vennene) eller ved festlige anledninger er det med hullfrie bukser. 

Anonymkode: a05a6...636

Skrevet

Enig i at store, opprevne hull ser sjuskete ut, så nei - det får han ikke gå med. De som er kjøpt med "ferdighull" har ikke hullene inn på huden, det er stoff bak.

Anonymkode: d56e8...dfe

Skrevet

Nei, får ikke gå med hullete klær. 
Og mitt barn har og ADHD og sliter klær, men da joggebukser( adidas, hummel osv) er favoritt , kjøper jeg inn et par når det er tilbud på f eks xxl 

Anonymkode: 353ee...a9d

Skrevet

Nei. Kastet nettopp en bukse han kun har brukt to ganger pga det er hull i den. Reparerte hullet første gangen men dagen etterpå hadde han fått ett stort hull på samme sted igjen. Vil ikke at skolen skal ringe BV å si at sønnen min går med hullete klær. 

Anonymkode: 47fd8...dc1

Skrevet

Vi har riktig nok en stilig bukse med "ferdighull" som skal være sånn å den får han bruke for der du at buksen er kjøpt sånn. Det er en bukse vi har arvet,hadde neppe kjøpt en sånn bukse. Men sønnen min på 8 år liker den å syns den er kul.

Anonymkode: 47fd8...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...