mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #51 Del Skrevet 8. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Møtt seg selv i døra nå! Anonymkode: e3fa6...c68 På ingen måte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #52 Del Skrevet 8. januar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: For mitt barn som er enebarn slike hoteller toppen av lykke, der er det andre barn å leke med og full fart hele dagen. Hva mener du er toppen av lykke når du reiser på ferie da? Anonymkode: d9d3b...c8d For å begynne med det viktigste; jeg sitter ikke på noe fasit om hva som er toppen av lykke på ferier. Jeg synes bare hele konseptet bamsehotell er slik at det gir barn en definisjon på hva ferie er. De blir sysselsatt, alltid noen å leke med og det er full fart hele dagen. I mine øyne så blir det feil. Ikke feil at noen foretrekker slikt men at det blir ett press om å gi barna dette og at vanlige strandferier ikke er bra nok. For mine barn er det toppen av lykke å være sammen med oss på ferie. Ikke oppå Oss hele tiden men rundt oss. Da har vi fri og overskudd og vi koser oss sammen. Vi har lange dager på stranden , bader, spiller ball osv. Barna kommer også ofte i snakk med andre barn på stranden. Nå er mine så store nå at de liker å ligge å sole seg med en god bok. Det er så full fart i hverdagen at på ferie roer de ned. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #53 Del Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå bør du lese tråden igjen og virkelig få med deg akkurat hva jeg har problem med Jeg har lest hele tråden. Du mener at det å dra på familiehoteller med bamseklubb lager et press. Da kan man jo like godt si at det å reise til utlandet i seg selv lager et press? Det er dyrt uansett hvordan man ser på det og mange familier har aldri sjans til å ta seg en ferietur til utlandet, charter eller ikke, bamseklubb eller ikke. Det er helt merkelig at du som nærmest i hver eneste diskusjon avfeier all kritikk med at alle må få gjøre som de vil plutselig skal sette grensen ved en bamseklubb? Jeg har kun hatt ett barn på bamseklubb på en av turene våre, men da var det altså snakk om 1,5-2 t midt på dagen, i den sterkeste solen, som de hadde aktiviteter enten inne i lokalene deres eller i skyggen ute. Kjempestas for den yngste mens vi kunne fokusere helt på eldste som er fem år eldre og kunne få både mamma og pappa med seg på det han likte uten å ta hensyn til lillesøster. Men det ble altså kun med den gangen, og det kunne vi velge helt selv uten å legge press på noen. Anonymkode: bcd76...a85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #54 Del Skrevet 8. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har lest hele tråden. Du mener at det å dra på familiehoteller med bamseklubb lager et press. Da kan man jo like godt si at det å reise til utlandet i seg selv lager et press? Det er dyrt uansett hvordan man ser på det og mange familier har aldri sjans til å ta seg en ferietur til utlandet, charter eller ikke, bamseklubb eller ikke. Det er helt merkelig at du som nærmest i hver eneste diskusjon avfeier all kritikk med at alle må få gjøre som de vil plutselig skal sette grensen ved en bamseklubb? Jeg har kun hatt ett barn på bamseklubb på en av turene våre, men da var det altså snakk om 1,5-2 t midt på dagen, i den sterkeste solen, som de hadde aktiviteter enten inne i lokalene deres eller i skyggen ute. Kjempestas for den yngste mens vi kunne fokusere helt på eldste som er fem år eldre og kunne få både mamma og pappa med seg på det han likte uten å ta hensyn til lillesøster. Men det ble altså kun med den gangen, og det kunne vi velge helt selv uten å legge press på noen. Anonymkode: bcd76...a85 Mange har ikke råd til syden ferie og det forstår jeg godt. Orker ikke forklare igjen men du misser poenget altså Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #55 Del Skrevet 8. januar 2020 4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Mange har ikke råd til syden ferie og det forstår jeg godt. Orker ikke forklare igjen men du misser poenget altså Poenget er at du syns all inclusive hoteller er unødvendig og du mener at alle skal føle som deg. Trenger faktisk ikke flere setninger enn det. Anonymkode: bcd76...a85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #56 Del Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Poenget er at du syns all inclusive hoteller er unødvendig og du mener at alle skal føle som deg. Trenger faktisk ikke flere setninger enn det. Anonymkode: bcd76...a85 Nei. Det er ikke poenget. Herregud Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #57 Del Skrevet 8. