Gå til innhold

Hvor mye bør temperaturen synke etter paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sunket 1 grad på 60 min (var 40). Men fortsatt ikke tilfredsstillende sånn jeg forstod det, kan temperaturen synke ytterligere i løpet av den neste timen? 

Anonymkode: 43a1b...acc

Skrevet

1. Ja den kan synke ytterligere.

2. Det finnes ingen fasit vedrørende hvor mye tempen synker. Hos noen synker ikke feberen, hos andre synker den med flere grader, hos noen virker ikke Paracet og tempen stiger 😊

Anonymkode: de9c1...d39

Skrevet

På mine barn virker Paracetamol dårlig som febernedsettende. Men de har god effekt av Ibux.

Anonymkode: 04aaf...880

Skrevet

Jeg har lært at dersom tempen synker en halv grad så betyr det at Paracet har effekt. Hvorfor er det ikke "tilfredsstillende" at den har sunket 1 grad? Er det snakk om feber hos voksen eller barn? Barn tåler bedre høy feber enn voksne, og kan fint ha opp mot 41 uten at det er farlig. Barn kan ha høy feber nesten uten å være påvirket av det, mens voksne kan så vidt ha bikket 38 og føle seg døende. Dersom det er snakk om feber hos barn og barnet ikke er veldig påvirket av feberen, er 39 i temp helt innafor. 

Anonymkode: 3a962...f1f

Skrevet

Det som er med «feberen går ikke ned» er at folk flest tror at den må gå ned mye. Når den synker så har Paracet effekt, selvom den kanskje ikke synker så mye som vi håper. Forsøk med Ibux. Det hjelper ofte bedre :) 

Anonymkode: 81a12...5c2

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

På mine barn virker Paracetamol dårlig som febernedsettende. Men de har god effekt av Ibux.

.

Anonymkode: 15034...1ac

Skrevet

Den bør synke med en halv grad.

Anonymkode: 44e41...c4f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Min eldste ble lagt inn på sykehuset da hun var ni mnd med omkring 41 i feber. Jeg klarte ikke amme henne fordi munnen hennes brant meg. Helt sykt! Uansett, da sa legene på barneavdelingen at hun ikke hadde ønsket virkning av Paracetamol. Med Ibux gikk feberen flere grader ned innen 45 min. Så det er verdt et forsøk hvis du har det i huset.

Anonymkode: 74ce2...502

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den bør synke med en halv grad.

Anonymkode: 44e41...c4f

Er ikke det jeg fikk fortalt, var noe med underliggende sykdom dersom feberen fortsatt var over en viss grad. 

Skrevet

Husk; ikke Ibux om det er vannkopper! Veldig viktig.

Skrevet
47 minutter siden, CherryC skrev:

Husk; ikke Ibux om det er vannkopper! Veldig viktig.

Definitivt ikke vannkopper, har hatt det. Kraftig.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Definitivt ikke vannkopper, har hatt det. Kraftig.

Men nurofen fikk vi anbefalt på sykehus. Husk at feber er til for å bekjempe virus raskere så feber er bare positivt. Men kombiner det med nurofen så skal du se fort virkning. Paracet funker dårlig når feber er høy. Så hver 4 time Paracet og hver 4 time nurofen, 8 timer mellom hvert merke 👍 6 timer sa de på legevakt. 

Anonymkode: 60457...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...