Gå til innhold

Vaske kluter, håndklær, truser og kjøkkenhåndklær sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne blir ikke enige; er det ekkelt å vaske truser, sokker, håndklær, vaskekluter og kjøkkenhåndklær sammen på 60 grader? Eller bør dette sorteres? Dvs kjøkkenhåndklær for seg, truser for seg?

Anonymkode: 2e41a...fe8

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vasker det sammen, men på 90 grader.

Anonymkode: 04444...1c9

Skrevet

Hvis man griser ned kluter og kjøkkenhåndklær, så er det ekkelt. Hvis man bruker de normalt, så er det kkke ekkelt.

Anonymkode: 59de9...1be

Skrevet

Her vaskes håndklær og slikt på 90 og truser på 60. 

Anonymkode: 6fce3...678

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også.

Anonymkode: ae47d...ef9

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her vaskes håndklær og slikt på 90 og truser på 60. 

Anonymkode: 6fce3...678

Er det logisk da? Truser er jo mye mer skitne enn håndklærne som brukes etter man har vasket seg?

Annonse

Skrevet

Vasker alt på 60 sammen.

Anonymkode: cba2d...02f

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her 

Anonymkode: 79698...79d

Skrevet

Er kjøkkenklutene så skitne at de må vaskes på 90 grader? Jeg vasker på 90 grader kun ved bæsje/tisseuhell/oppkast. En sjelden gang kjøkkenklutene hvis jeg har glemt å henge dem opp etter bruk og bakteriene har fått ligget og godgjort seg og de begynner å stinke.

Anonymkode: 31d97...ae3

Skrevet

Her vaskes det sammen på 60 grader.

Skrevet

Kjører det på 60 grader. Sammen. Aldri tenkt at det er ekkelt. Alt er skittent og alt blir rent. Ekke det poenget da?

Anonymkode: 5f111...21b

Skrevet

Alt som er 60 grader vaskes sammen. 90 grader bruker jeg en sjelden gang ved spesielle anledn som sykdom etc. 

Anonymkode: 7d4f9...4ef

Skrevet

Kjører kjøkkenklutene på 95, men truser og håndklær sammen. Tåler truser egentlig kokevann?

Anonymkode: 5c9b7...ac4

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjører kjøkkenklutene på 95, men truser og håndklær sammen. Tåler truser egentlig kokevann?

Kokevask

Skrevet

Ved å vaske truser og ting til kjøkkenet sammen på kun 60 grader risikerer dere å spre bakterier fra avføringen til kjøkkenet. De fleste forskere sier at disse bakteriene først dør ved 70 grader. I tillegg holder ofte vaskemaskinen lavere temperatur enn det som står på programmet.

Anonymkode: e41ee...3f4

Skrevet

På grunn av mengden pleier vi å vaske underbukser og sokker sammen, samt kluter og håndklær sammen. Men siden det vaskes på 95 grader, hadde vi godt kunne vasket det sammen. 

Anonymkode: bc6b1...7b4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

90 grader er jo helt blåst. Sengetøy og truser i samme vask. Håndklær og kluter i samme vask. På 60 grader.

Anonymkode: 6371d...19c

Skrevet

Vasker sånt sammen her, som regel på 90 grader. Ullsokker blir med bukser og t skjorter på 40. Truser føler jeg er like skitne som tuer, derfor passer jeg på å kjøpe undertøy i bomull som kan tåle det. De blir slitte etter et års tid på den måten, men bedre å kjøpe nytt litt oftere enn å ikke få det rent nok. 

Anonymkode: 26392...3de

Skrevet

Jeg vasker det sammen, på 60 eller 90

Anonymkode: 67a92...49f

Skrevet

Jeg vasker truser og sokker for seg selv fordi de gjerne ikke tåler mer enn 60 grader, spesielt bokserne til mannen, og da synes jeg det blir ekkelt å vaske dem sammen med noe annet. Kjører forvask og håper det blir renere da. 😛

Håndklær, vaskekluter, kjøkkenhåndklær, kjøkkenkluter og gulvkluter vaskes på 90 grader, nettopp for å kunne vaske disse sammen, ellers hadde det blitt kjørt mange halvfulle og nesten tomme maskiner.

Anonymkode: c0b4b...6ca

Skrevet

Vasker håndklær sengetøy og kjøkkenhåndklær sammen på 95 grader. Undertøy, tenåringens t-skjorter og sokker på 60 grader. Resten går på 40 grader eller ullvask.

Skrevet

Vasker håndklær, sengetøy og kjøkkenkluter sammen på 60 grader. Truser/bh og sokker sammen, også på 60 grader. 

Anonymkode: 2ba4f...ee4

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker truser og sokker for seg selv fordi de gjerne ikke tåler mer enn 60 grader, spesielt bokserne til mannen, og da synes jeg det blir ekkelt å vaske dem sammen med noe annet. Kjører forvask og håper det blir renere da. 😛

Håndklær, vaskekluter, kjøkkenhåndklær, kjøkkenkluter og gulvkluter vaskes på 90 grader, nettopp for å kunne vaske disse sammen, ellers hadde det blitt kjørt mange halvfulle og nesten tomme maskiner.

Anonymkode: c0b4b...6ca

Gulvkluter sammen med kjøkkenhåndklær?? DET er nasty...

Skrevet

Vasker det sammen på 60 grader. 

Anonymkode: ce972...c31

Skrevet

Har vaskemaskin der jeg kan velge temperatur. Dermed går skitne ting ofte på 70 grader, nettopp med tanke på å ta knekken på en del bakterier. Noe går også på 80 grader. Ingenting, bortsett fra ull, blir rent på 40 grader. T-skjorter 60 grader, bukser 50, treningstøy 50, trusee og sokker 70, vaskefiller 70-80, sengetøy og håndklær 60. College 50-60 grader, fleece 50. Det meste i separate vasker. 

Ja, vi har ganske mye tøy, men siden vi også er fire i familien, så fylles maskinen likevel opp. 

Anonymkode: e8658...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...