Gå til innhold

Sommerjobb på Tusenfryd?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har hatt eller har barn som har hatt sommerjobb på Tusenfryd? Vil dere fortelle litt om erfaringer? Min syttenåring sier han vurderer å søke sommerjobb der, men vi er litt skeptiske til om de utnytter ungdommene, om de betaler som de skal, om det er trygge kontrakter, osv.

Anonymkode: 2ec4d...afa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395702-sommerjobb-p%C3%A5-tusenfryd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker omvendt, at er det et sted som blir sjekket av LO-sommerpatrulje osv må det jo være Tusenfryd, Dyreparken osv. Det må være de sikreste stedene å ha sommerjobb...

Min eldste sønn hadde sommerjobb (og deltidsjobb) på Europris fra han fylte 16, veldig fornøyd med de også.

Sønnen til en venninne jobber på Coop Extra, og kompisen til sønnen min jobber i en sportsbutikk. Tror de aller fleste er trygge å søke jobb hos altså.

Vet om to som jobber på Bunnpris og Normal, der "utnytter" de at man må jobbe mer enn 12 timer i uka for å få tillegg for ubekvem arbeidstid, så de holder sine skoleelever/studenter på 11 timer i uka så de unngår UB-tilleggene.

Anonymkode: 5711c...fa7

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker omvendt, at er det et sted som blir sjekket av LO-sommerpatrulje osv må det jo være Tusenfryd, Dyreparken osv. Det må være de sikreste stedene å ha sommerjobb...

Min eldste sønn hadde sommerjobb (og deltidsjobb) på Europris fra han fylte 16, veldig fornøyd med de også.

Sønnen til en venninne jobber på Coop Extra, og kompisen til sønnen min jobber i en sportsbutikk. Tror de aller fleste er trygge å søke jobb hos altså.

Vet om to som jobber på Bunnpris og Normal, der "utnytter" de at man må jobbe mer enn 12 timer i uka for å få tillegg for ubekvem arbeidstid, så de holder sine skoleelever/studenter på 11 timer i uka så de unngår UB-tilleggene.

Anonymkode: 5711c...fa7

Tja, Dyreparken er vel (eller har i hvert fall vært) kjent for å betale dårlig og ta inn de yngste for de koster minst

Anonymkode: 4e86d...9aa

Jeg er vokst opp i nærheten av Tusenfryd. Mange av mine klassekamerater hadde sommerjobb der. Det var veldig populært og kamp om plassene. Så vidt jeg vet trivdes alle godt, ble ivaretatt på en fin måte og flere kom tilbake år etter år. Det var greit betalt og det ble regelmessig arrangert fester o.l. for de ansatte. Jeg vet også om flere som begynte å jobbe der som voksne og var på utplassering i Disneyworld/land.

Anonymkode: 9e344...59a

Min aller første jobb hadde jeg som 15 åring på Tusenfryd. Var en av de aller første som fikk lov til å kjøre Thundercoaster den sommeren når den kom. Var den nye hovedattraksjonen. Dette var sommeren mellom 10 klasse og 1 året på vgs. Jeg har så utrolig mange minner fra denne sommeren. Gode minner. Jeg tok tog fra lillestrøm og inn til oslo og bussen derfra og ut. 
Har i dag mange minner å minnes. 

Anonymkode: d720d...7cd

Jeg søkte jobb der i min ungdom, vet ikke om det fortsatt er slik , men vi hadde en form for opptaksprøve. Ble delt inn i grupper, måtte fremføre ting foran alle de andre. Husker at jeg fikk en penn i hånda og ble bedt om å prøve å selge den til de andre.  Det var helt forferdelig for en sjenert 16 åring 🙈🤣

Anonymkode: e213c...4ea

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg søkte jobb der i min ungdom, vet ikke om det fortsatt er slik , men vi hadde en form for opptaksprøve. Ble delt inn i grupper, måtte fremføre ting foran alle de andre. Husker at jeg fikk en penn i hånda og ble bedt om å prøve å selge den til de andre.  Det var helt forferdelig for en sjenert 16 åring 🙈🤣

Anonymkode: e213c...4ea

Jøss! Det der hadde jeg taklet dårlig 😭😂

Anonymkode: 161c4...fab

Det er haugevis av ungdommer som søker der, og de trives godt i et ungt og morsomt miljø. Samtidig er det også sånn at Tusenfryd har blitt kritisert i mange år for å legge lønningene så lavt som overhodet mulig, og for å ansette så unge som mulig for å spare penger. 

Anonymkode: 6fded...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...