Gå til innhold

Logget inn på skatteetaten nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skulle se litt på skattekortet mitt, men jeg skjønner ikke noe av dette så jeg vil spørre noen om hjelp til å se over om noe burde endres. Men jeg ser ikke noe om når fristen er. Står bare at om jeg ikke har noen endringer kan jeg logge ut. Mister jeg muligheten til å endre da om jeg logger ut nå? 

Anonymkode: aa691...d3d

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan endre skattekortet ditt når som helst i løpet av året. Det er ingen frist

Anonymkode: 68eab...fef

Skrevet

Du kan endre skattekortet ditt når som helst i løpet av året. Det er ofte lurt å gjøre det om man plutselig får høyere lønn eller mer gjeld. 

Anonymkode: 42117...78a

Skrevet

Åh, men er det ikke sånn at alt må være riktig oppført til oppgjøret da? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åh, men er det ikke sånn at alt må være riktig oppført til oppgjøret da? 

Skattekortet gjelder jo for den inntekten du har i år, mens skatteoppgjøret gjelder jo inntekten du hadde i 2019, og dermed også det skattekortet du hadde i fjor.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skattekortet gjelder jo for den inntekten du har i år, mens skatteoppgjøret gjelder jo inntekten du hadde i 2019, og dermed også det skattekortet du hadde i fjor.

Hvorfor står det at jeg kan utsette frist for å sende inn skattemeldingen om de ikke trenger den nå i år da? Ja, jeg er inkompetent på dette 🙈

Annonse

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor står det at jeg kan utsette frist for å sende inn skattemeldingen om de ikke trenger den nå i år da? Ja, jeg er inkompetent på dette 🙈

Skattemeldingen gjelder for forrige år. 

Anonymkode: 34ba4...790

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skattemelding og skattekort er to helt forskjellige ting.

Skattemeldingen er det som før het selvangivelse

Skattekortet bestemmer hva du skal betale i skatt i år, det kan du endre når som helst i løpet av året så vil endringene bli hentet av arbeidsgiver neste måned.

Anonymkode: f908f...ceb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skattemelding og skattekort er to helt forskjellige ting.

Skattemeldingen er det som før het selvangivelse

Skattekortet bestemmer hva du skal betale i skatt i år, det kan du endre når som helst i løpet av året så vil endringene bli hentet av arbeidsgiver neste måned.

Jaha, men da var det nok skattemeldingen jeg prøvde å se på og endre da, uten å forstå nok til at jeg tør o føre opp uten hjelp. 

Skrevet

Hadde du inntekt og betalte skatt i fjor? Hvis du gjorde det, ikke har gått opp i lønn, ikke fått mer eller mindre gjeld kan du bare se på hva du betalte i fjor og velge det samme (i prosent eller på tabelltrekk) i også :)

Anonymkode: 1356e...2a5

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaha, men da var det nok skattemeldingen jeg prøvde å se på og endre da, uten å forstå nok til at jeg tør o føre opp uten hjelp. 

Du kan ikke føre opp noe på den nå, den som ligger tilgjengelig er for 2018

Anonymkode: c6b25...016

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skattemeldingen kommer i april, går ikke an å endre noe før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...