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er at du syns all inclusive hoteller er unødvendig og du mener at alle skal føle som deg. Trenger faktisk ikke flere setninger enn det. Anonymkode: bcd76...a85 Kan dog gi deg rett i at jeg synes all inc hoteller er unødvendig . Det er unødvendig med tanke på hvor viktig det er å støtte det lokale næringslivet og legge pengene våre hos de lokale og ikke store kjeder. Dette har dog ikke noe med diskusjon om familiekonsepter å gjøre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #58 Del Skrevet 8. januar 2020 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Kan dog gi deg rett i at jeg synes all inc hoteller er unødvendig . Det er unødvendig med tanke på hvor viktig det er å støtte det lokale næringslivet og legge pengene våre hos de lokale og ikke store kjeder. Dette har dog ikke noe med diskusjon om familiekonsepter å gjøre For det første så var ikke hi interesert i å vite hva vi syns om konseptet bamseklubb, hun hadde et helt annet spørsmål. Og for det andre så tenker jeg at vi lar hver enkelt familie gjøre det som passer dem best. Det er i bunn og grunn det som er viktig, ikke sant? Om man blåser i miljøet og tar x antall flyturer i året så er det greit så lenge det passer familien best? Beklager, men du har faktisk null troverdighet i din påtatte bekymring om å skape unødvendig feriepress. Anonymkode: bcd76...a85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #59 Del Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For det første så var ikke hi interesert i å vite hva vi syns om konseptet bamseklubb, hun hadde et helt annet spørsmål. Og for det andre så tenker jeg at vi lar hver enkelt familie gjøre det som passer dem best. Det er i bunn og grunn det som er viktig, ikke sant? Om man blåser i miljøet og tar x antall flyturer i året så er det greit så lenge det passer familien best? Beklager, men du har faktisk null troverdighet i din påtatte bekymring om å skape unødvendig feriepress. Anonymkode: bcd76...a85 Nå er vel ikke det du spør om her det Hi lurer på heller og heller ikke det vi diskuterer. Jeg er dog enig i at hi skal få ha tråden sin til det den var ment til nå😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #60 Del Skrevet 8. januar 2020 9 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du må selvsagt få mene at mine poenger er dobbeltmoralistiske men jeg mener kun at det er synd at det er skapt ett bilde av at sånne hoteller er definisjonen på familieferie og at det er synd. Jeg vil ikke at det skal være en sannhet at sånne ferier er bedre enn andre ferier., Men ærlig talt... det er da ingen som påstår at hoteller med denne typen tilbud er «definisjonen på familieferie»? Det er et ALTERNATIV. Folk tar med barna sine på interrail gjennom Europa, telter i Nord-Norge, reiser til storbyer som London og Paris, backpacker i ulike kontinenter, drar på øyhopping, charterturer... og noen velger altså hotell med bamseklubb. Hva er problemet? Jeg tror ikke det er en generell holdning ute blant norske småbarn om at den eneste verdige ferie er en med bamseklubb, altså. Her konstruerer du et problem som ikke eksisterer. Det er et langt større problem at mens andre flesker seg i utlandet flere ganger i året, er det barn og unge som ikke er utenfor sin egen bygd eller bydel i ferien fordi foreldrene er fattige. Er ikke denne gruppen mer verdig din bekymring om «press»? Det urettferdige er jo at alle utslippene du etterlater deg på dine utallige flyturer først og fremst kommer til å ramme de som aldri har råd til å reise på ferie. Anonymkode: ce013...5eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #61 Del Skrevet 8. januar 2020 På 6.1.2020 den 20.10, Anonym bruker skrev: For en totalt unødvendig kommentar. Barna er 6 og 8 når vi reiser der. De har elsket Lollo og Bernie så lenge jeg kan huske. De har mast om å dra til syden siden forrige tur for tre år siden. Derfor ble det litt leit for de begge å få vite i dag at de ikke kan være i miniklubben sammen. De har ikke lyst