Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Jeg er litt gammel og tenker at det kan telle negativt i en jobbsøknad. Av CV'en fremgår det jo når jeg tok eksamen osv, hvilke år jeg jobbet de ulike stedene osv., men likevel står det ikke svart på hvitt, og det kan dessuten se ut som om jeg er litt yngre enn jeg er (pga barnefødsel under utdanning, utvekslingsår på videregående osv). Jeg har vært med på ansettelser selv, og må innrømme at jeg hadde kikket litt ekstra hvis jeg ikke fant fødselsår oppgitt noe sted. Men alle er kanskje ikke sånn. Hva hadde dere tenkt? hadde det vært negativt? Anonymkode: 3b036...328
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Jeg jobber som HR-leder. Ta med fødselsdatoen 😊 lykke til med jobbsøkingen 👍🏼 Anonymkode: 92f97...2da
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Jeg har vært med i noen rekrutteringsprosesser og ville sett på det som forglemmelse og slurv om du ikke hadde med fødselsdatoen. Mye mer negativt enn å være litt gammel😉 Anonymkode: abb70...8e4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 Om du håper å oppnå at den som leser søknadene skal bli mindre opptatt av hvor gammel du er så bommer du helt. Hadde jeg fått inn en søknad uten ville jeg garantert "hengt meg opp" i det og lurt på hvorfor søkeren mente jeg ikke skulle vite det... Det hadde ihvertfall skapt oppmerksomhet på alderen din. Anonymkode: c2af8...0a2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 Det er som regel mange søkere på stillinger i dag, og mange havner i det store arkivet kalt papiravfall. En søknad med en ufullstendig cv kan fort havne i dette arkivet. Anonymkode: c40ae...673
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 Ta med fødselsdato. Vi ansatte nettopp en dame på 56 (i konkurranse med mange andre). Anonymkode: 190cf...d36
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 Det er helt frivillig om man vil ta med fødselsdato og slett ikke et "must" med mindre det er etterspurt, så jeg er uenig i svarenen du har fått. Fokuser heller på din kompetanse og dine ferdigheter, samt gi gode eksempler på hvordan disse kan brukes i ny jobb. Jeg jobber på et karrieresenter og dette spørsmålet dukker opp innimellom. Anonymkode: c1f58...ffd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Skrevet 17. januar 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt frivillig om man vil ta med fødselsdato og slett ikke et "must" med mindre det er etterspurt, så jeg er uenig i svarenen du har fått. Fokuser heller på din kompetanse og dine ferdigheter, samt gi gode eksempler på hvordan disse kan brukes i ny jobb. Jeg jobber på et karrieresenter og dette spørsmålet dukker opp innimellom. Anonymkode: c1f58...ffd Jeg jobber med noe av det samme og støtter dem over. Ta det med. Anonymkode: 805f5...db9
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #9 Skrevet 17. januar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber med noe av det samme og støtter dem over. Ta det med. Anonymkode: 805f5...db9 Hi her. Takk for svar. Jeg tenker jeg tar det med. Det er uansett et rekrutteringsfirma som bistår med ansettelsesprosessen, og de vil vel uansett finne ut alderen min ( og så tenker de sikkert at her glemte å ta den med og følgelig må regnes som avfeldig og senil 😉) Anonymkode: 3b036...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå