Gå til innhold

Kan man hoste på seg muskelstrekk??

Anbefalte innlegg

Har hostet i en mnd. Går på antibiotika for lungebetennelse som har blitt merkbart bedre. Men i går fikk jeg akutt smerte på siden ved brystet/puppen. Det kjennes ut som jeg har blitt påkjørt i siden! Vondt å trekke pusten, stikker og er rett og slett kjempevondt! Tok morfintablett jeg hadde hjemme etter en operasjon, og det hjelper ikke heller.

Noen som har opplevd maken?

Fortsetter under...

Ja, det kan man om det er riktig ille. Men det er kanskje like trolig at du har fått et brist i et ribben siden det er så vondt som du beskriver. Har en venninne som har hostet på seg brudd i en eller flere ribben flere ganger pga. hoste, selv om hun ikke er benskjør.

Greit med en tur til legen igjen, tenker jeg. De gjør jo ikke noe med det, men greit å sjekke det ut.

God bedring :)

Anonymkode: a48d2...8e5

1 minutt siden, Twintipp skrev:

Takk for svar snille dere❤️ 

Tror dere det er nødvendig med enda en legesjekk? Antibiotikaen har hjulpet veldig og bare dette som skjedde i går. 

Det er jo tvilsomt om de får gjort noe med det uansett. Men kanskje du trenger noe smertestillende?

Annonse

9 minutter siden, Twintipp skrev:

Takk for svar snille dere❤️ 

Tror dere det er nødvendig med enda en legesjekk? Antibiotikaen har hjulpet veldig og bare dette som skjedde i går. 

Var det ikke deg jeg anbefalte å forsøke å skaffe en slik mini-pep blåsefløyte?

Om du ikke har fått tak i en, gjør det nå! Det vil spare deg for masse hosting!

Den har en helt genial effekt om den brukes riktig. Du kan høre med kommunefysioterapeuten, de burde ha. Hvis ikke ville jeg spurt på fysio- eller lungeavdelingen på sykehuset om du kan få/kjøpe en. Ta gjerne en utskrift av den linken jeg ga deg sist, om du finner den igjen, da er det enklere for dem å vite med det samme hva du spør om.

Avhengig av hvordan lungebetennelsen din er nå så kan det være legen din kan gi deg noe hostedempende også, så kan du få litt lindring av det også.

1 time siden, tante grusom master of law skrev:

Det er jo tvilsomt om de får gjort noe med det uansett. Men kanskje du trenger noe smertestillende?

Takk for svar❤️ Jeg har smertestillende her, så hvis ikke det er noe å gjøre avventer jeg. Flaut å ringe dit igjen... Er snart på fornavn😑

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den har en helt genial effekt om den brukes riktig. Du kan høre med kommunefysioterapeuten, de burde ha. Hvis ikke ville jeg spurt på fysio- eller lungeavdelingen på sykehuset om du kan få/kjøpe en. Ta gjerne en utskrift av den linken jeg ga deg sist, om du finner den igjen, da er det enklere for dem å vite med det samme hva du spør om.

Avhengig av hvordan lungebetennelsen din er nå så kan det være legen din kan gi deg noe hostedempende også, så kan du få litt lindring av det også.

Jo, tusen takk! Jeg lagret det du skrev sist❤️

Har fått cosylan, bare ikke vært flink til å bruke det, men gjør det nå for å si det sånn. 

Men, har lagret det du skrev om det ikke blir bedre nå❤️

Det kan man, man kan og hoste på seg brist eller brudd i ribbein og det er veldig vondt. Jeg gjorde det, det tar en god stund før det blir bra igjen. Jeg ble sendt på røntgen fordi legen etter å ha lyttet på meg var redd for at et ribbein kunne ha stukket hull på den ene lungen, men det var heldigvis helt fint. Ellers så er det ikke noe man kan gjøre med det desverre.

Anonymkode: c78d1...653

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan man, man kan og hoste på seg brist eller brudd i ribbein og det er veldig vondt. Jeg gjorde det, det tar en god stund før det blir bra igjen. Jeg ble sendt på røntgen fordi legen etter å ha lyttet på meg var redd for at et ribbein kunne ha stukket hull på den ene lungen, men det var heldigvis helt fint. Ellers så er det ikke noe man kan gjøre med det desverre.

Oj, ja det visste jeg ikke!! Godt det ikke var noe alvorlig med lunga foruten bruddet i ribbeinet som jo er «alvorlig» nok!

Skal for hvert bidige år i all fremtid ta influensavaksinen.. Vil aldri ha det sånn her igjen!

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du legge ved linken igjen ❤🌻

Anonymkode: 9fb02...e94

18 minutter siden, Twintipp skrev:

Oj, ja det visste jeg ikke!! Godt det ikke var noe alvorlig med lunga foruten bruddet i ribbeinet som jo er «alvorlig» nok!

Skal for hvert bidige år i all fremtid ta influensavaksinen.. Vil aldri ha det sånn her igjen!

Hadde du ikke lungebetennelse da? Men det finnes vaksine for det og :)
Ja, det er ikke så alvorlig, men pokker så vondt det var, og hvor hemmende det var. Tårene spratt når jeg hostet, alt var vondt. God bedring, håper det "bare" var en muskelstrekk og ikke noen ribbein du har tatt.

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du ikke lungebetennelse da? Men det finnes vaksine for det og :)
Ja, det er ikke så alvorlig, men pokker så vondt det var, og hvor hemmende det var. Tårene spratt når jeg hostet, alt var vondt. God bedring, håper det "bare" var en muskelstrekk og ikke noen ribbein du har tatt.

Jo, startet med influensa.. endte opp med lungebetennelse. 19 dager med feber i strekk, to syke barn, luftveisinfeksjon på to av oss, og jeg så heldig at det utviklet seg til lungebetennelse. Endelig på bedringens vei etter snart 1 mnd, så skjer det her😯

Jeg må legge meg i fosterstilling og holde på siden om jeg må hoste... 

Varte det lenge hos deg? 

6 minutter siden, Twintipp skrev:

Jo, startet med influensa.. endte opp med lungebetennelse. 19 dager med feber i strekk, to syke barn, luftveisinfeksjon på to av oss, og jeg så heldig at det utviklet seg til lungebetennelse. Endelig på bedringens vei etter snart 1 mnd, så skjer det her😯

Jeg må legge meg i fosterstilling og holde på siden om jeg må hoste... 

Varte det lenge hos deg? 

Å fy da, det var litt av en runde :( Hvis jeg ikke husker feil så tok det minst et par måneder før ribbeina ble ok, etter noen dager så ble det mye vondere enn det hadde vært tidligere, før det sakte snudde. Hold en pute mot der det er vondt når du må hoste, det synes jeg hjalp litt.

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å fy da, det var litt av en runde :( Hvis jeg ikke husker feil så tok det minst et par måneder før ribbeina ble ok, etter noen dager så ble det mye vondere enn det hadde vært tidligere, før det sakte snudde. Hold en pute mot der det er vondt når du må hoste, det synes jeg hjalp litt.

Å huff da😟, det var lenge!!! Høres ut som du hadde det verre, så satser på muskelstrekk! 

Takk for putetips, skal jeg prøve👍🏼❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...