til å gå i to forskjellige klubber. Jeg har aldri sagt at jeg vil juge for å få det til. Det var dine ord. HI Anonymkode: d638d...ea4 Selvfølgelig kan han være med. Jeg hadde bare sagt han var 7 jeg. Gjør jeg hele tiden. Også på lekeland her i Norge. Tror du skal bruke tiden til å tenke minimalt over dette. Alle her inne er veldig sære på alt. Dra å kos dere, min datter er snart 11 år og hun ser fortsatt på prinsessefilmer, det er ikke sånn at når man bikker en alder så er man ferdig med et kapittel. La barn være barn. Kos dere masse ✌😁 Anonymkode: 7d259...1de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #62 Del Skrevet 8. januar 2020 45 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå er vel ikke det du spør om her det Hi lurer på heller og heller ikke det vi diskuterer. Jeg er dog enig i at hi skal få ha tråden sin til det den var ment til nå😊 Men er vi enige i at enhver familie må gjøre det som passer best, om det så er å ha flere opplevelsesrike ferier i året eller velge familiehoteller med bamseklubb? Anonymkode: bcd76...a85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #63 Del Skrevet 8. januar 2020 4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: For å begynne med det viktigste; jeg sitter ikke på noe fasit om hva som er toppen av lykke på ferier. Jeg synes bare hele konseptet bamsehotell er slik at det gir barn en definisjon på hva ferie er. De blir sysselsatt, alltid noen å leke med og det er full fart hele dagen. I mine øyne så blir det feil. Ikke feil at noen foretrekker slikt men at det blir ett press om å gi barna dette og at vanlige strandferier ikke er bra nok. For mine barn er det toppen av lykke å være sammen med oss på ferie. Ikke oppå Oss hele tiden men rundt oss. Da har vi fri og overskudd og vi koser oss sammen. Vi har lange dager på stranden , bader, spiller ball osv. Barna kommer også ofte i snakk med andre barn på stranden. Nå er mine så store nå at de liker å ligge å sole seg med en god bok. Det er så full fart i hverdagen at på ferie roer de ned. Barna dine måtte da ha eget rom med eget kjøleskap nettopp for å slippe å være med dere. Nå må du slutte, dette blir bare pinlig. Anonymkode: 5582a...347 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2020 #64 Del Skrevet 8. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Barna dine måtte da ha eget rom med eget kjøleskap nettopp for å slippe å være med dere. Nå må du slutte, dette blir bare pinlig. Anonymkode: 5582a...347 Skriv gjerne til meg i en ny tråd da jeg mer enn gjerne skal svare deg men jeg svarer ikke mer i denne tråden da jeg ser at jeg bidro til mye avsporing av hi sitt opprinnelige spm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #65 Del Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Skriv gjerne til meg i en ny tråd da jeg mer enn gjerne skal svare deg men jeg svarer ikke mer i denne tråden da jeg ser at jeg bidro til mye avsporing av hi sitt opprinnelige spm Jeg gidder jo ikke opprette en egen tråd bare for deg, og for at du skal ro videre. Innse at slager er tapt du. Anonymkode: 5582a...347 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #66 Del Skrevet 8. januar 2020 Takk for svar. Vi skal kose oss på bamsehotell. Har ikke vært i syden på tre år, så her er det lite av både flyskam og bamsehotellskam 😂 Vi ser frem til å bruke tiden sammen og på å la barna bestemme selv om de vil noen timer i klubb eller ei. Om de er i klubb så har de det topp der og vi kan kose oss med minstebarnet alene. Om de ikke vil i klubb, skal vi kose oss sammen hele gjengen. Vi gjør det som passer best for oss. Dere som mener det er forkastelig at jeg vil plassere barna i klubb hele den uka vi har ferie... Vet ikke helt hva jeg skal svare. Ungene har lyst til å gjøre aktiviteter sammen med bamsene. Om de fortsatt har lyst når vi kommer der, skal de såklart få lov til det. Ikke fordi de må, men fordi de kan. Det er ikke for at jeg skal få fri fra ungene. Jeg har ferie med dem 13 uker i året og jeg nyter hver dag vi har sammen. Om det er hjemme, på hytta eller på bamsehotell. HI Anonymkode: d638d...ea4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144395233-lollo-bernie-gruppe-for-3-tom-7-%C3%A5r-kan-gutten-som-nettopp-har-blitt-8-da-bli-med/page/3/#findComment-149197981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå