Gå til innhold

Skal operere åreknuter. Snus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen, så klarte jeg det igjen. Tenker ikke helt over alt før jeg skal på noe som jeg ikke er på til vanlig, som kanskje krever at jeg avstår fra en del ting. 
Jeg snuste kvelden før jeg skulle trekke tann, og det gikk helt bra. Tannlegen sa heller aldri noe om dette.......

Men nå har jeg altså i kveld snuset, og jeg skal ta operasjon i morgen. På papirene står det bare at man må ta hensyn til om man går på enkelte medisiner. 
Kan det være så farlig å snuse? Eller om jeg gjør det mer i kveld?

Anonymkode: 7f4fb...b4c

Fortsetter under...

Skrevet

Du bør nevne i morgen at du tok en snus.

Men IKKE ta flere! Nikotin påvirker tilhelingsevnen, så ikke snus etterpå heller.

Anonymkode: 257d6...6dc

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du bør nevne i morgen at du tok en snus.

Men IKKE ta flere! Nikotin påvirker tilhelingsevnen, så ikke snus etterpå heller.

men det er rart de aldri nevner noe om det, virkelig fraråder det dersom det er veldig farlig. Tannlegen gjorde det heller ikke...

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men det er rart de aldri nevner noe om det, virkelig fraråder det dersom det er veldig farlig. Tannlegen gjorde det heller ikke...

Jeg er enig med deg i at det bør opplyses langt mer om! Men det med røyking er litt som med overvekt, det er noe mange leger/helsepersonell ofte føler er ubehagelig å ta opp.

Men forskningen viser at ev. komplikasjoner etter operasjoner reduseres om man holder seg røyk/nikotin-fri før og etter operasjon.

Jeg ville gjort dette til en veldig god grunn for å slutte å snuse for alltid, om jeg var deg. Da vil du jo også redusere risikoen for å få flere problemer pga. nikotinbruken :)

Lykke til i morgen :)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg i at det bør opplyses langt mer om! Men det med røyking er litt som med overvekt, det er noe mange leger/helsepersonell ofte føler er ubehagelig å ta opp.

Men forskningen viser at ev. komplikasjoner etter operasjoner reduseres om man holder seg røyk/nikotin-fri før og etter operasjon.

Jeg ville gjort dette til en veldig god grunn for å slutte å snuse for alltid, om jeg var deg. Da vil du jo også redusere risikoen for å få flere problemer pga. nikotinbruken :)

Lykke til i morgen :)

Takk. hva med koffein? jeg tenkte å trakte meg en koffeinfri kaffe. 
Men nå får jeg jo angst for alt igjen..... 
pga dårlig info 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. hva med koffein? jeg tenkte å trakte meg en koffeinfri kaffe. 
Men nå får jeg jo angst for alt igjen..... 
pga dårlig info 

Det vet jeg ikke noe om, men kanskje du kan ta deg en kopp frukt/urtete istedenfor?

Ikke bekymre deg for mye, dette kommer til å gå bra :)

Annonse

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt flere operasjoner de siste årene, og i skrivet fra sykehuset så står det tydelig at man ikke skal røyke eller snuse i så og så lang tid før inngrepet og at man kan bli sendt hjem om man ikke har overholdt det. 

Anonymkode: c6930...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...